Германските автомобилни производители в момента обсъждат помежду си дали да последват примера на френската PSA Group и да разкрият "реалния" разход на моделите си, съобщава AN-Europe.
Преди месец французите публикуваха данни за разхода на над 1000 модификации на Peugeot и Citroen, измерени с новата методика за тестване на организациите T&E и France Nature Environment. Смята се, че тази методика изчислява вредните емисии доста по-реалистично, отколкото досегашните европейски тестове, провеждани най-вече на полигони и в контролирани от производителите условия.
Решението на Peugeot да оповести официално данните за "реалния" разход на моделите си се отразява положително на продажбите на компанията, заяви изпълнителният директор Жан-Филип Емпарато в интервю за "КОЛЕЛА"
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер потвърди, че компанията обсъжда подобни мерки с германските си колеги в рамките на браншовата организация VDA. "Очаквам да стигнем до решение в обозримо бъдеще", добави той.
Шефът на VDA Матиас Висман засега не желае да се ангажира със срокове, нито да коментира каква методика ще бъде използвана за измерването на разхода в реални условия. "Ние сме в конструктивен диалог с министерството на транспорта по въпроса как бихме могли да повишим прозрачността, но още не сме приключили дискусиите", казва Висман пред AN.
От организацията T&E твърдят, че техните тестове са по-реалистични не само от досегашната практика в Европа, но и от новите тестове NEDC, които Европейският съюз утвърди в края на миналата година. В изпитанията на T&E някои модели на Peugeot са дали с до 40% по-висок разход, отколкото в цикъла на NEDC.
Тази графика по данни на Transport&Environment, която се отнася до емисиите на азотни съединения от дизеловите двигатели, ясно показва разминаванията между официалните тестове и реалността
До момента германските производители бяха против такъв тип тестване с аргумента, че на пътя при нормален трафик трудно могат да се постигнат еднакви условия за всички тестови автомобили. Контрааргументът на Т&Е е, че дори при леките разминавания в условията потребителят пак получава по-надеждна информация, отколкото от изпитанията на стенд в лабораторни условия.