Френската прокуратура е започнала разследване срещу Renault по подозрения в измама с вредните емисии на някои модели, съобщи агенция Reuters, позовавайки се на източник от офиса на градския прокурор на Париж. От самата компания потвърдиха, че са научили за проверката, макар още да не са официално уведомени.
Трима съдии проучват събраните материали от 12 януари насам, за да преценят дали ще бъде повдигнато обвинение. Прокуратурата е получира всички материали от предишното разследване, проведено от службата за защита на потребителите DGCCR.
От групата Renault разпространиха официално съобщение по повод информацията, в което се казва, че компанията спазва всички френски и европейски закони, че всички автомобили Renault са и винаги са били хомологирани в съответствие с всички закони; и че автомобили на компанията не са оборудвани със софтуер, който да манипулира резултатите за вредните емисии.
Акциите на компанията загубиха 4 на сто от стойността си в петък преди обяд, но до края на борсовата търговия възстановиха половината от този спад.
1.5-литровият dCi на Renault се използва по цял свят не само от партньорите от Nissan, но и от марки като Mercedes и Suzuki
Това е третото мащабно разследване във връзка с твърде високи емисии на азотни съединения от дизелови двигатели. Volkswagen вече призна вината си по нашумелия Дизелгейт и се съгласи да плати 4.3 милиарда евро глоби в САЩ. В момента върви процедура срещу групата Fiat-Chrysler по сходни, макар и не идентични обвинения.
В случая с Renault най-вероятно става дума за системата за рециркулация на отработилите газове (EGR), за която още преди време се установи, че при определени условия предизвиква запушване на турбината. За да се справят с този проблем, инженерите на компанията са я програмирали да се изключва извън температурен диапазон на всмуквания въздух от 17 до 35 градуса по Целзий. В резултат в тестовете за емисии, които се провеждат при стайни температури, азотните съединения са в норма, но често в реални пътни условия са в пъти по-високи.
Ален Рапозо, уволненият преди месец шеф по двигателите на Renault
Automedia припомня, че преди месец Renault освободи Ален Рапозо, досегашния си шеф по разработката на двигатели и скоростни кутии. Тогава като най-вероятно обяснение за смяната бе посочено изоставането в съвместните разработки на технологии с партньора Nissan. Не е изключено обаче този ход да е свързан и с разследването във Франция.
1.5-литровият dCi на Renault е един от най-популярните дизелови агрегати на планетата и се ползва от много други марки - от членовете на алианса Nissan, Infiniti и Dacia до Suzuki и дори Mercedes.