Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Германците умуват дали да си признаят за разхода

Шефът на Volkswagen: Очаквам да стигнем до решение в обозримо бъдеще

Германците умуват дали да си признаят за разхода

Германските автомобилни производители в момента обсъждат помежду си дали да последват примера на френската PSA Group и да разкрият "реалния" разход на моделите си, съобщава AN-Europe.

Преди месец французите публикуваха данни за разхода на над 1000 модификации на Peugeot и Citroen, измерени с новата методика за тестване на организациите T&E и France Nature Environment. Смята се, че тази методика изчислява вредните емисии доста по-реалистично, отколкото досегашните европейски тестове, провеждани най-вече на полигони и в контролирани от производителите условия.

Германците умуват дали да си признаят за разхода
Решението на Peugeot да оповести официално данните за "реалния" разход на моделите си се отразява положително на продажбите на компанията, заяви изпълнителният директор Жан-Филип Емпарато в интервю за "КОЛЕЛА"

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер потвърди, че компанията обсъжда подобни мерки с германските си колеги в рамките на браншовата организация VDA. "Очаквам да стигнем до решение в обозримо бъдеще", добави той.

Шефът на VDA Матиас Висман засега не желае да се ангажира със срокове, нито да коментира каква методика ще бъде използвана за измерването на разхода в реални условия. "Ние сме в конструктивен диалог с министерството на транспорта по въпроса как бихме могли да повишим прозрачността, но още не сме приключили дискусиите", казва Висман пред AN.

От организацията T&E твърдят, че техните тестове са по-реалистични не само от досегашната практика в Европа, но и от новите тестове NEDC, които Европейският съюз утвърди в края на миналата година. В изпитанията на T&E някои модели на Peugeot са дали с до 40% по-висок разход, отколкото в цикъла на NEDC.

Германците умуват дали да си признаят за разхода
Тази графика по данни на Transport&Environment, която се отнася до емисиите на азотни съединения от дизеловите двигатели,  ясно показва разминаванията между официалните тестове и реалността

До момента германските производители бяха против такъв тип тестване с аргумента, че на пътя при нормален трафик трудно могат да се постигнат еднакви условия за всички тестови автомобили. Контрааргументът на Т&Е е, че дори при леките разминавания в условията потребителят пак получава по-надеждна информация, отколкото от изпитанията на стенд в лабораторни условия.

 


 

0 от 500