Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Peugeot ще подмени повечето модели на Opel

Следващата Corsa ще ползва архитектурата на Peugeot 2008 и Citroen C3

Peugeot ще подмени повечето модели на Opel

Ако сделката за Opel стане факт, френската група PSA планира светкавично да препроектира основните модели на германците със свои собствени инженерни технологии. Източници от Peugeot-Citroen потвърдиха това пред Reuters.

Peugeot ще подмени повечето модели на Opel
Следващата Corsa ще е с френска архитектура, ако сделката между PSA и GM стане факт.

Така например следващото поколение на суперминито Corsa трябва да ползва същата архитектура като Peugeot 208 и Citroen C3. Срокът за промяната не е никак дълъг - след две години настъпва времето за обновяване на Corsa.

Според запознати главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес е представил този план пред борда на компанията в сряда. Целта е да се намалят драстично развойните и производствените разходи. Той е посочил и целта на обединената компания за близкото бъдеще - да започне да продава над 5 милиона автомобила годишно. През 2016 PSA и Opel/Vauxhall пласираха общо 4.3 милиона.

PSA и GM вече се опитаха веднъж да разработват съвместно малките си модели покрай т.нар. "стратегически алианс", представен през 2012. Но тогава преговорите не потръгнаха и в крайна сметка компаниите в момента имат само три съвместни проекта вместо обсъжданите близо 40. Според технологичния шеф на PSA Жил Льо Борнье съвместната Corsa тогава е пропаднала, защото от GM предпочели да потърсят начин за орязване на разходите чрез собствена архитектура, споделяна с Chevrolet.  "Сега ще е глупаво да пропуснем още един цикъл", казва Льо Борнье, цитиран от AN Europe.

Преди няколко дни PSA представи резултатите от още една година на старателно оптимизиране на разходите - оперативната печалба на компанията за 2016 година се повиши с още 18% на фона на рекордната 2015, а маржът е вече 6%, най-високият показател в историята на Peugeot.

Снимка: КОЛЕЛА
 

Тагове: opel psa peugeot. cotroen corsa
0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Тоя "експерт ", отдолу е писал неграмотните си коментари към 2 часа и явно е бил на глава.Не му обръщайте внимание на "ужастът"!
  • #18
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Ужаст ( преди 2 години )
    Имаме служебни, пежа, всичко е страшен скрап, чупат се яко. Имаме и корсички товарни, не са мръднали. Имаме и шкоди - най стари като години, не са мръднали. Сега ще сменяме познайте кои, не най старите а Пежата защото са ***. А шефа е изчаткал и ще взима Фордове че пакет и с джип Волво му прават цена....но от колеги знам че и Форда е як. тия баракудници френсктие само обра-те-няги ги харесват
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    ПСА трябва да са *** да не сложат Опел една крачка пред Мачката.
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    206 седан мисля че се сглобява в туркиш ,ама не съм сигурен
  • #15
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Пежо имат едни от най-хубавите роботизирани кутии. От няколко коли все пежа с роботиццзирани караме, ръчните им наистина трудно превключват, но роботизираните са дуракоустойчиви. Иначе естествено мечтата ми е БМВ, но нямам нищо против френските и ме кефи и Франция като държава.
  • #14
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    От вчера новината е, че Дачия са се включили в наддаването.
  • #13
    16 rate up comment 0 rate down comment
    До този с пежата ( преди 2 години )
    Като собственик на 208 мога да отбележа,че пластмасите в интериора са добри,проблеми със скоростите няма и доколкото знам се произвеждат само в Франция и Словакия.Сравнявайки ги със старите им модели новите са дръпнали много напред във всяко отношение.
  • #12
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    до колкото знам пежо в турция правят лекотоварни автомобили, та ми е интересно за каква поръчка от не турция бълнуваш и колко точно нагоре в йерархията на фирмата ти си, че да знаеш кой как и какво е формулирал в договора за доставка/ поръчката
  • #11
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Наистина са служебни и не виждам смисъл от сарказъм, не са карат отвсички а всяка е зачислена и се кара само от един човек. И само да вметна, че са поръчка от завода във Франция а не са турските сглобки, които се продават в магазините на Пежо у нас. Изрично бяха поръчани от Франция, защото турските били още по-зле. А 99% от Пежата купени нови у нас са именно терската сглобка. Това го знам от механика, който ни обслужва колите, той ми е казал, ти ако видиш турските, изобщо няма да се оплакваш.
  • #10
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Учуден ( преди 2 години )
    Подкрепям за смотаните скорости. Карах преди време едно 307 и между 2-ра и 3-та все едно липсваше предавка. По равното беше добре, но в дефиле с бавни завои беше много дразнещо. А новите пежа не искам изобщо да ги коментирам. От вън нямам оплаквания, но от вътре - няма такова недоразумение. Таблото е ужасно - малко, не се вижда, далече е, абе ужас. Карах едно чисто ново Пежо 2008. Беше автоматик и за него хич няма да разправям каква трагедия е. Бях обективен, но не можаха да ме грабнат от Пежо.