IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota си остава най-скъпата автомобилна марка

BMW и Mercedes-Benz следват японците в класацията на Brand Finance

Toyota си остава най-скъпата автомобилна марка

Британската компания Brand Finance, която се е специализирала в бизнес-консултации, обяви ежегодната си класация за най-скъпите брандове в света – Global 500. В първите 100 влизат 10 автомобилни марки или брандове от сродни отрасли – като сервиза Uber.

Toyota си остава най-скъпата автомобилна марка

Най-скъпата автомобилна марка в света си остава Toyota, която е оценена на 46,3 млрд. долара. В общото класиране японската компания се намира на 12-о място, като за една година е повишила стойността си със 7%.

На второ място е BMW, която струва 37,1 млрд. Баварският производител също повишава цената си – с 6%, като заема 17-о място в общия рейтинг. В тройката на автомобилните марки влиза и Mercedes-Benz, която е оценена на 35,5 млрд. – с 11% повече от предишната година. Марката е на 21-о място в общото класиране

Четвъртата позиция е за Mitsubishi Group, която обаче не се занимава единствено с производството на автомобили, а има интерес в най-различни дейности. Японският бранд струва 28 млрд. долара, като заема 35-о място в общото класиране.

Топ 10 на брандовете, свързани с автомобили

 1. Toyota ($46,3 млрд; +7%; 12-о място в общото класиране)
 2. BMW ($37,1 млрд; +6%; 17)
 3. Mercedes-Benz ($35,5 млрд; +11%; 21)
 4. Mitsubishi Group ($28 млрд; +1%; 35)
 5. Volkswagen ($25 млрд; +32%; 41)
 6. Nissan ($24,8 млрд; +39%; 42)
 7. Ford ($22,4 млрд; +13%; 46)
 8. Honda ($21,3 млрд; +10%; 52)
 9. Hyundai Group ($20 млрд; -16%; 60)
10. Uber ($14,6 млрд; +32%; 89)

Първото място в общото класиране е за марката Google, която експертите оценяват на 109,5 млрд. долара. Брандът е увеличил стойността си за една година с 24%. Следва друга технологична корпорация – Apple, която губи 27% от цената си и сега струва 107,1 млрд. На трета позиция е сервизът Amazon.com, чиято стойност е увеличена с 53% и вече струва 106,4 млрд. долара.

Снимка: Toyota
 

Тагове: brand finance
0 от 500
  • #1
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Пхахаха VW, като платят глобите за дизелгейт все едно са се купили на ново :D Добрече го има немското правителство да финансира соцваген, че да са припаткали отдавна.