Всеки може да си направи класация на най-великите автомобили - но колегите от британското издание Auto Express са решили да подходят малко по-професионално към тази задача. За да определят 50-те най-добри британски коли в историята, те са повикали на помощ доста авторитетно жури - състоящо се от най-влиятелните им сънародници по върховете на автомобилната индустрия.
Нито един модел на Rolls-Royce или Bentley не успя да попадне в Топ 15 на класацията, което ни се вижда странно. Но пък имената на журито са достатъчно гръмки
В списъка са директорът на BMW по продажбите Иън Робъртсън (вижте интервюто му за "КОЛЕЛА"), главният изпълнителен директор на Citroen Линда Джаксън, шефът на Aston Martin Анди Палмър, шефът на McLaren Майк Флюит, директорът по продажбите на Jaguar Land Rover Анди Гос (разговора ни с него можете да видите тук), вицепрезидентът на Buick Дънкан Олдред и още няколко имена от тази величина. С общи усилия те селектираха 50-те най-забележителни творения на британското автомобилостроене (сред които по неведоми причини попада и Opel Kadett). Ние ви предлагаме Топ 15 от списъка.
15-те най-велики британски автомобила в историята (ГАЛЕРИЯ):
Когато го видял на Женевския автосалон през 1961, самият Енцо Ферари го признал за най-красивата кола, която е виждал. Е-Type е създаден от самолетен инженер и със стартовата си цена от едва 2000 лири е най-достъпният спортен автомобил на своето време. Поне две авторитетни класации го определиха за най-красивия автомобил на ХХ век.