Всеки може да си направи класация на най-великите автомобили - но колегите от британското издание Auto Express са решили да подходят малко по-професионално към тази задача. За да определят 50-те най-добри британски коли в историята, те са повикали на помощ доста авторитетно жури - състоящо се от най-влиятелните им сънародници по върховете на автомобилната индустрия.
Нито един модел на Rolls-Royce или Bentley не успя да попадне в Топ 15 на класацията, което ни се вижда странно. Но пък имената на журито са достатъчно гръмки
В списъка са директорът на BMW по продажбите Иън Робъртсън (вижте интервюто му за "КОЛЕЛА"), главният изпълнителен директор на Citroen Линда Джаксън, шефът на Aston Martin Анди Палмър, шефът на McLaren Майк Флюит, директорът по продажбите на Jaguar Land Rover Анди Гос (разговора ни с него можете да видите тук), вицепрезидентът на Buick Дънкан Олдред и още няколко имена от тази величина. С общи усилия те селектираха 50-те най-забележителни творения на британското автомобилостроене (сред които по неведоми причини попада и Opel Kadett). Ние ви предлагаме Топ 15 от списъка.
15-те най-велики британски автомобила в историята (ГАЛЕРИЯ):
Суецката криза в края на 50-те предизвиква остър недостиг на горива във Великобритания. На Алек Исигонис, инженер от гръцки произход, е възложено да разработи малка и много икономична кола, по подобие на италианската Isetta. Но вместо неугледна триколка, Исигонис създава очарователното Mini, което със силно изнесените си навън колела е една от най-стабилните машини на пътя. Неслучайно няколко години по-късно Джон Купър решава да го превърне в спортна кола, която печели няколко пъти рали Монте Карло. За над 40-те години живот на модела от него са продадени повече от 5 милиона екземпляра, а чарът му се оказа достатъчно силен да даде живот и на възродена марка, вече под крилото на BMW