Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

В BMW M се отказват от мехничните скорости

Роботизираните трансмисии DCT също отиват в историята

В BMW M се отказват от мехничните скорости

Засега купувачите на спортни коли от М-подразделението на BMW все още имат възможност да ги оборудват с механична скоростна кутия. Съвсем скоро обаче баварците най-вероятно ще се откажат както от ръчните, така и от роботизираните трансмисии.

В BMW M се отказват от мехничните скорости

Вицепрезидентът на BMW M - Питър Квинт, заяви пред изданието Drive, че на сегашната фирмена роботизирана скоростна кутия DCT, с която се оборудват колите, и остават максимум 6-7 години живот. След това концернът ще се завърне към традиционния автомат с хидротрансформатор.

"Сега на пазара се предлагат автомобили с 9, дори с 10 предавки, така че проблем с технологията в тази сфера няма. При излизането си DCT имаше две основни предимства - беше много лека и лесно превключваше скоростите. Тези приемущества постепенно намаляват, тъй като автоматичните скоростни кутии стават все по-умни и по-добри", обясни Квинт.

Топ-мениджърът допълни, че изборът на скоростна кутия за дадена спортна кола оказва влияние не толкова скоростта при смяна на предавките, колкото издържливостта на конкретния агрегат. Квинт е недоволен от качествата на механичните скоростни кутии, използвани за М-моделите на BMW, като не изключва възможността те да отпаднат при смяната на поколенията на семейството M3/M4. Тяхното място ще заеме именно роботизираната DCT-трансмисия, която на по-късен етап ще бъде сменена от традиционен автомат.

Снимка: BMW
 

Тагове: bmw m
0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    Докато шефчетата в БМВ си губят времето със скоростни кутии Тесла се готвят да ги върнат в първи клас!
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Учуден ( преди 1 година )
    Съгласен! Преди DSG-то имах Мерцедес с 7G-tronic и тръгваше неусетно, плавно и приятно. Само където колата беше на 11 години и все се чудих кога ще роди този автомат.
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Учуден ( преди 1 година )
    Аз съм карал различни автоматици и мога да кажа, че при DSG кефът е най-голям. Е тръгва малко по-остро и некомфортно, но пък след това сменя много бързо предавките.
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Как го каза, все едно японците са измислили заключващия хидрорансформатор или че въпросните шваби не използват такива. Дори Ауди имат модели с такива, въпреки широката употреба на DSG. BMW използвам главно 8-скоростната на ZF. Мерцедес имат собствена разработка също в повечето модели.
  • #14
    8 rate up comment 8 rate down comment
    GP ( преди 1 година )
    Интересно ми е какво ще кажете сега, господа шваболизачи, които корихте Lexus, че така и не прибегна към интелигентните роботизирани кутии... Заключващ се хидротрансформатор! Това е истината
  • #13
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Брандо ( преди 1 година )
    Най-добрият автоматик на БМВ не е техен, а на фирмата ZF, така че да не се изхвърлят много . Каквото им дадат това е .
  • #12
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Големи *** има тук. Понеже Порше слагали, значи всички трябва да слагат. По голяма глупост не може да се каже. DSG-то е чудесно за състезателни автомобили. За градско движение и за изпреварване предоставя доста неприятно изживяване. VW, Hyundai и Ford правят такива, защото са евтини. Ако си мислиш, че ги слагат "заради клиента", няма да ти е лесно в живота...
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    скорост е всъщност дошо-хейтъра така, че какво му се обяснявате на този рапон !
  • #10
    16 rate up comment 5 rate down comment
    до скорост ( преди 1 година )
    я пък ти да кажеш в кой моторен спорт днес има ръчка в класическия смисъл!? да си чувал за полуавтоматици случайно? а за скоростните кутии във F1?
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Апък на мен като професор най - много ми харесват еко-технологиите в бялата ми корола. За такива като мен има опционално 'асистираща система при потегляне на баир', дори при автоматична скоростна кутия.