IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Премиум марките в Европа са зависими от дизела

Ново проучване показва, че всяко трето продадено BMW от началото на годината е било дизел

Премиум марките в Европа са зависими от дизела

 Ново проучване показва колко много европейските производители на премиум автомобили разчитат на дизела. Според данните на анализаторската компания JATO, повече от 95% от продадените от Land Rover джипове, са оборудвани с дизелов двигател. При Volvo делът на дизеловите коли, продадени от началото на годината, е 80%.

Премиум марките в Европа са зависими от дизела

Jaguar отбелязва ръст по този показател – от 81% през 2016 до 90% за първите три месеца на тази година, докато всяко трето BMW, продадено през 2017, е било дизел. При Mercedes и Audi делът на дизеловите двигатели е 70%, като интересна подробност е, че при всички марки, попаднали в проучването, се забелязва спад в търсенето на дизелови модели, с изключение на Jaguar Land Rover.

Имайки предвид все по-строгото законодателство във Великобритания и Континентална Европа, ограничаващо употребата на автомобили с дизелови двигатели, премиум марките може да са изправени пред финансов колапс, заради зависимостта си от дизела. За сравнение, производителите на масови автомобили са много по-слабо засегнати от явлението. Само 10% от колите, които Toyota е продала в Европа от началото на годината са оборудвани с дизелов двигател. Процентът при британската марка Vauxhall е малко над 20 на сто.

Средно, през първото тримесечие пазарът на дизелови автомобили се е свил в сравнение със същия период на 2016.

Съотношението на продадените бензинови и дизелови автомобили тогава бе точно 50/50, докато през първите два месеца на 2017 делът на дизеловите автомобили е паднал до 47%. Peugeot, Volkswagen, Renault и Nissan се присъединяват към премиум марките с над средния процент, докато останалата част от водещите европейски автомобилни производители имат по-нисък от средния резултат.

Нещо повече, почти всяка автомобилна марка е продала по-малко дизелови автомобили спрямо началото на 2016. Toyota е пласирала 9.7% по-малко дизели, а Vauxhall и Citroen съответно 9.1 и 8.9 на сто по-малко. Средният спад при продажбите на дизелови автомобили е 3.7%.

В пълен контраст на всичко това, Jaguar и Land Rover продават повече дизели от преди, а единственият масов производител на автомобили, при който се забелязва този ефект, е Fiat (2.6%).

“Повечето премиум автомобили, продавани в 29 европейски страни, са дизелови,“ казват от JATO. Предстои да разберем дали последните предизвикателства, пред които е изправена репутацията на дизела – в това число забраната за използването му в градове като Париж – ще се превърне в „нова заплаха за сериозния ръст на тези автомобили“, предстои да разберем.

Снимка: BMW

Тагове: bmw 3-series diesel
0 от 500
  • #7
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ти пък си се засилил да живееш в мегаполис
  • #6
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    И бензина и дизела са отрови и трябва да ги забранят. Електрички, водородни или в най-лошия случай на газ или метан.
  • #5
    15 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    дизелите са ефективни единствено за кораби тежкотоварни автомобили и селско стопанска техника използването в леки автомобили трябва да се забрани
  • #4
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Патилан ( преди 7 години )
    Като махнат преференцийте за дизела, сметката ще ти стане ясно много лесно.
  • #3
    8 rate up comment 11 rate down comment
    М,да... ( преди 7 години )
    френците винаги сан били .едали.
  • #2
    31 rate up comment 2 rate down comment
    G9 ( преди 7 години )
    Новия ел-Пасат в хибриден вариант има минимален разход при 90 км/ч от 3.5/100 и струва 80 000 базата. Аз имам кола в този клас дизел Евро 6 150 к.с., която при 90 км/ч харчи 4.3/100. Много пъти съм я засичал, карам я повее извън града, и струваше под 49 000 лв., второ ниво на оборудване. Сами сметнете кога ще си върна разликата от 30-40 хил. лева при 1/100 по-нисък разход на хибрида.
  • #1
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Нормално е. Представете си колко ще харчи бензинова 7-*** серия! Със сигурност средния разход е двуцифрено число. Ако забранят дизелите, премиум марките ще пострадат най-много, защото хибридите въс виския клас са неефективни и скъпи.