IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Германците умуват дали да си признаят за разхода

Шефът на Volkswagen: Очаквам да стигнем до решение в обозримо бъдеще

Германците умуват дали да си признаят за разхода

Германските автомобилни производители в момента обсъждат помежду си дали да последват примера на френската PSA Group и да разкрият "реалния" разход на моделите си, съобщава AN-Europe.

Преди месец французите публикуваха данни за разхода на над 1000 модификации на Peugeot и Citroen, измерени с новата методика за тестване на организациите T&E и France Nature Environment. Смята се, че тази методика изчислява вредните емисии доста по-реалистично, отколкото досегашните европейски тестове, провеждани най-вече на полигони и в контролирани от производителите условия.

Германците умуват дали да си признаят за разхода
Решението на Peugeot да оповести официално данните за "реалния" разход на моделите си се отразява положително на продажбите на компанията, заяви изпълнителният директор Жан-Филип Емпарато в интервю за "КОЛЕЛА"

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер потвърди, че компанията обсъжда подобни мерки с германските си колеги в рамките на браншовата организация VDA. "Очаквам да стигнем до решение в обозримо бъдеще", добави той.

Шефът на VDA Матиас Висман засега не желае да се ангажира със срокове, нито да коментира каква методика ще бъде използвана за измерването на разхода в реални условия. "Ние сме в конструктивен диалог с министерството на транспорта по въпроса как бихме могли да повишим прозрачността, но още не сме приключили дискусиите", казва Висман пред AN.

От организацията T&E твърдят, че техните тестове са по-реалистични не само от досегашната практика в Европа, но и от новите тестове NEDC, които Европейският съюз утвърди в края на миналата година. В изпитанията на T&E някои модели на Peugeot са дали с до 40% по-висок разход, отколкото в цикъла на NEDC.

Германците умуват дали да си признаят за разхода
Тази графика по данни на Transport&Environment, която се отнася до емисиите на азотни съединения от дизеловите двигатели,  ясно показва разминаванията между официалните тестове и реалността

До момента германските производители бяха против такъв тип тестване с аргумента, че на пътя при нормален трафик трудно могат да се постигнат еднакви условия за всички тестови автомобили. Контрааргументът на Т&Е е, че дори при леките разминавания в условията потребителят пак получава по-надеждна информация, отколкото от изпитанията на стенд в лабораторни условия.

 


 

0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Хех, вагито пак отвори торбата с лъжите.. 2500 собтвеници на Приус имат среден разход 5.17/100 в spritmonitor-a, поред нашия под 6 не падал. За C-HR пък да не говорим - 5.30/100 редно от 70 обственика, нашия лъже за над 10. ВАГи, стига лъга, за смях на китайците станахте с тия поcрани канцерогенници. А и по простите физико-химични причини хибиридите пак а по-ефективни, защото си рекуперират кинетичната енергия, а двигателите им са с цикъл на Аткинсон и а ефективни колкото дизелите.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    expert ( преди 2 години )
    Има такъв сайт с реалния разход (automobile-catalogue.com). Странното е, че липсват единствено колите на VW. Но пък има няколко модела на Ауди и разхода им не е никак нисък. Отделно има измервания от 0 до 100 км/ч и максималната скорост. Познайте, БМВ, Мерцедес и Ауди доста са се изхвърлили във фабричните си каталози. Особено БМВ, лъжат за 0-100 км/ч до 2 сек. дори.
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Какво ще стане всъщност. Като прилъжат хората да купуват електрички и станат голям процент от общите коли, то най-вероятно ще има проблем с тока, или ще бухаме въглища и уран та да захраним всичките тия батерии, щото фотоволтайците от луната не работят. То тогава обаче най-вероятно горивата ще започнат да падат и пак ще е по изгодно да караш на въглеводороди. А замърсяването не може да го спрем, ФПЧ се получават и от феродото при спиране и от гумите и т.н. Всичко е бизнес, ама не им е ясно на
  • #9
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    С тия електрички е пълна трагедия. Караш малко и зареждаш сума ти време, то телефон ли имаш или кола??? Затова никои ги неще, и никоя от тия хибридни мибридни не харчат малко, нямат избиване. Колега си взе Тойота CHR трагедия, 1.8 122кс като тръгнах за Варна и я докарах на 10 разход извънградско, в града ако не е задръстване пак пери на бензин и харчи 7-8, и кво хем зареждаш ток вечер хем гори бенз. Я у лево с S-класата на цялата газ съм с 8 разход до Варна и около 11 градско демек средно същото
  • #8
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Разбирачев ( преди 2 години )
    Евала-машала!Най-накрая решили да озаконят беззаконието.Кому беше нужно последните 10г. да се лъже поголовно особенно от немците.Бензинов Голф с разход 4.8??Царя се оказа гол.Турбо-бензините реално харчат като атмосферниците,само дето са скъпи като дизелите.Хибриди,мибриди и тем подобни са танто за куглокигу.Чист маркетинг.Да ни вземат парите за нещо не по добро от по ефтиното.Приуса при рекламиран разход от 4/100 под 6 не падаЕинствено омразния дизел е икономичен,по прости физко-химически причин
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Както сега вече се въведоха ограничения и по-високи такси за шофиране на дизели в градовете в Европа и дори някои страни предприеха стъпки към забраняването на продажба на нови дизели след няколко години,купувачите много бързо ще се преориентират към екологичните хибриди и ел.коли,защо не и към водородните автомобили с нулеви емисии. А там инженерното ноу хау идва от Япония и САЩ.
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Изведнъж не могат да вкарат хибриди,защото трябват години разработки,а когато са 20 години след японеца по същия начин им изглеждат и хибридите,затова не се купуват в Европа,защото европейците не могат да направят добри хибриди. Докато около 50 % от продажбите на Тойота в Европа са на хибриди,а при Лексус процента е мисля над 70 % хибриди. Както сега вече се въведоха ограничения и по-високи такси за шофиране на дизели в градовете в Европа и дори някои страни предприеха стъпки към забраняването
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Zoom-zoom ( преди 2 години )
    Тогава ще обявят не 3 на 100, а 13...а емисиите тотално ще им разкажат играта. Изведнъж ще трябва да вкарат хибриди и електрички, за да балансират средните емисии на гамата, но тях в Европа никой ги не ще...
  • #4
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Да,доста са добре немските,затова цял свят ги съди за измами с двигателите. Еталон за дизел са японците. най-добрите дизели винаги са били и са на Тойота,Мазда и вече Хонда.
  • #3
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Мисля, че ще е добър ход - ще дадат пример и на рено, фиат, корейци, японци, американци и т.н. Иначе като реален разход от скромен опит немските (VW, BMW) са доста добре в общия случай - няма от какво да се притесняват ако всички го разкрият.