IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

PSA ще произвежда скоростни кутии Aisin

Французите ще купят лиценз от японския производител

PSA ще произвежда скоростни кутии Aisin

Голяма част от моделите на концерна PSA и на компанията Renault доскоро използваха автоматични скоростни кутии от семейството DP0/AL4. Те са съвместна разработка на двата най-големи френски производителя - Peugeot и Renault, и въпреки, че не са особено ефективни, на тях се залагаше заради по-ниската им себестойност.

PSA ще произвежда скоростни кутии Aisin

Напоследък Peugeot и Citroen се отказаха от тези трансмисии и започнаха да залагат на по-съвременните „автомати” на фирмата Aisin, която е част от концерна Toyota. Сега френският концерн купува 6-и и 8-степенни скоростни кутии директно от фабриките на Aisin в Япония и Корея. Според агенция Reuters, в PSA искат да купят лиценза за трансмисиите от японците и да ги произвеждат в завод във Франция.

Преговорите са пред завършване, като от двете компании отказват коментар. Наскоро обаче шефът на PSA Карлос Таварес индиректно е потвърдил очертаващата се сделка, като пред работници в завода за трансмисии в Мец е обявил, че скоро ще започне производството на нови скоростни кутии.

На свой ред изпълнителният диретор на Aisin – Ясумори Ихари, също не отхвъли такава възможност, като заяви: „Нямаме нищо против да работим заедно с компании, които не са част от групата Toyota”.

Източници на Reuters твърдят, че предложението към японците е било направено отдавна, но преговорите са стартирали едва, след като PSA завърши сделката по придобиване на компанията Opel. Така моделите на геманската марка също ще получат автоматични скоростни кутии Aisin. Освен в Метц трансимсиите ще се произвеждат и в завода на PSA във Валансиен, където сега се сглобяват хидромеханичните автомати AL4.

Снимка: Aisin
 

Тагове: psa aisin
0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 7 rate down comment
    до: ili ( преди 2 години )
    А кой е казал, че не ги правят в един завод? Правят ги обаче явно с различни части и на различни поточни линии, защото качеството е различно. Ако на мен не вярваш се допитай до ТЮФ репорта и ще разбереш. Дори в АБ имаше преди време статия за "трите братя" които се правят в един завод, но надеждността им е различна. Една от причините,които истъкват е именно различните СК които им слагат.Разхода на гориво на трите също е различен в полза на Айго.Така,че не спори за глупости а чети първо.
  • #11
    7 rate up comment 2 rate down comment
    вин ( преди 2 години )
    ". MINI обаче печели допълнителни точки с новата си 8-степенна автоматична трансмисия, разработка на японците от Аisin." Ало, домораслите специалисти, и БМВ ли са тъпи че са решили да слагат "кофти" кутии на суперскъпото си творение? За справка: теста на Мини и Q2!
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Волвар ( преди 2 години )
    Карам Волва с РСК. В нашия форум съветват коли втора употреба с АСК да се избягват.
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    :) ( преди 2 години )
    При Волво също. Малко хора не са пропищели от тях. Стигне ли се до там и отива половин автомобил сума. Води се необслужваема, ама...
  • #8
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Точно 6-степенната е пълен ***. Монтира се на opel insignia и сдава багажа под 100 К км. Ремонта е миникум 4-5К. Отидете в известния сервиз за ск. кутии и питайте ако не вярвате. Но тъкмо ще пасне на PSA - щото ти другите им агрегати изкарват по толкова - та всичко ще е таман.
  • #7
    28 rate up comment 8 rate down comment
    ili ( преди 2 години )
    Пич,Тойота Айго,Пежо 107 и Ситроен с1 се пройзвеждат в един завод на една поточна линия в град Колин,Чехия!Всички са еднакви от към качество за това не ми разправяй приказки,че Тойотата била по качествена.Не си запознат и ми говориш на изуст. Най-качествените скоростни кутий са на ZF!!
  • #6
    12 rate up comment 13 rate down comment
    112 ( преди 2 години )
    Те ФВ освен вурстове и скоростни кутии ли могат да правят. DSG са толкова ненадеждни че не ми се занимава да пиша. На ZF 10-скоростните не струват но 8-скоростните са качествени. Японците обаче знаят как се правят, надеждни и качествени - там е истината.
  • #5
    22 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Супер кутия е айсина ама друг път. Имат една кутия която се монтира в един куп съвременни модели,но е пълна скръб. Факта, че се води необслужваема и неможеш да смениш филтъра без да разцепиш цялата кутия за мен говори ,че това е продукт с предизвестен край и точно зададен живот. Аз примерно не се сещам за кутия на ЗФ с подобна малоумна конструкция, не че и там няма мега скапани кутии. Такаче въпроса е да се намери по-надеждния продукт.
  • #4
    24 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Сега поне едно нещо ще им е здраво на французите, но не е сигурно и това де. Ако почнат сами да си ги правят все нещо ще 0сер@т по стар европейски обичай. Например Тойота им разреши да правят Пежо 107 и Ситроен С1 С2 на базата на Тойота Айго. Японците всичко им предоставиха, но французите се 0къкаха. Надеждността на Айго е отлична, а на френските творения е много зле, а практически са едни и същи коли с различни емблеми. Не го ли пипне японеца не ми го хвали!
  • #3
    30 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Французите сами са се уверили, че не могат да ги направят, както трябва и са се обърнали към най-добрите. Абсолютно правилна политика.