Изследователският институт „Toyota” (Toyota Research Institute, TRI) започва пилотен проект, чиято цел е да въведе изкуствения интелект в проектирането на водородни и електрически автомобили, както и да създаде изцяло нови материали за тях.
Стойността на проекта е 35 млн. долара, а партньори по него са някои от най-реномираните американски университети, начело с Масачусетския технологичен институт, както и няколко водещи компании в тези области. .
Основната идея на проекта е не само откриването на нови материали, които ще позволят създаването на по-ефективни източници на захранване за електрическите и водородните автомобили, но и намирането на способи, позволяващи тези материали да са правят доста по-бързо и евтино.
Един от шефовете на TRI – Ерик Кротков, е категоричен, че използването на изкуствен интелект за подобни разработки ще позволи на Toyota да изпълни основната си цел. Тя е през 2050 г. нивата на вредните емисии на автомобилите на марката да бъдат намалени с 90%.
„Учените, които привлякохме за участие в проекта, говорят за него с огромно въодушевление. Ние също сме щастливи, че започваме сътрудничество от такъм мащаб, защото подобно нещо досега не е правено, а в миналото такива проекти са отнемали десетилетия. Вече имаме и първите постижения – в Университета в Станфорд успешно се работи върху създаването на нов тип катализатори”, коментира Кротков.
Към момента гамата „зелени” модели на Toyota съдържа редица хибридни модели, от които са продадени над 10 млн. бройки, а също така и вододорният седан Mirai (на снимката). В края на десетилетието японците ще пуснат и електрически модел, чийто пробег ще надвишава 300 км. В разаботката на автомобили на ток компанията ще използва помощта на Mazda.
Снимки: Toyota