IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Subaru - рекорд в продажбите, но срив в печалбата

Японците пласираха над две трети от всичките си автомобили в Северна Америка

Subaru - рекорд в продажбите, но срив в печалбата

Японската Subaru Corp отчете 35% спад в печалбата за току-що приключилата фискална година въпреки 11-те на сто ръст в продажбите, съобщава Reuters. Причините за този парадокс са, от една страна, неизгодните валутни курсове, и, от друга, увеличените развойни разходи.

Subaru - рекорд в продажбите, но срив в печалбата

Корпорацията Subaru официално се преименува така преди месец, заменяйки досегашното си име Fuji Heavy Industries. Тя има 282.4 милиарда йени (2.54 милиарда долара) нетна печалба за годината, която в Япония приключва на 31 март. Това е с 35% по-малко от миналогодишния резултат и слага край на трите поредни години на рекордни печалби.

Като се изключат неблагоприятните валутни условия, годината е била добра за Subaru. В нея японците за пръв път надхвърлиха границата от 1 милион продадени автомобила (продавайки 1.1 милиона) и увеличиха оборота си до почти 30 милиарда долара.

Проблемът на корпорацията е прекалената й зависимост от северноамериканския пазар, на който се падат цели 68% от продажбите. Неизгодният курс долар-йена отрязва доста от печалбата. Иначе в САЩ и Канада Subаru отчита 14% ръст в търсенето, докато в Европа то е намаляло с 2.6%. Спад е отчетен също в Япония и Китай.

Subaru - рекорд в продажбите, но срив в печалбата
Японците разчитат с модели като новото XV да съживят малко продажбите си в Европа и да намалят зависимостта си от американския пазар

"Търсенето в САЩ според нас достигна своя пик", коментира главният изпълнителен директор Ясуюки Йошинага, цитиран от Automotive News. "Ще преценим внимателно ситуацията и ще вземем нужните мерки да запазим продажбите си там, включително и чрез търговски отстъпки и бонуси".

 

Тагове: subaru xv
0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хубави са им моторите, докато не се наложи да го правиш...
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до: thebrainless ( преди 6 години )
    Другото специално на Субару са моторите!Много добри боксерови мотори с голям ресурс и перфектни показатели. Нисък център на тежестта ти дават, бързо развъртане и чудесен звук, който гали ухото. Така, че Двигател + 4х4 от Суби + високи технологии, качество и здравина от Тойота. Това според мен е вярната формула.Да се делят японските производители не е добре. Добре е да обединяват най-добрите неща, за да създават перфектните коли, каквито само те могат да направят.
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до: thebrainless ( преди 6 години )
    Специалното на Тойотите знаеш ли кое е?Това, че са с невероятно качество и имат неубиваеми мотори, които са изключително здрави.Това са коли, които няма да те оставят на пътя.Специалното при Субару е тяхната висока проходимост и уникално доброто 4х4.Ако се съчетаят високите технологии, качество и здравина на Тойота с най-доброто 4х4 ще се получи нещо прекрасно. Такъв автомобил искам да имам.Съвместната им кола ГТ-86 също се получи добре. Перфектен боксер и супер показатели за удоволствие.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Nev ( преди 6 години )
    "....Не можеш да искаш парите за премиум като си обикновен 4х4 автомобил..."Aмиго, не знам какво пазарно проучване си направил, но мога да ти кажа, че на времето, когато си купувах моето Суби, сравнявах цените точно на Хонда Леджънт, Ауди А4 и БМВ 320 ix, и мога да ти кажа, че тези премиуми бяха почти с 20-30 К по-високи цени, и на всичкото отгоре, почти базови модели, т.е за основни екстри, които в моето Легаси ги имаше, там се доплащаше! Друг е въпросът, че В БГ Суби е наистина скъпо!
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    thebrainless ( преди 6 години )
    Субару не е за всеки. Търкаляй си Тойотата, няма лошо, не са лоши Тойотите, просто за масата, там където са и VW. Уневерсални, с добри показатели, но нищо специално.
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    юруш на доматите ( преди 6 години )
    реших аз да си купувам ново субару-гледам леворг-уджжас-отвън добро като форма,отвътре едни груби форми сякаш съм културист .Гледах ХВ-ами груба работа.Нека да са добри,но нека и да са елегантни.Не можеш да искаш парите за премиум като си обикновен 4х4 автомобилМалка гаранция също..Ще се върна пак към тойотките-хем стандартно добри,хем малко с нестандартен дизайн,но важното е че са стабилни!
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Че те и сега ползват технологии от Тойота, а не конКУРират само Опел и Форд. Даже изобщо не ги конКУРират, защото таргета им е съвсем друг, а на въпросните марки клиентите са съвсем, съвсем други.
  • #9
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Очаквам да очнат да пущат и хибриди. Хибридни технологии от Тойота съчетани с най-доброто 4х4 в света + високи технологии и безупречно японско качество ще бъде добро начало за нещо ново, различно и добро в автомобилостроенето.Чакам хибрид с офроуд качества от Субару.Дано по-скоро го изкарат, защото на пазара липсва такъв модел.
  • #8
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Еми нормално да им паднат печалбите. Доста правилна пазарна стратегия са предприели. Първоначално се инвестира в нови технологии, модели, двигатели, шасита и т.н. За 1-2 г. ти пада печалбата, а през следващите 5-6 г. се вдига в пъти, докато дойде следващият цикъл за нови модели и пак същото се повтаря.Браво на Суби, че се съвзеха и започнаха да пущат от хубави по-хубави и добри модели. Имат и голяма фирма, като Тойота зад гърба си и могат да бъдат спокойни за бъдещето си и новите технологии.
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Кико ( преди 6 години )
    Ми тук в Европа имат мито върху автомобилите си и затова са скъпи. Напипаха все пак дизайнерската си линия и увеличиха продажбите си.Оттук нататък им остава само да вземат правилните управленски решения, тъй като са на пълен капацитет. За построяване на нов завод ще трябва доста добър анализ и планиране.