Японската Subaru Corp отчете 35% спад в печалбата за току-що приключилата фискална година въпреки 11-те на сто ръст в продажбите, съобщава Reuters. Причините за този парадокс са, от една страна, неизгодните валутни курсове, и, от друга, увеличените развойни разходи.
Корпорацията Subaru официално се преименува така преди месец, заменяйки досегашното си име Fuji Heavy Industries. Тя има 282.4 милиарда йени (2.54 милиарда долара) нетна печалба за годината, която в Япония приключва на 31 март. Това е с 35% по-малко от миналогодишния резултат и слага край на трите поредни години на рекордни печалби.
Като се изключат неблагоприятните валутни условия, годината е била добра за Subaru. В нея японците за пръв път надхвърлиха границата от 1 милион продадени автомобила (продавайки 1.1 милиона) и увеличиха оборота си до почти 30 милиарда долара.
Проблемът на корпорацията е прекалената й зависимост от северноамериканския пазар, на който се падат цели 68% от продажбите. Неизгодният курс долар-йена отрязва доста от печалбата. Иначе в САЩ и Канада Subаru отчита 14% ръст в търсенето, докато в Европа то е намаляло с 2.6%. Спад е отчетен също в Япония и Китай.
Японците разчитат с модели като новото XV да съживят малко продажбите си в Европа и да намалят зависимостта си от американския пазар
"Търсенето в САЩ според нас достигна своя пик", коментира главният изпълнителен директор Ясуюки Йошинага, цитиран от Automotive News. "Ще преценим внимателно ситуацията и ще вземем нужните мерки да запазим продажбите си там, включително и чрез търговски отстъпки и бонуси".