IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизелът трови дори повече, отколкото подозираме

Твърдят го учени от Университета на Колорадо

Дизелът трови дори повече, отколкото подозираме

Замърсяването от дизелови двигатели е несравнимо по-голям проблем, отколкото показват дори най-мрачните оценки след скандала Дизелгейт, твърди екип учени от Университета на Колорадо, начело с проф. Дейвън Хенце.

Дизелът трови дори повече, отколкото подозираме

Учените са сравнили данните от 30 изследвания на различни автомобилни пазари, включително ЕС, САЩ, Русия, Япония, Индия, Китай, Южна Корея. Заключението им е, че масово дизеловите двигатели изпускат доста повече вредни вещества, отколкото им разрешават стандартите. През 2015 например общите емисии азотен оксид от дизелите надхвърлят 13 милиона тона, вместо 8.6 милиона, колкото позволяват въведените на различните пазари стандарти.

Според екипа на Хенце близо три четвърти от вредните азотни съединения се изпускат от товарни и лекотоварни автомобили. Те не отговарят на стандартите заради недостатъчно строго тестване и неправилна поддръжка.

Учените пресмятат, че само разликата между декларираните и реалните емисии води до 38 000 случая на преждевременна смърт годишно.

Дизелът трови дори повече, отколкото подозираме
В Индия в резултат на замърсен въздух годишно умират над 1.1 милиона души

Доклад на Европейската агенция по околната среда от миналата есен твърди, че в ЕС годишно от замърсен въздух умират 467 000 души. Световната здравна организация пък пресмята, че 92% от човечеството живее, дишайки въздух над допустимите норми на замърсяване.
 

0 от 500
  • #9
    33 rate up comment 12 rate down comment
    do: VAG0na ( преди 6 години )
    VAG прави най-добрите дизелови двигатели Толкова са добри, че до онзи ден казваха, че от Помпа Дюзата по-хубаво нема, а сега за да влязат в някакви норми използват измамен софтуер и понеже хубавите им и чисти дизели не могат да станат по-добри са решили, че ще се отказват от тях. А VAG е гланият виновник за дизеловите далавери в света и агресивното налагане на нафтовите печки. Всичко обаче вече свърши и сега запяха друга песен.Пълни мизерници,като феновете им.Мизерници та дрънкат.
  • #8
    3 rate up comment 8 rate down comment
    326 ( преди 6 години )
    Брато,би ли ме хванал някъде ,за да го разходиш ,умник такъв !
  • #7
    6 rate up comment 31 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ха ха ха , бензиновите фенове ги е яд че ми дишат прахта на дизеловият ми звяр
  • #6
    16 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Напразен е спорът дизел срешу бензин. Всички двигатели с вътрешно горене трябва да изчезнат. Например известно е, че бензиновите мотори с директно впръскване също отделят твърди частини, но ВСЕ ОЩЕ няма регулация, която да изисква поставянето на филтри за твърди частици при тях.
  • #5
    27 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Любителите на крадената нафта ей ся ще се появят да обяснят на всички че това е пропаганда и има световен заговор против дизелите.
  • #4
    31 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Какво ДНК, какви 5 лв. ве пич?!?!Ти не знаеш ли, че феновете на селската марка ВАГ ги интересува само да намерят 5 лв. да сипят малко нафта в резервоара на немските си кочини нов внос. Каква екология, какво здраве, какви 5 лв. Не знаеш ли, че на cвинята и е най-хубаво да си е в мръсната ***. Дори убеждава, че е по-хубаво.Ез ся ще се появи онова VAG-налното Пpace и ще видиш, че по-убаво от к0чината респективно нафтата няам.Да спестиш някоя стотинка и да сипваш дизел е проява на мазохизъм.
  • #3
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А добро утро.Тези неща се знаят от години, но умело се прикриват, за да не се наруши бизнеса на европейските фирми за производство на нафтови печки.От поне 10 г. СЗО, алармира за проблема, но естествено бизнеса, парите и далаверите са по-важни от човешките животи и здраве. Най-големият проблем обаче е, че ФПЧ с големина под 2 нМ от дизелите влизайки в дробовете преминават в кръвта и променят ДНК на човек. Следващите поколения хора ще бъдат засегнати от малоформации от чистите дизели.
  • #2
    7 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пълна пропаганда....да живее..хайл-дизел
  • #1
    39 rate up comment 9 rate down comment
    112 ( преди 6 години )
    Това е умираща технология, независимо какво ще напишете тук.