Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Електромобилите поеха в грешна посока

Вместо с по-дълъг пробег на моделите си, компаниите се хвалят с ускорение

Електромобилите поеха в грешна посока

Когато компанията Faraday Future представи своя модел FF 91 по-рано тази година, основният акцент бе направен върху едно число – 2,39. Само че то няма никакво отношение към пробега или нещо подобно. Това е времето в секунди, за които електромобилът ускорява от 0 до 100 км/ч.

Електромобилите поеха в грешна посока

Друг производител на превозни средства на ток – Lucid Motors, на свой ред обяви, че неговият Air вдига 100 км/ч от място за 2,5 секунди. А най-голямата и успешна компания в тази област – Tesla Motors, се похвали, че обновеният Model S е с една десета по-бърз от FF 91 – 2,389 секунди.

Всичко това прилича на мерене на един човешки орган. И изглежда доста странно на фона на случилото се по време на премиерата на модела на Faraday Future, който получи проблем в управляващата електроника и не може да покаже как паркира самостоятелно.

Всъщност би трябвало да бъде точно обратното – вместо да наблягат на ускорението, производителите на електромобили да залагат на развитието на батериите и съответно постигане на по-голяма пробег, както и на развиване системите за автономно придвижване. Защото клиентът предпочита колата му да може да паркира сама, а не да ускорява от 0 до 100 км/ч за някакви си 2 или 3 секунди.

Случва се обаче именно обратното, за което е виновен ... Chrysler. Някой ще каже - защо пък Chrysler, та той не предлата нито един електромобил? Това не е точно така – концернът разполага с Fiat 500e, но той никога не е бил сред най-бързите коли. Тогава къде е вината на Chrysler?

Електромобилите поеха в грешна посока

GEM


Преди време концернът бе собственик на компанията GEM, която произвеждаше малки и доста грозни електромобили, използвани за гробища и зоологически градини, но не и на обществените пътища. Освен тях на пазара се предлагаха и модели като TH!NK и Zar Xebra, които бяха първия досег на хората с електромобилите (извън количките за голф). И този контакт съвсем не беше впечатляващ.

Електромобилите поеха в грешна посока

Tesla Rodster

До появата на Tesla електромобилите бяха гледани с презрение, но излизането на модела Rodster промени нещата. Този автомобил изглеждаше доста внушително за времето си, а на всичко отгоре вдига 100 км/ч от място за 3,7 секунди. След него се появи и Model S - един по-практичен автомобил, който демнострира бързина и стил. Именно в този момент всички разбраха, че електромобилът може да предлага далеч по-висок въртящ момент и съответно да бъде по-бърз.

Години по-късно обаче производителите показват неправилно разпределение на приоритетите. Те продължават да се борят против това техните продукти да бъдат възприемани като инвентари за голф.  Конкурентите на Tesla, които се увеличават непрекъснато, обаче говорят за мощност от 1000 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за под 3 секунди, а не за далеч по-важни показатели – пробег с едно зареждане, дълголетие на батериите или разпространение на зарядните станции.

Електромобилите поеха в грешна посока

Chevrolet Bolt

Скоростта със сигурност е важна, ускорението също. Но доколко е важно за хората дали техният електромобил вдига 100 км/ч за 2,8 или 3,2, или дори 5 секунди? Например, новият електрически Chevrolet Bolt прави същото за цели 7 секунди, което на фона на тези 2,3 секунди, обявени от Faraday Future или Tesla Motors изглежда доста скромно. От друга страна за 7 секунди от 0 до 100 км/ч ускоряват впечатляващи автомобили като Lamborghini Miura (1973 г.), Honda Integra GS-R (1998 г.), Alfa Romeo Spider (2011 г.), Audi TT (2012 г.), BMW 528i (2010 г.) и Ford Mustang (1967 г.). А това са коли, които няма как да бъдат наречени бавни.

Далеч по-важно от ускорение е пробегът с едно зареждане, както и въвеждане на един стандарт за зарядните станции. Времето за пълнене на батериите също е сериозен въпрос, както и възможността за тяхната замяна с нови. Същото важи и за въвеждане на автономни системи за придвижване, защото хората ще искат да четат, да гледат филми, да пишат SMS-и или да ровят в интернет, докато се придвижват.

Електромобилите поеха в грешна посока

Затова май е време производителите на електромобили да пораснат. Времето на ужасните GEM отмина. Всички знаят, че новите коли на ток са бързи, но това съвсем не е най-важното на света.

Снимки: Tesla, Faraday Future, Chrysler, Chevrolet
 

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    в БГ щяло да има масово ел.коли, ама като се направи Белене. еййй браво бе. ама как не си го казал това на Станишев че той не се е сетил. те ел.колите струват по 70 хил. лева а Теслите по 250хил лева, а ти си мислиш че цената на тока е проблема. да ти завиди човек на икономическите познания
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    В момента, в който тока стане 0.5 лева на кв/ч просто масово ще се наслагат върху блокове и къщи фотоволтаици, защото цената на първоначалната инв. Ще се изплаща мн. По-бързо и ще е изгодно на всеки да има едни такива панели на покрива
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Нещо не схванах, защо Крайслер са виновни по тези "опорни точки"?! Изтъкват ускорението, защото всички производители, на каквото и да било винаги изтъкват силните черти на своя продукт и не рекламират слабите.
  • #14
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Неук ( преди 2 години )
    Браво! Никой не се заяжда с преводача, за грешката в десетите, стотните, а реално хилядните. Иначе разсъжденията Ви са в грешна посока. Поне според учените няма как в близките 5 години да създадем що годе прилична батерия за наистина многократно зареждане, без памет, с ниска маса, дълъг живот и относително стабилно поведение спрямо температурата, с прилична цена, с производство не замърсявщо половината свят, с големина да се използва в автомобил и т.н.. Все пак има още петрол нали.
  • #13
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Крайн овреме е да престанат с мантрата за ел моторите и прочее.Някакъв торк има стартов но после незнайно защо ,всъщност знайно..щото батерията умира ,се ограничава.и накрая имаме една мотика с 700+ кс. която не може да навакса на 560 к.с кола.Всички тъпни за ускорение е редно да ги спрат.И ако ще правят нещо да е мотика с капацитет за 900 км.Запотрябвало м уе на някого 3 сек. до 100. Made by Mъск. После идват други глупости..ама за раята толкоз.
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Смени дилъра пич!!! Къде набута ВАГ, направо настръхнах как губят мощ от почти фалиралите
  • #11
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    ХАхахахах По-*** статия не бях чел до сега!!! И тенденциозното отношение спрямо ФИАТ-Крайслер е на завидна висота!!! Някой правел обслужващи коли, които са на ток и за това бил виновен, че всички искат да направят и да карат бързи ел. коли! Комедианти, засрамете се малко! То бива опорни точки от вашите спонсори ама... чак такива тъпизми ... Тия от ВАГ явно немогат да преборят ФИАТ и Крайслер в америките и губят позиции в европа и започват отново с манипулациите и плюенето.
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Грешка ( преди 2 години )
    Това е правилният път. Автомобилите с ДВГ също от там са тръгнали. Естествения път на развитие, след като се изравнят силите в тази област ще започнат да се съревновават в друга. Например автоматично паркиране, пробег, цена...
  • #9
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Бъгчо ( преди 2 години )
    За всичко това си има една проста причина. Много лесно се прави електромобил с бързо ускорение. Особено ако го сравняваш с бензинов. Просто ел-двигателя по природа си има голям въртящ момент. И много трудно се прави електромобил с голям пробег. Да, особено ако го сравняваш с бензинов. За това си "мерят" ускорението - защото е по-лесно, а и звучи впечатляващо.
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    112 ( преди 2 години )
    За това колкото и да се хвалят производителите, електромобилите ще си останат още дълго време малък процент. Надеждите остават във водородните автомобили.