Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

BMW най-после призна Tesla за конкурент

Баварците планират всяка пета тяхна кола да е електрическа до 2025

BMW най-после призна Tesla за конкурент

 Конвенционалните автомобилни производители преминаха през всички пет етапа от феномена, наречен Tesla. Първо те отричаха, че компаниите, произвеждащи електромобили, могат да се превърнат в пълноправен техен конкурент. След това класическите производители избухнаха против субсидиите, които новите компании получават. Впоследствие започнаха да се пазарят и те за субсидии, преминаха във фазата на депресията (особено след обявяването на броя на предварителните поръчки за Tesla Model 3), а накрая приеха новия фактор на пазара. Една такава компания е BMW.

Всяко пето BMW ще бъде на ток до 2025

„В много отношения, аз подкрепям направеното от Tesla,” коментира по време на автосалона в Женева Йън Робъртсън, търговски и маркетинг шеф на BMW. “Светът има нужда от такъв нов конкурент. Разбира се, това не означава, че ние няма да сме равностойни на тях един ден, разбира се. Въпреки това, трябва да признаем, че Илон Мъск постигна много и аз го адмирирам за това.“

Признанието на Робъртсън е придружено и с доста сериозно възражение относно третирането на Tesla като компания. „Смятам, че Tesla се превръща от прохождаща в пълноразмерна компания и Мъск започва да разбира някои от предизвикателствата, които това води със себе си,“ допълва Робъртсън. „Това са предизвикателства, пред които ние не сме изправени. Ние можем да произвеждаме и изпращаме отделните компоненти по-бързо.“

В тази връзка, Tesla Model 3 най-вероятно ще се превърне в най-големия конкурент на бъдещия средноразмерен електрически седан BMW iNext EV. “Model 3 ще излезе на пазара, но още не знаем в какви обеми. Не сме сигурни и каква ще бъде цената му, нито колко добър автомобил ще бъде,“ заявява Робъртсън, настоявайки, че iNext, който не се очаква по-скоро от 2021, ще бъде „електромобил от ново поколение“, когато излезе на пазара.

Пренасочването на усилията на BMW към електрическите и plug-in хибридните технологии безспорно ще даде необходимото предимство на компанията пред германските й конкуренти. Робъртсън твърди, че през тази година само BMW ще пласира 100 000 електрически и хибридни коли. Портфолиото на компанията ще бъде разширено с електрически версии на класическия MINI Cooper, както и на BMW X3. И двата модела ще се появят преди 2019. „Ще продадем 300 000 или дори 400 000 електромобила преди нашите конкуренти дори да са навлезли в бизнеса с такива автомобили,“ обещава Робъртсън. „Смятаме, че това число ще нарасне с около 20% в периода до 2025.“

Снимка: BMW

Тагове: tesla model 3 bmw inext
0 от 500
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Цената батее, цената. Тя е определяща. Тесла е добра кола но много скъпа а с нея вървят купища проблеми. С 5 сервиза в Европа и 5 зарядни станции, няма как да превземе Европа. Трябват инвестиции. Колата не е мебел, която да си купиш и да сложиш в хола. Колата е средство, което се ползва ежедневно и иска обслужване, консумативи и зарядни станции на удобни места. Не може да ти се повреди Теслата в Пловдив и да я пращаш чак в Австрия за ремонт а ако се сменя част да чакаш 3 месеца да я доставят от САЩ. Колкото и да си ЕКО, жертвата е прекалено голяма а цената солена.
  • #12
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Разбира аботките на тесла не били по добри от тези на бмв. Ами че те бмв имат хибриди и плъг-ини благодарение на тойота. Тойота има прави ел задвижването с батерии от самсунг. Е кво са сътворили бмв?
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    И между другото, Тесла никога няма да вземе голям пазарен дял в Европа, това нядвам се ти е ясно също. Но за сметка на това в САЩ за 2016 са продали 50хил коли. За сравнение Ауди имат 130хил продадени коли през 2016, т.е. вече са стигнали около 1/3 от продажбите на Ауди. А ако се наложат там в следващите години, това ще им отвори врати и на други пазари като Азиатския например
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Още през 2015, са закупили 19 декара земя до Гигафабриката и я разширяват. И са обявили, че модел3 ще се поризвежда там и в първата фабрика в Калифорния, която също се разширява за да се вкарат мощности за производство на модел3. Така става обикновено, правиш нов завод или разширяваш стария... :)
  • #9
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Би ли обяснил и как ще им нараснат продажбите на Тесла тройно, когато те и в момента трудно правят и тези. Нямат капацитет да правят тройно повече. Не случайно закъсняват с поетите поръчки. В момента в който големите немски компании решат да правят ел автомобили и Тесла е в небитието. Но времето им още не е дошло в Европа.
  • #8
    6 rate up comment 6 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    И още нещо, най-вероятно всички големи автомобилни производители ще си купуват батериите от Гигафабриката на Тесла, ако искат бързо да наваксат изоставането си в ЕВ сегмента. ЗАщото просто нямат мощности за производство на батерии. Сега ясно ли ви е, или още да ви обясня.
  • #7
    4 rate up comment 6 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Ами вие се правете на разбирачи тука и философствайте, а пък Тесла си продава. Малко инфорамция защото виждам, че сте доста боси някой от коментиращите - за 2 години (2015 и 2016) са продали над 120хил. коли. като последните тримесчия на 2016 броя на продадените коли е двойно по-голям в сравнение с предходните, което говори, че интереса расте, а не намалява. Като влезе модел 3 в поризводство 2018, тази цифра ще се умножи тройно за нула време. Страйкър го е обяснил много добре :)
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Petrov 85 ( преди 2 години )
    Вярвате ли или не Тесла е фактор на пазара вече и все по бързо навлиза на пазара, и никав балон не тва да не ти е цирк ,и бъдещето е на електрическите автомобили
  • #5
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Momm ( преди 2 години )
    Хахахах... абсолютен балон си е Тesla. Лошото е, че лъжат най-безсрамно, а се приема като PR новина. Ако Тесла съществува и прави коли след 10 години - лично ще си закупя една тяхна. И няма как да се конглокира с Мерцедес или БМВ, просто защото няма с какво... освен с хартиени данни и измислен имидж. А сравнението с GSM-ите е просто нелепо - освен ако хората не си сменят теслите през година - две.
  • #4
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Striker ( преди 2 години )
    До Енцо: В голяма грешка си. Точно така си мислеха Нокия, Блекбери, Самсунг и подобни и в един момент Апъл им цепна дупето за няколко години и сега всички им дишат прахта. Годината е 2017-та, а не 1917-та, когато опитът е бил от значение. Сега си купуваш ноу-хау и фабрика за броени седмици.