Автомобилната индустрия още дълги години ще усеща ефекта от скандала „Дизелгейт”, а последствията от него ще променят и предлагането на автомобили на определени пазари.
Според последната информация от BMW и Mercedes, публикувана от списание Car and Driver, двете компании най-вероятно ще спрат да предлагат дизелови модели на американския пазар. Дизелите и без това не се продават особено добре в Щатите, но скандалът с Volkswagen допълнително увреди имиджа им и това уплаши доста потенциални клиенти.
Решението на BMW и Mercedes ще е важно, тъй като това са двата най-големи автомобилни производителя, които предлагат дизелови модели на американския пазар.
„Автомобилите с дизелови двигатели са скромно малцинство на пазара в САЩ и не очакваме продажбите им да започнат да растат – призна шефът на продажбите и маркетинга на BMW Йън Робъртсън. – В бъдеще те ще бъдат заменени с бензинови хибридни plug-in модели, но за да стане това, трябва да бъдат затегнати правилата за вредните емисии.”
Според Робъртсън, същото ще се случи и в Европа, но с малко по-бавни темпове и също ще е свързано с промени в регулациите и разходите на компаниите.
„Уверен съм, че дизелите имат бъдеще в Европа – допълни главният изпълнителен директор на Mercedes Дитер Цетше. – Не мога да се ангажирам с точна прогноза за това колко още време ще продаваме дизели в САЩ.”
Решението на двете германски компании ще зависи и от действията на администрацията на новия президент Доналд Тръмп. Ако се сбъднат очакванията, че властта няма да затяга толкова сериозно правилата за вредните емисии и изискванията за разход на гориво, то този процес може да се забави и в Щатите.