IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

11-те най-бавни спортни коли на планетата

Тези машини изглеждат доста по-бързи, отколкото са всъщност

11-те най-бавни спортни коли на планетата

Има автомобили, под чиято обикновена външност, се крият впечатляващи двигатели и те притежават неочаквани за мнозина качества. Има обаче и машини, които изглеждат впечатляващо, а техните производители ги определят като спортни. Всъщност обаче те са доста по-бавни, отколкото изглеждат. Ето 11 от тях.

DMC-12

Най-бавните спортни коли на планета

Първоначално Джон Захария Делореан предвижда да постави на създаденото от него купе DMC-12 двигател от Chevrolet Corvette, но заради сериозните търкания между него и шефовете на General Motors (Делореан е вицепрезидент на концерна от неговото основаване, но напуска заради собствената си компания) това не става. В крайна сметка на DMC-12 е оборудван с 2,8-литров мотор със 150 к.с., който е съвместна разработка на Peugeot, Renault и Volvo. Скоростната кутия също е на Renault, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема цели 10 секунди.

Porsche 924


Най-бавните спортни коли на планета

В началото на 70-те години на миналия век Volkswagen и Porsche работят заедно над проекта EA 425. Под това название се крие купе с предно разположен двигател, което трябва да смети модела VW-Porsche 914. В един момент обаче хората от Volkswagen се оттеглят, за да се съсредоточат върху модела си Scirocco.

В Porsche не се отказват и през 1974 г. е показан 924, което получава двигател от Audi 100, форсиран до 125 к.с. За ускорение от 0 до 100 км/ч при това купе са нужни 9,6 секунди, което е приличен за това време резултат. Първото поколение на VW Golf GTI, което се появява рез 1982 г., прави същото за 9 секунди.

Ford Mustang IV

Най-бавните спортни коли на планета

Четвъртото поколение на Ford Mustang излиза през 1994 г., като в сравнение с предшественика си, който се задържа цели 15 години, то изглежда доста впечатляващо. Дори в наши дни този Mustang е привлекателен, но това не важи за двигателя му, който трудно би се харесал дори на пенсионер.

Моторът V6 е с обем 3,8 литра, но мощността му е едва 145 к.с. Съответно ускорението до 100 км/ч от мяста отнема 10,2 секунди. С подобен резултат в наши дни могат да се похвалят дори автомобили с малък бензинов атмосферен двигател.

Opel Calibra

Най-бавните спортни коли на планета

Още един модел от това време. Той използва платформата на Opel Vectra A, като се поризвежда през периода 1989-1997 г. Разликата с Vectra е в окачването, което вече е независимо отзад, но пък силовите агрегати са доста скромни. Стандартната Calibra разчита на 2,0-литров мотор със 115 к.с. и 170 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 10 секунди – нещо, от което спортен автомобил може само да се срамува.

BMW Z3

Най-бавните спортни коли на планета

Компактният двуместен роудстър на баварците дебютира на автосалона в Женева през 1995 г., а продажбите му стартират през есента на същата година. Дизайнът е на японеца Джоджи Нагашима, който се е трудил и над BMW 5-Series (E39). Няма как да се отрече, Z3 е много ефектен, но това не важи за базовия му мотор – 1,8-литров със 115 к.с. Въпреки ниското тегло от 1160 кг. вдигането на 100 км/ч от място отнема 10,1 секунди, а максималната скорост е 194 км/ч.

Mazda MX-5 III

Най-бавните спортни коли на планета

Своята поява BMW Z3 дължи на японците, тъй като е замислен като отговор на Mazda MX-5. Това е следващият автомобил тук, като в случая става сума за третото му поколение, което се произвежда през периода 2006-2014 г. Най-слабата модификация е с 1,8-литров атмосферен мотор със 126 к.с., с който роудстър достига до 100 км/ч за 9 секунди. Максималната скорост е 200 км/ч. Все пак тази кола има едно огромно достойноство, тъй като доставя голямо удоволствие от шофирането.

Mini Roadster и Mini Coupe

Най-бавните спортни коли на планета

Подобно концепция имат и следващите два автомобила, като няма как да отречем впечатляващия спортен вид, особено при купето. Машините са представени пред публика през 2009 г., но продажбите им стартират през 2011 г. От техническа гледна точка колите са идентични с 3-вратия Mini Cooper. Базовият вариант разчита на 1,6-литров атмосферен мотор със 122 к.с., който предлага ускорение от 0 до 100 км/ч за 9 секунди. Търсенето на двата модела обаче е слабо и те са спрени през 2015 г.

Fiat Coupe

Най-бавните спортни коли на планета

Малцина знаят, че произвежданият от 1993 г. Fiat Coupe е първият автомобил, върху който работи легендарният дизйнер Крис Бенгъл. Интериорът на колата е дело на ателието Pinifarina, което е доста странно, тъй като преди да дойде във Fiat Бенгъл е дизайнер по интериора в Opel. Така или иначе резултатът е един стилен и разпознаваем автомобил, но пък двигателят на базовата му версия не впечатлява. Той е с обем 1,8 литра и мощност 130 к.с., което помага за ускорение от 0 до 100 км/ч за 9,2 секунди.

Fiat Barchetta

Най-бавните спортни коли на планета

Следвашият „герой” – роудстърър Fiat Barchetta, ни връща към BMW Z3. Както и баварецът, и той дебютира през 1995 г., като печели титлата „Кабриолет на годината”. За дизайна на колата отговаря Андреас Запатинас, който наследи отишлия в BMW Бенгъл. През 2001 г. моделът претърпя фейслифт, като се задържа в производство до 2005 г. Двигателят му обаче няма алтернатива – 1,8-литров със 133 к.с., комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,9 секунди.

Hyundai Coupe

Най-бавните спортни коли на планета

На някои пазари този модел се продава под името Tiburon, а световната му премиера се състоя през 1996 г. След 7 години излезе второто поколение, а през 2007 г. и третото, което по-скоро е сериозен фейслифт. Именно при него прави впечатление направо беззъбата версия с 2,0-литров двигател със 143 к.с., който позволява развиване на 100 км/ч от място за 9,3 секунди.

Peugeot RCZ

Най-бавните спортни коли на планета

Не може да се отрече, че моделът с 2 места, изграден на баздата на хечбека 308, има доста впечатляващ дизайн. Той е дело на италианското ателие Zagato, а производството на автомобила стартира през 2010 г., като то продължава и досега. Най-простата модификация на купето е оборудвано с 1,6-литров мотор със 156 к.с., с който 100 км/ч се достигат за 9 секунди.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Защо да не са прочели правилно това че камбио или купе какво от това меган купе 1.5 дци спортната веслия ли е а меган рс макар че са на едно шаси същото е при тава това не е даден модел който да е създаден точно за спортно. Все едно хот хеча той е създаден на базата на базов модел
  • #12
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Тука доста хора май не са прочели внимателно заглавието на статията! Най-бавните спортни коли! Къде се вкарвате във филми какви модификации или версии с незнам си колко хиляди коня двигатели имало....
  • #11
    29 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Абе вие всички надолу слабоумни ли сте? Естествено, че има по-мощна калибра и по-мощно BMW и т. н.. Смисълът на тази статия е да покаже коли, които изглеждат супер спортни, а отдолу не са. Никъде не се казва, че тия модели като цяло са куци. Недочели, ама вече коментирали :D
  • #10
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Каква е тая статия то ако по тая логика има голф 7 1,2 дето ускорява цял ден това правили голф клуб спорт бавен, RCZ има версия R която е 280 к.с. и ако искаш да е бегачка поръчваш не не най-евтиния вариант
  • #9
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Дизайнът е на японеца Джоджи Нагашима, който се е трудил и над BMW 5-Series (E39)"Явно и BMW-то вече влиза в графата "оризарска кола"
  • #8
    18 rate up comment 6 rate down comment
    MMM ( преди 7 години )
    Съгласен с повечето мнения. *** статия. Голяма работа, че са сложили и по-малки двигатели на някои от марките. Карал съм само калибра 2.0 турбо. Уникална за годините си. Да не говорим, че я има и с 136 к.с. и с 150 к.с. Даже тази с 115 коня е с най-малко бройки серийно производство, а тази с 150, която е най-често срещана също е супер за годините си.
  • #7
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хюндая има и двигател 1.6 106 коня който си е направо гавра с труп - 0-100 12 сек.
  • #6
    22 rate up comment 3 rate down comment
    льольо ( преди 7 години )
    повечето от тези коли са представени тук с най-слабите си мотори ... И Опел(2.0 turbo), и Фиат(2.0turbo), и БМВ(M)...
  • #5
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Веско ( преди 7 години )
    Всъщност точно ускорението се усеща. Особено в завоите. Затова е много по-забавно да караш лек роудстър дори и със 100 к.с. отколкото лимузина в която не се усеща скоростта. Те затова се и размазват често.
  • #4
    27 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    А дали случайно няма серийна Калибра Турбо 4х4 204к.с.? И точно тая Калибра дали не е едно от най-бързите купета за времето си с времена под 14 сек. на 400 метра - дали не е правила автовози на Корадо и Сироко например? Калибра се е предлагала с доста голяма гама мотори ОТ 115к.с а не само с тоя мотор!