IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизелът трови дори повече, отколкото подозираме

Твърдят го учени от Университета на Колорадо

Дизелът трови дори повече, отколкото подозираме

Замърсяването от дизелови двигатели е несравнимо по-голям проблем, отколкото показват дори най-мрачните оценки след скандала Дизелгейт, твърди екип учени от Университета на Колорадо, начело с проф. Дейвън Хенце.

Дизелът трови дори повече, отколкото подозираме

Учените са сравнили данните от 30 изследвания на различни автомобилни пазари, включително ЕС, САЩ, Русия, Япония, Индия, Китай, Южна Корея. Заключението им е, че масово дизеловите двигатели изпускат доста повече вредни вещества, отколкото им разрешават стандартите. През 2015 например общите емисии азотен оксид от дизелите надхвърлят 13 милиона тона, вместо 8.6 милиона, колкото позволяват въведените на различните пазари стандарти.

Според екипа на Хенце близо три четвърти от вредните азотни съединения се изпускат от товарни и лекотоварни автомобили. Те не отговарят на стандартите заради недостатъчно строго тестване и неправилна поддръжка.

Учените пресмятат, че само разликата между декларираните и реалните емисии води до 38 000 случая на преждевременна смърт годишно.

Дизелът трови дори повече, отколкото подозираме
В Индия в резултат на замърсен въздух годишно умират над 1.1 милиона души

Доклад на Европейската агенция по околната среда от миналата есен твърди, че в ЕС годишно от замърсен въздух умират 467 000 души. Световната здравна организация пък пресмята, че 92% от човечеството живее, дишайки въздух над допустимите норми на замърсяване.
 

0 от 500
  • #29
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ами в САЩ е много модно да си купиш пикап с размерите на камион с дизелов мотор способен да задвижва малък кораб да му махнеш филтрите и катализатора и да го форсираш на празен ход или силно претоварен за да изхвърля огромни облаци черен мазен пушек.Даже си имат състезания кой ще изкара по-гаден облак от неизгоряла нафта и масло.Може би на ученият отКолорадо не му е правило впечатление това.А за Индия-ми те са към 3 милиарда нормално е милион годишно да умират заради нещо си.Имат по 20 деца ...
  • #28
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    След 100 години и маймуние......учени от Колорадо.
  • #27
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз мога да кажа какво съм чел. Бензиновата технология била стигнала предела си поради тесния диапазон на качеството на сместа въздух/гориво. Вижте, че се отказват от малките турбо мотори на бенззин. Харчели повечче от атмосферките при средни и големи натоварвания. Бензиновата технология със сигурност е по-умряла от дизеловата.
  • #26
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Х12 ( преди 6 години )
    Обяснете защо Мазда тепърва ще залага на дизели. Чакам!
  • #25
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не съм фен на фосилните горива. Но не разбирам защо докато демонизират дизела пропускат да пишат, че и бензиновите газове са токсични.Че бензиновите двигатели по-трудно ще изпълнят стандарта Евро 7 заради високия си разход и съответно голямото количество въгл. диоксид.
  • #24
    11 rate up comment 7 rate down comment
    tes ( преди 6 години )
    112: "Това е умираща технология, независимо какво ще напишете тук."Глупости :) докато не измислят как ще придвижват танкер без нафта си е съвсем жива и процъфтяваща технология.. камионите и всички тежки машини - също. И не на последно място - регулярните дизели ще "умират" поне още 20години..
  • #23
    10 rate up comment 19 rate down comment
    Санчо инженера ( преди 6 години )
    Знам само че дизела си е най голям кеф за каране. ДАно още дълги години да си има дизели.
  • #22
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Корабите, камионите и автобусите са най големите замърсители !когато те минат на друго гориво (екологично) тогава може да има някаква промянадотогава дошо и да лае и да не лае- се тая !
  • #21
    24 rate up comment 9 rate down comment
    Йори ( преди 6 години )
    Не знам какво са се вторачили в горките дизелови двигатели с техните "огромни" 13 милиона тона азотен оксид в световен машаб. Само една единствена електроцентрала на въглища "Martin's Lake" в Щатите бълва 21 милиона тона азотен оксид годишно. Само ЕДНА! Ама иначе "гадните" Volkswagen-и им замърсявали кристалния въздух. Само 25-те най-големи такива централи, които горят въглища отделят чудовищните 570 млн. тона СО2 годишно. А колко още хиляди такива има? Оставете дизелите на мира!
  • #20
    8 rate up comment 6 rate down comment
    wv ( преди 6 години )
    Ние от wv си вярваме в дизйола и не ни пука. Даже наще клиенти още по доволни!!! Ама нали плащат парици, ко ни дреме