IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Следващото поколение батерии трябва да се появи в Европа

Китай държи пазара на литиево-йонните батерии

Следващото поколение батерии трябва да се появи в Европа

Следващото поколение батерии за електромобилите трябва да се роди в Европа, ако компаниите на Стария континент искат да създадат сериозна мрежа от доставчици за бъдещото масово производство на електрически автомобили.

Следващото поколение батерии трябва да се появи в Европа

Това заяви на форума Future of the Car, организиран от The Financial Times, Роберто Вавасори, шеф на организацията на европейските доставчици в автомобилната индустрия (CLEPA).

„Следващото поколение батерии, тези, които ще се появят след литиево-йонните батерии, т.нар сухи батерии, трябва да бъде създадено в Европа – заяви Вавасори. – В момента тази индустрия се развива много бързо, а една китайска компания държи 40% от пазара.”

Вавасори е на мнение, че китайската индустрия е толкова напред в развитието на технологиите за батериите за електромобилите, че европейците на практика нямат шанс да ги догонят. Той обаче обясни, че бързият растеж на пазара на електромобили може да даде шанс на европейските компании.

„Ако продажбите на електромобили се увеличат до 1 процент от всички продажби в света, това ще означава, че ще имаме нужда от още 70 завода като Gigafactory на Tesla – обясни Вавасори. – Но с оглед на аванса, който имат китайците, смятам, че 80% от производството на литиево-йонни батерии ще идва от Китай.”

Тагове: tesla gigafactory
0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ако продажбите на електромобили се увеличат до 1 процент от всички продажби в света, това ще означава, че ще имаме нужда от още 70 завода като Gigafactory на Tesla?? Това е тотално сбъркано. То в момента е около 1% и без Гигафабриката на Тесла. Продажбите за миналата година са над 800 000 при да речем 80 милиона общо, което си е точно 1% и заводите явно си се справят с производството
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 2 години )
    До вторият коментар. Точно , че китайците са първи. И какво като Панасоник води и е японска?Половината
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    швабензи тъпен ( преди 2 години )
    Говорим явн оза 2 различни неща.Лошото техническо състояние е едно,говоренето анти дизел на ангро е съвсем друго.Тук битува второто.И има едно "но" Дизели и бензини страдат и си влошават работата точно от еко ненормалщините.Кръгът се затвори.Хубав нов автомобил който отговаря на всички норми след 80 000 км е за тотално чистене.Което не е никак проста работа.И не са само премиумит ,има много бензинови смръдоляци не по малко излъчващи смрад.Незнам защо решихте че само дизела смърди.Друга тема .
  • #10
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    дизеловия пикап едва ли ще бъде сменен в областите, в които се ползва по предназначение, но селтаците, дето си купуват 15 годишни дизелови "премиуми" на по милион километра трябва не просто да бъдат спрени от движение, но и изпратени в белене на каторжен труд да правят батерии
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Battery Makers 2016: ( преди 2 години )
    Battery Makers 2016: 1. Panasonic 33% 2. BYD 20% 3. LG Chem 11% 4. AESC 8% 5. Samsung SDI 6% 6. Others 23%
  • #8
    6 rate up comment 7 rate down comment
    цецо ( преди 2 години )
    ЕВАЛА на коментара на "Швабен зи каскен"!!! 100% си прав ;-)
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Невада ( преди 2 години )
    Ние от wv не вярваме в технологии различни от дизйола!
  • #6
    5 rate up comment 14 rate down comment
    швабен зи тъпен ( преди 2 години )
    Умнико,обясни ни с какво ще замениш дизелов пикап,който се ползва по предназначение. С модел на батерии ли ?Вие станахте като веганите бе..отричай всичко щото така си се събудил сутринта .. да мразиш.
  • #5
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Колкото до европейците - тук нещата са трагични. Пропуснати са последните 2 десетилетия за инвестиции и разработки, а това няма наваксване. Пак да благодарим на вагонетките, които до последно смятаха да прекарат дизела за модерна технология и с това да отбият номера. Пълни ламери.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Тук става въпрос за твърдотелни (solid state) литиево-йонни батерии - със сух електролит, не за конвенционалните с гелообразен. Масово производство на твърдотелни засега не знам да има - само няколко стартъп компании с големи обещания, но нищо реално. Иначе през 2014 Тойота докладваха че ги разработват и през 2020 ще ги имат готови за серийно производство, но дали ще успеят, не е ясно.