Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Южна Корея осъди Nissan за измамен софтуер в Qashqai

Решението е "достойно за съжаление", коментират от японската компания

Южна Корея осъди Nissan за измамен софтуер в Qashqai

Японският гигант Nissan е използвал измамен софтуер в дизеловите версии на своя модел Qashqai, прецени Административният съд в Сеул, Южна Корея. Магистратите прецениха, че местното правителство е било право да глоби компанията с 330 милиона вона (279 000 долара).  Те подкрепиха и нареждането на транспортното министерство 814-те дизелови Qashqai по пътищата да бъдат изтеглени за сметка на производителя.

Южна Корея осъди Nissan за измамен софтуер в Qashqai

Според обвинението Nissan е използвал софтуер, който деактивира системата за ограничаване на вредните емисии при нормално шофиране. "Разумно е да сметнем, че автомобилът е получил сертификат чрез фалшификации и други незаконни средства", се казва в решението на съда, публикувано вчера.

От Nissan окачествиха решението като "достойно за съжаление". Южна Корея е единствената държава в света, в която компанията е замесена в подобни обвинения. Говорител на Nissan настоя отново, че производителят никога не е ползвал измамен софтер, и че в момента обмисля "последващи мерки".

Според експерти разминаването идва от стандартните системи за защита на двигателя, които се вграждат в дизеловите мотори и изключват редукционната система при ниски температури. В различните държави обаче има разминавания при каква температура е допустимо това.

Засегнатите от корейското дело автомобили са произведени в завода на Nissan в Съндърланд, Великобритания.

Междувременно японската компания отчете близо 15% спад в оперативната печалба за последното тримесечие. Причината е най-вече в неизгодните валутни курсове и твърде скъпата йена, коментира вицепрезидентът на компания Джоджи Тагава. Нетната печалба след данъци обаче намалява само с 3.5% и възлиза на 1.13 милиарда долара за тримесечието, което приключи на 31 декември. Фискалната година за японските компании приключва през март.

 

Тагове: nissan qashqai
0 от 500
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    GG ( преди 2 години )
    Колко от тук присъстващите са чоплили в мозъка на колата с ВАГ КОМ..има ограничение по таблица на върт.момент докато колата не мине в оптимален температурен режим.И много други неща,най-лесно е обаче да се говори на офцете ,те преживат и кимат утвърдително.Я мерете бензинова кола при -13,какъв неизгорял бензин се лее..Демагогиоооо..Цял ден мога да пиша как тъпия ЕГР не води до нищо хубаво за двигателя,и прочее..и до какво води тази паразитна система,като се сговняса щото е пълна с недостатъци.
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    GG ( преди 2 години )
    В споменатите държави са екзотика умнико поради конюктура а не от еко подбуди.Както до скоро е било и в Гърция,само бензин а сети се защо?На фона на това което бълва в момента Фукушима,нашите дизели са светена вода.Ама едното не мирише..то толкова е акъла на простачора..Демагогия и разчистване на пътя за Мъск,лобита и кретения.Изречението дето е цитирано..защита на двигателя..ниски температури..е такава тъпотия ..ако на тази база са и глобите..офцеееее......
  • #11
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Един дизелов автобус вози 50 души със 6-10 литров двигател. Иначе 20-50 души ще карат дизелови коли с 2-литрови мотори, сравнението с обществения транспорт не е релевантно. Въпреки че специално за градски транспорт вече се прозвеждат електрически и газови автобуси, вече се говори за камионни а може в бъдеще и за кораби.
  • #10
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Чисто новите камиони, вероятно да са в норма, но хвани 5-6 годишните и ще се хванеш за главата. Ти знаеш ли на година един ТИР колко км. навърта. Щото имам познат, който върти от Варна до Атина и обратно по 6 пъти на месец. Това са 18000км. на месец. За една година са 200 хиляди километра. Предтависи след 5 години на колко километра са повечето международни ТИРове. А си представи сега на коя година им е умрял катализатора, а сега се подсети, че на 5-тата година ги купуват вече нашите фирми вече като втора ръка. И накрая да добавя, че масовия автопарк на влекачите у нас е над 10 годишен, с двигатели над 3-4 милиона километра и разход 45 литра на 100км. с товар и са толкова далеч от покриване на Евро изискванията, колкото си ти далеч от Президента на Щатите.
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Нали установиха, че камионите въобще не замърсяват толкова много, а даже по-малко от леките автомобили. Там тестовете не са били проформа като при колите и дизеловите двигатели са много по-модерни.
  • #8
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    а огромните танкери и контейнеровози и те са на ток , нали ? най големите замърсители са корабите, влаковете, самолетите камионите, автобусите и чак след това колите ама не дошо едно си знае едно си лае а всички се хващат за колите щот там е най лесно да eбaвaт хората
  • #7
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    щото огромните амариаксни камиони, които са гръбнака на икономиката им и огромните влакови композиции са на ток, а не на дизел и то от най старите дизели при това хайде не се правете на умници , като нищо не знаете само жълтурите донякъде държат фронта ,а ама тях радиацията ги бие яко....
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    тя щото меркел си е вградила противогаз на зурлата и нея не я eбe нали бе знайкоявци
  • #5
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Даже и Ролс-Ройс да го произведат, дизеловия двигател си е *** технология, да харчи малко има голям въртящ момент, но мръсотията която изхвърля си е проблем. За това в САЩ и Япония дизелите са екзотика, а тука баба Меркел и Оланд ни тровят с навтовите си печки
  • #4
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Bravo ( преди 2 години )
    RICEers, what's up ???