Следващато поколение на флагманския всъдеход на Volkswagen вероятно ще бъде представено по време на автосалона във Франкфурт през есента. Изданието Autonews се опита да събере на едно място повечето известни детайли за новия Touareg, който обещава да бъде един от най-бързите, най-мощни и най-луксозни автомобили от този клас.
Леко шаси и тегло под 2 тона
Новият Touareg ще бъде изграден на платформата MLB Evo, която е направена от алуминий и стомана. Тя се използва за основа на второто поколение на Audi Q7, както и на най-бързия сериен всъдеход в света Bentley Bentayga. Същото шаси ще се използва и за новото Porsche Cayenne, както и за Lamborghini Urus, които също ще се борят за постигане на високи скоростни параметри.
Платформата ще позволи на третата генерация на Touareg да свали около 200 кг. от теглото си, което няма да превишава 2 тона. В същото време всъдеходът ще порасне на размери, като дължината му ще бъде увеличена от 4,8 на 5 метра, а широчината ще достигне 2 метра.
Нарасналите габарити и най-вече по-гоямато междуосие ще увеличат обема на багажника, както и мястото за краката на пътниците на задния ред седалки. Версия със 7 места обаче няма да има, тъй като германците вече направиха подобен SUV – Teramont, а предлагат и Tiguan Allspace, който също има 3 реда седалки.
Напълно нова външност
За външния вид на автомобила може да се съди по появилите се на няколко пъти шпионски снимки, на които Touareg е без никакъв камуфлаж. Както и се очакваше, всъдеход ще има много общо с прототипа T-Prime Concept GTE, представен на автосалона в Пекин през 2015 г.
Освен това Touareg ще наследи някои семейни черти от новото поколение на Tiguan, както и от Teramont. Всъдеходът ще може лесно да бъде различен по голямата хромирана решетка на радиатора, заострените светодиодни фарове, както и по раздутите калници.
Управление с жестове и гласови команди
От концептуалния T-Prime следващият Touareg ще взаимства и редица стилистични решения на интериора, в който ще се залага на скъпи материали. Като опция ще се предлага 12,3-инчов приборен панел Active Info Display, а също така и информационно-развлекателен комплекс с диагонал 15 инча. Броят на бутоните и аналоговите превключватели ще бъдат сведени до минимум, като мултимедията и някои от функциите на автомобила ще бъде управлявани с жестове и гласови команди.
Всъдеходът ще получи система за кръгов обзор с 4 видеокамери, която се предлага за VW Passat, както и редица функции за полуавтономно управление. Ще има още подобрена система за автоматично паркиране, система за следене на лентата на движение и разпознаване на пътните знаци, както и адаптивен круиз-контрол с функция за пълно спиране и автоматично потегляне при движение в задръствания.
Мотори с 4 цилиндъра и хибридна версия
Гамата двигателя ще бъде представена от усъвършенстван 3,0-литров дизелов V6 с 270 к.с., както и бензинов мотор със същия обем, развиващ 340 к.с. Вероятно версия с V8 няма да се предлага, но почти сигурно ще има такива с 4-цилиндрови турбодвигатели. Те ще бъдат насочени за пазари като Китай, където собствениците на автомобили с големи мотори плащат огромни данъци.
Бензиновата „турбочетворка” ще стане част от хибриден силов агрегат – същият, на който разчиташе и прототипът T-Prime. Това е двигател с обем 2,0-литра и мощност 252 к.с., който работи в комбинация с електромотор със 136 к.с., комплект акумулатори с капацитет 14,1 кВт/ч и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Сумарната мощност на агрегата е 380 к.с., като при тази версия ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 6 секунди.
Само на електричество хибридният вариант ще може да измине 50 км, а зареждането на батериите му от електропреносната мрежа ще отнема 9 часа. Системата за бързо пълнене ще се нуждае от 30 минути, за да зареди акамулаторите.
Производството на третото поколение на Volkswagen Touareg ще се осъществява в завода в Братислава, Словакия. Глобалните продажби на модела ще стартира в началото на 2018 г., като единствено хибридната версия ще се появи на по-късен етап.
Снимки: Volkswagen, Autonews