Следващото поколение батерии за електромобилите трябва да се роди в Европа, ако компаниите на Стария континент искат да създадат сериозна мрежа от доставчици за бъдещото масово производство на електрически автомобили.
Това заяви на форума Future of the Car, организиран от The Financial Times, Роберто Вавасори, шеф на организацията на европейските доставчици в автомобилната индустрия (CLEPA).
„Следващото поколение батерии, тези, които ще се появят след литиево-йонните батерии, т.нар сухи батерии, трябва да бъде създадено в Европа – заяви Вавасори. – В момента тази индустрия се развива много бързо, а една китайска компания държи 40% от пазара.”
Вавасори е на мнение, че китайската индустрия е толкова напред в развитието на технологиите за батериите за електромобилите, че европейците на практика нямат шанс да ги догонят. Той обаче обясни, че бързият растеж на пазара на електромобили може да даде шанс на европейските компании.
„Ако продажбите на електромобили се увеличат до 1 процент от всички продажби в света, това ще означава, че ще имаме нужда от още 70 завода като Gigafactory на Tesla – обясни Вавасори. – Но с оглед на аванса, който имат китайците, смятам, че 80% от производството на литиево-йонни батерии ще идва от Китай.”