Замърсяването от дизелови двигатели е несравнимо по-голям проблем, отколкото показват дори най-мрачните оценки след скандала Дизелгейт, твърди екип учени от Университета на Колорадо, начело с проф. Дейвън Хенце.
Учените са сравнили данните от 30 изследвания на различни автомобилни пазари, включително ЕС, САЩ, Русия, Япония, Индия, Китай, Южна Корея. Заключението им е, че масово дизеловите двигатели изпускат доста повече вредни вещества, отколкото им разрешават стандартите. През 2015 например общите емисии азотен оксид от дизелите надхвърлят 13 милиона тона, вместо 8.6 милиона, колкото позволяват въведените на различните пазари стандарти.
Според екипа на Хенце близо три четвърти от вредните азотни съединения се изпускат от товарни и лекотоварни автомобили. Те не отговарят на стандартите заради недостатъчно строго тестване и неправилна поддръжка.
Учените пресмятат, че само разликата между декларираните и реалните емисии води до 38 000 случая на преждевременна смърт годишно.
В Индия в резултат на замърсен въздух годишно умират над 1.1 милиона души
Доклад на Европейската агенция по околната среда от миналата есен твърди, че в ЕС годишно от замърсен въздух умират 467 000 души. Световната здравна организация пък пресмята, че 92% от човечеството живее, дишайки въздух над допустимите норми на замърсяване.