Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Mercedes, който изпревари времето с близо 30 години

Концептът F100 е подчинен най-вече на безопасността

Mercedes, който изпревари времето с близо 30 години

Гласовото управление, ксенонови фарове и радар, който изчислява разстоянието до движещия се отпред автомобил. Тези технологии вече ги има в най-новите автомобили. Те обаче са поставени на концептуалния модел Mercedes F100, който се появява още преди близо 30 години. И който притежава още редица други достойнства.

Mercedes, който изпревари времето с близо 30 години

Иновационният автомобил дебютира не в Европа, а на автосалона в Детройт през 1991 г. Прототипът впечатлява посетителите, тъй като в него концернът Daimler-Chrysler показва най-новите си разработки в сферата на безопасността, при това без изобщо да се жертва комфорта.

Автомобилът е съвместна разработка на MBB (Messerschmitt-Bölkow-Blohm), AEG-Telefunken и Dornier – тези три комании по това време са собственост на Daimler. В направата му участват и инженерите на Mercedes-Benz. Всеки сантиметър от колата е нестандартен и прогресивен.

Mercedes, който изпревари времето с близо 30 години

Например – мястото на водача е в средата на салона, а не отляво или отдясно. Това не е направено за удобство, а по простата причина, че там се намира най-безопасното място в кокпита. Освен това статистиката сочи, че 2/3 от колите се използват само от един човек и затова е необходимо да се осигури неговата сигурност.

Пред водача е разположен електронен екран, на който освен показанията на скоростомера и оботомера излизат и други означение. Сред тях са ограничението на скоростта на текущия участък от пътя, а също така и информация за местоположението на автомобила. Излиза и информация за загуба на налягане в някоя от гумите или за друг проблем.

Mercedes, който изпревари времето с близо 30 години

В автомобила могат да се наставят до 5 души, като зад водача има 2 реда седалки с по 2 места. Специално за F100 е разработен механизъм за вратите, като те се отварят под определен ъгъл и не могат да одраскат паркирано наблизо друго превозно средство.

Електрическата енергия за отваряне на вратите идва от слънцето – на покрива на концептуалния модел са монтирани слънчени батерии. Те покриват площ от 2 квадратни места, като могат да генерират до 100 вата енергия, която да захранва електрическите системи на автомобилите. Самата енергия не отива напразно – например, ако F100 седи дълго на слънце, в салона се включва вентилатор, който охлажда. Тази технология се появява по-късно при Mercedes-Benz E-Class.

Mercedes, който изпревари времето с близо 30 години

Още една новост, която дебютира на сериен автомобил на марката през 1998 г. (ако трябва да бъдем точни – на S-Class), е „умният” ключ. Благодарение на него не е нужно да се настройват седалките и огледалата, тъй като след излизане от колата всичко се запаметява на ключ-карта. Преди да стигне до S-Class, тази технология е усъвършенствана при друг концептуален модел - F200 Imagination. Що се касае до F100, той получава още ксенонови фарове, адаптивен круиз-контрол, гласово управление, датчици за дъжд, камера за заден ход. И всичко това става през 1991 г.

Техническата част не е особено впечатляваща – моделът се задвижва от 2,6-литров двигател с 6 цилиндъра, развиващ 194 к.с. С помощта на 3-степенен автомат тягата се прехвърля на предната ос. От Mercedes не разкриват динамичните характеристики на модела, тъй като те не са особено важни в случая.

Mercedes, който изпревари времето с близо 30 години

Сега този F100 се намира в музея на компанията в Щутарт и всеки посетител може да види този впечатляващ Mercedes-Benz, който изпреварва своето време с близо 30 години.

Снимки: Mercedes-Benz

Тагове: mercedes f100
0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    1234 ( преди 1 година )
    Относно екстрите, първо италянците и французите почнаха да слагат в базата екстрите. Най-вече италянците. Това бяха първите автомобили масово предлагани с ел-предни стъкла и централно, чупещ волан и някой друга глезотийка която да ти радва окото още края на 80-те, когато в немската техника с малки изключения се доплащаше и пепелника. Дайте да не се лъжем при немците оборотомера беше екстра в повечето случаи огромен часовник ти вадеше очите от таблото. Колкото до модела от горе- катафалка!
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Zoom-zoom ( преди 1 година )
    Политиката на екстрите и пакетите, в които те са включени, е адски пвецакваща! Наскоро имаше и статия по темата в АБ.
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Явно, не можеш и да четеш японска лейко. Моята немска кола базово е с двузонов климатроник, 4 ел стъкла, МП3 и тн Да ти го напиша още ЕДИН път!!!
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "От много години хората предлагат най-елементарните неща в колите си още в базата. Ама говорим за хората, а не за немците. " Не знам ти в кой век живееш. Моята немска кола има климатроник в базата, MP3,ел стъкла и тн. Модел 2005г, влез ти в новия век. Моята не е базова, но все тая
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не знаех, че немците продават служебни коли? В шоурума на табелата ли пише кои са служебни и кои не? А ти и те в кой век живеете? От много години хората предлагат най-елементарните неща в колите си още в базата. Ама говорим за хората, а не за немците.
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Стандартното оборудване зависи от конкретната държава. В БГ климатроника е сериен, в Германия не. Както и много различни неща. На служебна кола за какво са й ел стъкла отзад?
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    екстра ( преди 1 година )
    Та когато говорим за екстри в колата никога не гледайте европейците. Те винаги искат за всяко нещо допълнително пари екстра. Продават ти кола гола, като пушка и ти почваш едно голяяямо избиране и чудене какво да сложиш, че да минеш най-тънко. Японците въведоха пакетите оборудване с най-необходимите екстри и върху тях можеш да надграждаш.Сега се сетих и за лампата в багажника.Когато поръчвах колата преди време (немска), за да ми сложат светлина в багажника ми искаха 120 лв. Бях потресен.
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    екстра ( преди 1 година )
    В бедна Европа екстрите са последното нещо, което се гледа. Факт! До преди 10-тина години екстра сеи беше климатика и 4 ел. стъкла. А за други екстри да не говорим. Купуват се масово базови версии с 2 предни ел. стъкла, касетофон (за чейнджър се доплащаше) и т.н. Дори за дръжките на вратите и бронитес цвят на колата се доплащаше.Да не говорим, че за някои и жапката в купето беше екстра,както фаровете за мъгла и др. подобни. Японците започнаха да вкарват много екстри в колите и европ.се принудиха
  • #5
    10 rate up comment 5 rate down comment
    тираджия ( преди 1 година )
    специално за екстри и глезотийки в масовите модели, не знам кой може да се сравнява с американците. темпомат, климатик, автоматик са си стандартни екстри за щатите още през 70-те години. сигурно и много други. точно в Европа пазара е много по-скромен откъм екстри. масово до 2000г. в евроколите се предлагаше касетофон...
  • #4
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Преди 30 г. са направили концепт, а други са произвели, изкарали и пуснали в продажби всичките тези неща на пазара. Едно е да направиш концепт и съвсем друго е да можеш да произведеш това, което си създал и да можеш да го продаваш. На теория немците са много велики, но само на теория. Като отидеш в шоурума искаш да видиш колата, да е пипнеш, да е пробваш и евентуално купиш. Никой не ходи в музеите да гледа кой какъв концепт бил създал, всеки гледа кой какво е реализирал на пазара.