IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продават ли се Maserati и Alfa Romeo?

Дълговете на FCA достигнаха 7 милиарда долара

Продават ли се Maserati и Alfa Romeo?

Новата информация, че дълговете на FIAT Chrysler Automobiles почти са стигнали 7 милиарда долара, породи поредните слухове, че гигантът ще се раздели с част от марките си. Сериозно такова предположение направи списание Forbes.

Този път става въпрос за Alfa Romeo и Maserati. В интерес на истината, акциите на FCA през годината загубиха само няколко процента от стойността си, въпреки все по-неприятните новини, съпътстващи управлението на Серджо Маркионе.

Продават ли се Maserati и Alfa Romeo?

С отделянето на Ferrari – перлата в империята FCA, останалите части от гиганта не изглеждат толкова жизнеспособни и не вдъхват много надежди на анализаторите на автомобилната индустрия. И един поглед по гамите модели на отделните марки потвърждава този песимизъм. 

Всичко на всичко FIAT има един 500, както и дериватът му 500L. На практика Lancia вече отсъства от световния пазар, а изключението важи за Италия, където се продава Ypsilon. Останалите модели на марката са ребрандирани коли на Chrysler. 

В същото време Alfa Romeo стартира моделна офанзива – Giulia вече направи пазарния си дебют, но дори и италианските автомобилни издания не са особено възторжени от седана от средния клас. Сега надеждите се прехвърлят върху красивия и дългоочакван Stelvio. Според Маркионе, Alfa ще влезе във Формула 1, когато изплати инвестициите, направени в новата платформа Giorgio, като става въпрос за около 1 милиард долара. Така че на плещите на Giulia и Stelvio тежат огромни очаквания. 

В Америка FCA също не е сред най-успешните играчи. Chrysler вече не произвежда леки автомобили и въпреки, че марката се насочи изцяло към SUV модели, все още трябва да ползва дотации от FCA. Ram Truck за момента няма шанс да спечели битката с Ford и General Motors при пикапите, а присъствието на Dodge в отделните пазарни сегменти може да бъде определено като „средна работа”. Отличникът тук е Jeep, чийто модели се приемат повече от добре от купувачите. 

Все още няма информация защо за евентуалната продажба са избрани Alfa Romeo и Maserati, но в това няма особена логика. Alfa пуска нови модели, но те са твърде важни – от тях едва ли не зависи съществуването на марката, ако те се провалят, последствията ще са ужасни. 

От друга страна, Maserati се представя добре, но новите модели се бавят, а ако компанията бъде откъсната от FCA и връзката с Ferrari – чисто технологична, бъде прекъсната, то разходите за нови модели, двигатели, трансмии и т.н, ще скочат непоносимо. 

Според някои бизнес издания, сред които е и Forbes, единственото бързо решение за погасяване дълговете на FCA е продажбата на автомобилни марки. Смята се, че идеята за това идва от финансовата къща Evercore ISI, която наскоро повиши оценката си за активите на FCA от „отрицателна” на „положителна”. 

Маркионе обеща да се оттегли през 2018 и да остави след себе си FCA в идеално финансово състояние. В момента обаче анализаторите, които очакват и двете неща да се случат, са пренебрежимо малко на брой.

0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ако фалират, Алфа няма да липсва на никой, освен на сервизите.
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Пак смешниците са взели пари от АутоБилд.
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Според мен фалита ще им реши проблемите, влачени с десетилетия.
  • #15
    11 rate up comment 9 rate down comment
    qqd ( преди 7 години )
    Поредният автор на който звездите му го говорят докато спи. Не знам какво пише по списанията но във видеата всички се кефят на новата Джулия. Явно от списанията не са карали Алфа Ромео Джулия, а някоя друга кола. Ама нормално, появи ли се нещо по-добро от немските *** и пропагандата влиза в ход. А нашенските балъци
  • #14
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Д ( преди 7 години )
    Освен, че сме изгубени в превода, пропускаме да отбележим, че по този начин ще се даде шанс Мазерати и Алфа да оперират като отделни компании и да се освободят от бюрокрацията във Фиат. На Мазерати продажбите са впечатляващи в сравнение с 2015, а Алфа с новите модели също се очертава като успех. Да излязат на борсата като отделни компании звучи като доста добра идея.
  • #13
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Изгубени в превода...:/
  • #12
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Д ( преди 7 години )
    Статията на Форбс твърди друго: http://***.forbes.com/sites/neilwinton/2016/12/27/fiat-chrysler-shrugs-off-negatives-helped-by-maserati-alfa-romeo-spin-off-theories/#57622de1563bСтава въпрос за spin-off, което практически означава да се отделят Алфа Ромео и Мазерати като отделни компании с отделни индекси, което ще позвола за набавяне на кеш от продажба на акции. Това не означава продажба на друга компания.
  • #11
    8 rate up comment 14 rate down comment
    doc ( преди 7 години )
    Трябва да ми допрат пистолет в челото, за да си купя италиански,руски или френски автомобил!
  • #10
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Като е толкова добра Джулия защо ще фалират ??? Много е добра но няма очакваните продажби ... ЗАЩО ???Колко от моделите на Алфа се славят с проблемите си .... всички
  • #9
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Прав е колегата, дето казва, че ВАГ имат пари, имат потенциал да купят алфа. До там не трябва да се стига. Причината алди и фолцваген не е, че са качествени, те дори не са. Причината е пропаганда, ауто билд и такива подобни *** на ***