IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Удивителната предистория на Volkswagen Lupo

През 50-те германците замразяват радикална концепция, за да не пречат на продажбите на великата "костенурка"

Удивителната предистория на Volkswagen Lupo

В средата на 50-те ръководството на Volkswagen имало идеята да създаде нов базов модел с компактни размери. По това време компанията реализирала предостатъчно продажби, благодарение на легендарния Beetle, което позволило на инженерите да експериментират с нови концепции. И така се появил прототипът EA-48 - модерно изглеждащ за времето си супер компактен модел, който днес се смята за прародителя на Volkswagen Lupo.

Как се стигна до Volkswagen Lupo?

Автомобилът бил представен през 1955 г., предното му окачване било от типа McPherson, имал хечбек задна част, а създателите му дори обмисляли да го оборудват с миниатюрен 2-цилиндров дизелов двигател. И така, докато шефът на Volkswagen по това време – Хайнц Нордхоф – не замразил проекта, тъй като се опасявал, че евентуален сериен модел би откраднал клиенти от Beetle.

Как се стигна до Volkswagen Lupo?

През 60-те Bettle и производните му били толкова популярни в Европа и Щатите, че Volkswagen не виждали смисъл да конструират наследник на колата. Петролната криза през 73-а обаче накарала ръководството да преосмисли решението си, което довело до създаването на нов концепт, наречен Chicco, който бил готов 2 години по-късно. Идеята била колата да се позиционира под първото поколение на Polo. Дизайнът бил дело на заводския екип на VW, а колата била показана пред широката публика десетилетия, след като била завършена.

Как се стигна до Volkswagen Lupo?
 
През 1982 г. се появил и трети подобен концепт, който се казвал Student. Той трябвало да заеме нишата под второто поколение на Polo. Интересното при тази кола е, че тя къса всички връзки с Volkswagen и залага на футуристичен дизайн без предна решетка – идея, която впоследствие преминава в третото поколение на Passat. Student имал пластмасови брони, калници, спускащи се над колелата и стъклен заден капак.

 Как се стигна до Volkswagen Lupo?
 
Volkswagen Student е дълъг 313 см, широк е 151 см и е висок 131 см. За сравнение, Polo по това време е било с 52 см по-дълго, 5 см по-широко и 4.5 см по-високо.

 Как се стигна до Volkswagen Lupo?
 
За интериорът били разработени нови седалки, които били максимално компактни, за да се освободи възможно най-много място за още пътници в задната част. Student е трябвало да може да вози четирима възрастни на къси разстояния. Облегалките на задните седалки е можело да бъдат спуснати, за да се отвори по-голямо пространство за багаж в случай на нужда. Екстрите били сведени до минимум, за да се запазят цената и теглото ниски.

Как се стигна до Volkswagen Lupo?
 
Volkswagen Student бил проектиран да се използва с един от два двигателя. Първият бил 1.1 от Polo с 50 к.с., което е достатъчно за постигането на ускорение до 100 км/ч за около 14 секунди и максимална скорост от 157 км/ч. Вторият пък бил по-мощен и разполагал с цели 72 к.с., който ускорявал въшката до 100 км/ч за 10 секунди и максимална скорост от 178 км/ч.

Как се стигна до Volkswagen Lupo?
 
Подобно на своите предшественици, Student останал просто прототип, който така и не се добрал до конвейера. Volkswagen най-накрая представили по-малък от Polo модел през 1998 г., когато на пазарът излязъл моделът Lupo.

Снимки: Volkswagen

 

 

0 от 500
  • #11
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До гроздето е кисело ( преди 7 години )
    Каква ти е "нормалната" заплата и какво "немско" караш! Защото от "немско" до "немско" има голяма разлика! Същото е и с "нормалната" заплата
  • #10
    6 rate up comment 11 rate down comment
    гроздето е кисело ( преди 7 години )
    Поредната тема за Немски автомобил която е коментирана от хора които уж не харесват а не спират да четат всичко свързано със немските автомобили.Аз редакторите ги разбирам пишат за ФВ защото темата ще се чете и коментира ама тези дето уж не ги харесват защо четат статията въобще.ГРОЗДЕТО Е КИСЕЛО а смешници.Ако вземахте нормални заплати 100%щяхте да сте фенове ама сега сте спамаджии.Аз карам немско и съм супер доволен.
  • #9
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Един от наще, дето си харесва VW смени 2-ро Lupo. Не е лоша колата, него си го кефи.Не е претенциозен, за него е важно да го вози! Веднъж му викам "Не е ли време да сменяш маслото?" Отговорът беше:"Аз масло не сменям! Само доливам!" :)))
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    252543 ( преди 7 години )
    Добре е колега...Само така да продължава да те радва автомобилчето.Честно казано точно аутбека ми беше в списъка когато си търсех автомобил,уви парите не стигнаха.Не ми харесаха и цените на резервните части.Метнах се на пасат и засега не съжалявам.Поздрави :)
  • #7
    13 rate up comment 3 rate down comment
    thebrainless ( преди 7 години )
    От 6 години карам Subaru Outback, изключително съм доволен, това е кола която все едно е измислена занашите талибански пътища.Имах навремето Golf 2 GTI и беше супер, до колкото си спомням беше здрава (беше почти нова все пак), но тогава бях на 20, сега трудно бих минал на голф, а и едва ли VW изобщо.
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    252543 ( преди 7 години )
    И все пак не казахте какви автомобили шофирате...Жалко...
  • #5
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ВАГи,не кой да е а придворното списание АудиБилд се ужаси от ниското качество на колите от марката Vw.Няма друга марка за която да има статии озаглавени:Вечният пациентИма ли живот извън сервизаи много други подобни. Да не говорим за последните скандали с лъжите и манипулациите на двигателите.
  • #4
    15 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ако питате собствениците на тези к0чини всичките казват, че Фолк с Ваген са безпроблемни, здрави, икономични и много убави.Поглеждайки ТЮФ и Декра установявам, че немците са на съвсем друго мнение. Да лъжат за гордостта на Германия Фолк с Ваген не ми се вярва. Влязох в няколко форума на марката в Германия и се хванах за главата. Няма собственик, който да не е правил нещо, а новите теми в раздела ремонти са десетки хиляди. В БГ форума на марката гледам, че и там нещата са от зле по-зле...
  • #3
    13 rate up comment 14 rate down comment
    До първите двама.. ( преди 7 години )
    Какви автомобили карате бе пичове?Vw-то ме вози без проблем до сега ама ще го махам явно,гледам че масово ревете от тях тука из сайта.
  • #2
    16 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    То и сега не е по-различно, общо взето боклучав евтинжос им е цялата продукция! Добре, че успяха да купят няко по-известни фирми , че да окрадат малко ноу хау , техника и инжинеринг, че малко да дръпнат напред през последните 10-на години, инъче досега щяха да са загинали, или да са подразделение на Порше!