Германският концерн Volkswagen ще покаже в рамките на международния симпозиум - Vienna Motor Symposium, две нови разработки, които са ориентирани към снижаване на разхода на гориво и нивата на вредни емисии.
Първата от тях е двигател, снабден с технология, която му позволява да се изключва по време на движение. Разработката на германците носи името „микрохибридна система”, като включва 1,5-литров бензинов турбомотор TSI Evo1, скоростна кутия DQ200 DSG и литиево-йонен акумулатор.
Функцията за изключване на двигателя работи при скорост до 130 км/ч. Когато шофьорът вдигнe крака си от педала на газта, моторът автоматично ще се гаси. Обратното активиране ще става с помощта на стартера или скоростната кутия, обясниха от концерна.
Във Volkswagen са на мнение, че новата система ще позволи дневният разход на автомобила да бъде намален с около 0,4 л/100 км. Технологията ще дебютира при следващото поколение на VW Golf във версията BlueMotion.
Германският производител ще предстви във Виена и 1,0-литров турбомотор, който ще може да работи както на бензин, така и на метан. Мощността на този агрегат ще бъде 90 к.с. Той ще бъде оборудван с нов тип катализатор, благодарение на който ще бъдат намалени нивата на азотни оксиди (NOx).
Снимка: Volkswagen