И за трите германски гиганта в премиум сегмента 2016 е била най-добрата година в историята, стана ясно след публикуването на годишните резултати на Audi. Дъщерната компания на VW е пласирала 1 871 350 милиона автомобила, което е с 3.8% повече от предишния рекорд през 2015. Няколко дни по-рано BMW и Mercedes също отчетоха най-високите си продажби за всички времена.
Силните резултати на Audi идват най-вече за сметка на солидния ръст в Европа (почти 8 на сто). Въпреки очаквания негативен ефект от Дизелгейт растат и продажбите в САЩ - с 4%. На китайския пазар търсенето се е увеличило с 3.6%. "Въпреки неблагоприятните процеси, с които трябваше да се борим на повечето важни за нас пазари, ние доказахме силата на нашата марка", коментира директорът по дистрибуцията и маркетинга Дитмар Фогенрайтер. Всъщност единственият от относително значимите пазари, на които компанията отчита спад, е в раздираната от икономическа и политическа криза Бразилия.
Най-продаваният модел на Audi за миналата година е новият A4. Завидно добро представяне има и последната генерация на Q7 - 43% ръст.
Audi все още изостава с над четвърт милион автомобила от Mercedes-Benz. Но в сравнение с едва 900-те хиляди продажби през 2009 година броят на клиентите на компанията на практика се е удвоил за по-малко от десетилетие.