IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla с рекордни продажби за първото тримесечие

Американците загряха преди излизането на бюджетния Model 3 с 25 000 продадени автомобила

Tesla с рекордни продажби за първото тримесечие

Производителят на луксозни електромобили – Tesla – е записал рекордни доставки и производствени обеми през първото тримесечие на годината, опровергавайки прогнозите на анализаторите, пише Automotive News. Това се случва месеци, преди компанията да стартира производството на предполагаемия си хитов модел – Model 3, който ще бъде качен на конвейера през юли.

Tesla с рекордни продажби за първото тримесечие

За първите три месеца на годината Tesla е доставила малко над 25 000 автомобила, което е и най-добрият резултат в историята на компанията.

Неотдавна три независими анализаторски къщи прогнозираха резултат от 24 200 автомобила за същия период, а подобряването му би трябвало да стимулира увереността на Tesla, че може да спази обещанието си и да продаде 50 000 автомобила в първата половина на годината.

„В момента в Tesla са концентрирали всичките си усилия в стартирането на производството на Model 3, но въпреки това, изненадващо добрите резултати са чудесна новина за тях,“ коментира Бен Кало от анализаторската къща Robert W. Baird & Co. “25 000 продадени автомобила е повече, отколкото очаквахме, а хората очакват Model 3 за постигането на допълнителен растеж.“

Това е първият финансов доклад в ключова за Tesla година, в която главният изпълнителен директор Илон Мъск въвежда ясна диференциация в моделната гама. Компанията добавя Model 3, като първия си масов автомобил с по-ниска цена, докато съществуващите модели ще станат по-луксозни и дори по-скъпи.

Благодарение на инвеститорите, акциите на Tesla скочиха с 30% през тази година, което до голяма степен се дължи на големите очаквания, с които е натоварен Model 3, както и на новината, че китайският интернет гигант Tencent Holdings е придобил 5% дял в Tesla. Китайската корпорация се оценява на 45.4 млрд. долара, което е с едва 870 млн. долара по-малко от пазарната оценка на американския автомобилен концерн Ford Motor. Co., който произвежда милиони автомобили годишно.

Най-младият американски автомобилен производител, който се търгува на борсата, произвежда автомобилите си във Фриймонт, Калифорния, но предстои да докаже, че може да бълва големи обеми от тях.

Целите на Мъск са Tesla да произведе половин милион автомобила през следващата година, което е доста смело предположение, зависещо много от производството на батерии в т.нар. „гигафабрика“ на Tesla в Невада, Тексас.

От Tesla уточняват, че са доставили 13 450 бройки Model S и 11 550 бройки от кросоувъра Model X, докато реалното производство през първите три месеца е достигнало точно 25 418 автомобила.

В момента компанията адаптира поточните си линии, както и ценовата си структура, преди излизането на Model 3 на пазара през юли. Очаква се новият модел да стартира от 35 000 долара. След свалянето от производство на Model S с 60 кВч батерия, което е насрочено за 17 април, най-евтиният модел на Tesla в момента е 75-киловатчасовата версия на модела, която струва 74 500 долара или двойно повече от новия Model 3.

Снимка: Tesla

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 7 години )
    Цървулко, *** на аерогарата в Амстердам и виж такситата какви са!
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 7 години )
    до хехе:ако продават с тези темпове през цялат година това означава 4х25хил = 100 хил. пордажби за една година в САЩ. Това е около 80% от средните пордажби на Ауди за година в САЩ. Това можеш ли да го асимилираш :)И понеже сегашните Тесли са в премиум калса (класа на Мерц, БМВ и Ауди), значи са по скъпи и недостъпни за нормалните хора, но когато започнат продажбите на Модел 3, колата ще бъде достъпна за повече хора => продажбите ще нарастват в бъдеще.
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    bmw435i ( преди 7 години )
    V 6veicaria naprimer Tesla moje6 da vidi6 po4ti na vselki agal.Da poiasni,nie fenovete na nemskite koli ne sme sre6u Tesla dori naprotiv,ne slu4aino az sam edin ot parvite pora4ali si Tesla model 3.Za nas e dobre Tesla da uspeiat i da premahnat vednaj za vinagi moralno ostarialata tehnologia na iaponskite hibridi.
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Xexe ( преди 7 години )
    Коли в Холандия ли ше продават че те там само на колелета са минали ахаха!Те така и ГМ бяха най-големият производител незнам си кво и сега се чудят как да ги спасят Опел продават и гащите си ще продадат!Тръмп страшно подхожда за американски прецедент цялата им държава е таква клоуни със самочувствие!Въздух под налягане!
  • #10
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Xexe ( преди 7 години )
    Koi baterii teq na Panasoini cli shtoto takiva polzvat ot "velikata" Tesla
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    tesla ( преди 7 години )
    Само за протокола : Тесла имат фабрика в Европа и тя се намира в Тилбърг, Холандия. Вярно , че не се произвеждат батерии , но самото производство се ускорява многократно.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Xexe ( преди 7 години )
    Teslata sa na - na evropeiskiqt pazar po statistika!
  • #7
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Форумната *** много нещо се е уплашила щом се е разпищяла така. Споко бе ВАГи! Споко! Няма сташно не се плаши, че Тесла с нещо ще застрашат любимата ти селска фирмичка. Тесла все пак правят модерни електрически автомобили, а вагените правят "чисти дизели". Двете компании не са конКУРенция. Успокой топката, че така ще се гътнеш и после няма да има на кого да се смеем по цял ден.А колкото до новината казвам браво на Тесла. Доказват как се тръгва от нищо и се пробива в бизнеса с коли. Евала!
  • #6
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Голата истина ( преди 7 години )
    Статийка с изцяло пропагандно съдържание,насочена към кандидат инвеститори/балъци/.Как така великата Тесла работи вече 8г. назагуба и печели единствено от парите на заемодателите.При нов срив на пазара какво става с Теслата-прозаичен фалит.Да се гради електромобил без автоконцерн зад гърба ти си е вятър работа.До 2-3 г. борсови балони като Тесла и Епъл ще гръмнат здраво,защото елементарната икономическа логика винаги побеждава,а балъците инвестори пият студената вода.Купувайте си акции на Тесла
  • #5
    5 rate up comment 11 rate down comment
    ahaha ( преди 7 години )
    *** тока, тока откъде идва за батерииката...еко викаш..той тока е даденост има го ей така като въздуха :)