Британската компания Brand Finance, която се е специализирала в бизнес-консултации, обяви ежегодната си класация за най-скъпите брандове в света – Global 500. В първите 100 влизат 10 автомобилни марки или брандове от сродни отрасли – като сервиза Uber.
Най-скъпата автомобилна марка в света си остава Toyota, която е оценена на 46,3 млрд. долара. В общото класиране японската компания се намира на 12-о място, като за една година е повишила стойността си със 7%.
На второ място е BMW, която струва 37,1 млрд. Баварският производител също повишава цената си – с 6%, като заема 17-о място в общия рейтинг. В тройката на автомобилните марки влиза и Mercedes-Benz, която е оценена на 35,5 млрд. – с 11% повече от предишната година. Марката е на 21-о място в общото класиране
Четвъртата позиция е за Mitsubishi Group, която обаче не се занимава единствено с производството на автомобили, а има интерес в най-различни дейности. Японският бранд струва 28 млрд. долара, като заема 35-о място в общото класиране.
Топ 10 на брандовете, свързани с автомобили
1. Toyota ($46,3 млрд; +7%; 12-о място в общото класиране)
2. BMW ($37,1 млрд; +6%; 17)
3. Mercedes-Benz ($35,5 млрд; +11%; 21)
4. Mitsubishi Group ($28 млрд; +1%; 35)
5. Volkswagen ($25 млрд; +32%; 41)
6. Nissan ($24,8 млрд; +39%; 42)
7. Ford ($22,4 млрд; +13%; 46)
8. Honda ($21,3 млрд; +10%; 52)
9. Hyundai Group ($20 млрд; -16%; 60)
10. Uber ($14,6 млрд; +32%; 89)
Първото място в общото класиране е за марката Google, която експертите оценяват на 109,5 млрд. долара. Брандът е увеличил стойността си за една година с 24%. Следва друга технологична корпорация – Apple, която губи 27% от цената си и сега струва 107,1 млрд. На трета позиция е сервизът Amazon.com, чиято стойност е увеличена с 53% и вече струва 106,4 млрд. долара.
Снимка: Toyota