IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Премиум марките в Европа са зависими от дизела

Ново проучване показва, че всяко трето продадено BMW от началото на годината е било дизел

Премиум марките в Европа са зависими от дизела

 Ново проучване показва колко много европейските производители на премиум автомобили разчитат на дизела. Според данните на анализаторската компания JATO, повече от 95% от продадените от Land Rover джипове, са оборудвани с дизелов двигател. При Volvo делът на дизеловите коли, продадени от началото на годината, е 80%.

Премиум марките в Европа са зависими от дизела

Jaguar отбелязва ръст по този показател – от 81% през 2016 до 90% за първите три месеца на тази година, докато всяко трето BMW, продадено през 2017, е било дизел. При Mercedes и Audi делът на дизеловите двигатели е 70%, като интересна подробност е, че при всички марки, попаднали в проучването, се забелязва спад в търсенето на дизелови модели, с изключение на Jaguar Land Rover.

Имайки предвид все по-строгото законодателство във Великобритания и Континентална Европа, ограничаващо употребата на автомобили с дизелови двигатели, премиум марките може да са изправени пред финансов колапс, заради зависимостта си от дизела. За сравнение, производителите на масови автомобили са много по-слабо засегнати от явлението. Само 10% от колите, които Toyota е продала в Европа от началото на годината са оборудвани с дизелов двигател. Процентът при британската марка Vauxhall е малко над 20 на сто.

Средно, през първото тримесечие пазарът на дизелови автомобили се е свил в сравнение със същия период на 2016.

Съотношението на продадените бензинови и дизелови автомобили тогава бе точно 50/50, докато през първите два месеца на 2017 делът на дизеловите автомобили е паднал до 47%. Peugeot, Volkswagen, Renault и Nissan се присъединяват към премиум марките с над средния процент, докато останалата част от водещите европейски автомобилни производители имат по-нисък от средния резултат.

Нещо повече, почти всяка автомобилна марка е продала по-малко дизелови автомобили спрямо началото на 2016. Toyota е пласирала 9.7% по-малко дизели, а Vauxhall и Citroen съответно 9.1 и 8.9 на сто по-малко. Средният спад при продажбите на дизелови автомобили е 3.7%.

В пълен контраст на всичко това, Jaguar и Land Rover продават повече дизели от преди, а единственият масов производител на автомобили, при който се забелязва този ефект, е Fiat (2.6%).

“Повечето премиум автомобили, продавани в 29 европейски страни, са дизелови,“ казват от JATO. Предстои да разберем дали последните предизвикателства, пред които е изправена репутацията на дизела – в това число забраната за използването му в градове като Париж – ще се превърне в „нова заплаха за сериозния ръст на тези автомобили“, предстои да разберем.

Снимка: BMW

Тагове: bmw 3-series diesel
0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да,в тази държава вс.е възможно!Автомобили излезли като пътнически 4-5 местни се регистрират като товарни ,да пестят от данъци.България -държавата на абсурдите.
  • #16
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Някой долу каза че на седма серия средния разход е двуцифрено число. Като си дал 200к за кола какво те бъркат 5-10 лв на 100км.Ама ги виждаме как половината Кайени всъщност са 7 местни МПВ-та. А 7-ците всъщност са товарни камиони и плащат данък по 7 лв. Че горките работяги нямат пари очевидно нито за гориво нито за данък
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    За това адблуе чиято система работи само между 25 и 40 градуса околна температура ли говориш. Ами тогава карай колата само късна пролет и лято и само през деня.
  • #14
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    е някой тука счупи ***.. "а бензина има сума ти чаркове"... я да ни обясниш как един атмосферен, пък даже и турбо бензин има повече и по-скъпи чаркове? Той DPF-a е евтин като маслен филтър, ама нали в тая територия просто се изхвърлят че е по-евтино. Да си чул за демпферен маховик при бензин?
  • #13
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Трябва са си доста ***, за да кажеш,че дизелите са по-чисти от бензиновите двг. Надишалата се *** пак уби ***
  • #12
    10 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ти чувал ли си за AbBlue или чувал ли си за PDP, филтър за твърди частици а за катализатор на дизелов автомобил.Не си.Тогава виж в нета и попрочети малко.Днешните дизели са по чисти от бензиновите автомобили защото високия клас автомобили ги имат тези работи по горе.Образовай се малко.Дизела има по голям КПД при доста по ниски обороти и за това е винаги по икономичен, по здрав и се амортизира по трудно.Просто му се налага да прави по малко обороти в минута за да си извлече максимума.Дано си раз
  • #11
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дизелите изхвърлят доказано канцерогенни вещества, образуващи смога в градовете. Не случайно C40 искат да се отърват от него, тоест кметовете имат думата.
  • #10
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Щирлиц ( преди 7 години )
    Дизелите са ефективни единствено за кораби...По тази логика за какво е ефективен бензиновият ДВГ и със какво?С очевидно по-големият разход?Значи бензинов мотор трябва да се монтира само на мотопед!
  • #9
    10 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Всичко е за пари на арабите.Диела има най високо КПД при 2500 об.м. се движа със 120 км.ч. максималния въртящ момент е 5000 об.м при бензина е при 3500 об.м се движа със 120 и е нормално до 8000 об.м освен супер спортните автомобили които стигат до 11000 об.м. Повече обороти по голяма амортизация,по голям разход на гориво а и дизема има само едни дюзи е една ГНП а бензина има сума ти чаркове.Не напразно всички локомотиви,кораби,камьони,комбайни и др. са дизел.Дори подводниците имат дизелов агрег
  • #8
    2 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дизела, щом не е ефективен, просто няма какво да се каже повече. Пълно е с професори, пък чак и акъл дават