IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Над какво работи "Лада"?

Руско-френската компания готви нови модели, хибриди и собствен автоматик

Над какво работи

Президентът на най-големия руски автомобилен производел АвтоВАЗ - Никола Мор, разкри плановете на компанията за следващите няколко години. Френският мениджър стори това по време на руския автомобилен форум Adam Smith Conference, провеждащ се в Москва.

Най-близките нови модели


Над какво работи АвтоВАЗ

Според Мор, основните събития за АвтоВАЗ до края на годината ще станат премиерите на два нови модела на Lada - комбитата Vesta и Vesta Cross. Освен това шефът на руския автомобилен гигант потвърди, че моделите XRAY и Vesta (на снимката) ще получат топ-версии Exclusive, които ще се отличават по хромираните елементи по каросерията и скъпата кожа и алкантара в салона.

Компанията подготвя и специална серия на модела Lada 4x4, посветена на 40-годишнината на легендарния автомобил. Тя ще излезе на 5 април, когато е и рожденият ден на всъдехода.

Обновяване на гамата


До края на 2019 г. АвтоВАЗ планира да пусне на пазара и 4 обновени версии на сегашните си модели. Нов дизайн ще получат Largus, Kalina и Granta, които ще се присъединят към споменатия вече нов вариант на Lada 4x4. Всички автомобили ще се предлагат и с изцяло подменен интериор.

По-далечното бъдеще


Над какво работи АвтоВАЗ

За периода 2020-2022 г. се предвижда появата на цели 5 нови модела, както и на 2 фейслифта. Засега е известно, че смяна на поколенията ще претърпи Lada Vesta, а обновяването ще засегне Lada XRAY.

Автоматични скоростни кутии


Над какво работи АвтоВАЗ

До 2020 г. в завода на компанията трябва да започнат да разработват автоматични скоростни кутии. Сега клиентите на Lada получават опростена роботизирана трансмисия, която е най-евтиният начин за премахване на педала на съединителя. Според вицепрезидента на АвтоВАЗ - Харалд Грюбел, автомобилният гигант ще разработи класическа автоматична скоростна кутия или вариатор.

Задвижване на четирите колела

В стратегията на компанията е заложено и развитието на системи за задвижване на четирите колела. Това обаче може да стане не по-рано от 2021 г. Горе-долу по същото време ще стартира и разработката на комплекс помощници на водача (ADAS), както и на други електронни системи. Не са забравени и хибридните агрегати, които АвтоВАЗ също смята да започне да развива.

Перспективите


Над какво работи АвтоВАЗ

Пазарният дял на Lada в Русия продължава да е 20%, като целта пред АвтоВАЗ е да запази този показател. Търсят се възможности и за по-голям износ, като за това основна помощ ще окаже алиансът Renault-Nissan, който ще помогне на компанията да стъпи на нови пазари.

Снимки: АвтоВАЗ

Тагове: vesta
0 от 500
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    dddd ( преди 7 години )
    да наистина защо ги няма в бг , мен ме интересува да е нова и ефтина , пука ми на шапката за сглобката и за безопаасноста , да изкара там едни 10 години и пак нова
  • #3
    4 rate up comment 18 rate down comment
    ФОРДАКИ ( преди 7 години )
    Лада работи върху копирането/кражбата на всички детайли... както винаги. :)
  • #2
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Защо" е съвсем ясно: първо, защото ще се конглокират почти 100-процентово с Дачия; и второ, защото произведените за Русия модели не отговарят на европейските изисквания нито за емисиите, нито за безопасност
  • #1
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    защо не ги предлагат в БГ като допълнение на Дачия . Според цените в Русия , вероятно ще са по-скъпи , но все пак има пазар за подобни коли