IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години

Първият Е-Class Coupe става ретро и ще бъде освободен от данъци в Германия

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години
В последно време Mercedes-Benz е в празнично настроение, като поредното доказателство е, че от щутгартската компания обявиха, че култовият им модел Mercedes C124 (Coupe версията на първия Е-Class W124) става на 30 години. Новината идва само дни, след като германците представиха новия модел E-Class Coupe.

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години
 
Mercedes C124, както е известен в посветените среди моделът, е представен през март 1987 г. на автомобилното изложение в Женева. Тогава посетителите са имали за пръв път възможността да се докоснат и до официалната рекламна брошура, в която се казва следното:
 
„Новият средноразмерен Coupe модел на Mercedes e хармонична смесица от ексклузивна форма, мощно представяне, революционна технология, висока степен на сигурност и икономичност. Усетът за изключителност и релаксиращия комфорт на автомобила му дават способността да е еднакво удачен за използване както в ежедневието, така и за дълги пътувания. Външните линии се характеризират със спортен дух, елегантност, характерна стилистика и отношение към дизайна, което се забелязва във всеки детайл.“

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години
 
Рожденият ден на модела означава, че собствениците ще могат да регистрират автомобилите си като ретро, което ще ги освободи от данъци.
 
Първите версии на C124, които излизат на пазара през 80-те, са 230 CE и 300 CE, след което германците представят 200 CE, 220 CE и 320 CE, заедно с фейслифта и новия „Sportline” пакет, представен през 1989 г. Комплектът се е предлагал срещу доплащане и включвал по-твърдо и ниско окачване, 15-инчови олекотени алуминиеви джанти с по-широки гуми, индивидуални задни седалки, както и нов, по-малък волан с кожена тапицерия. През есента на същата година, флагманският вариант 300 CE-24 бил причислен към гамата. Той бил оборудван с 6-цилиндров двигател с 220 к.с.

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години
 
От юни 1993 г. Mercedes въвежда серия от козметични промени по моделното си семейство 124 и променя името на модела, наричайки го E-Class. Така, версията 320 CE например, става Е 320. С минаването на годините, германците започват да предлагат гама от 4- и 6-цилиндрови мотори, а върховата версия (E 36 AGM) дебютира през септември 1993 г. с 3.6-литров двигател, разполагащ с 265 к.с. Това е един от първите автомобили, родени от сътрудничеството с AMG, датиращо от 1990 г.

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години
 
Освен с дизайна си, който не се подчинява на времето, Mercedes C124 е оборудван с най-напредничави технологии, които се предлагат в края на 80-те и първата половина на 90-те. Екстрите включват независимо задно окачване, ABS, странични огледала с отопление и дори отопление на казанчето за течността на чистачките. Пръскалките също са отопляеми, разбира се.
 
Mercedes C124 е базиран на седана W124, но е с 85 мм по-къс от него и има усилени предни колонки, врати задни панели, за да се компенсира липсата на средни колонки. Заради значителните структурни промени, купетата са малко по-тежки от седаните.

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години

През март 1996 г. Mercedes пенсионира C124, от който са произведени общо 141 498 бройки във фабриката във Зинделфинген, Германия. Най-популярната верися от модела е 300 CE, от която са продадени 43 486 бройки в периода 1987 – 1992 г. 

Снимки: Mercedes

0 от 500
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Alfa Romeo 75 Искам я страшно много.
  • #23
    9 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Това са макферсони да за това съм съгласен с Швабен. Но това е една от най-добрите коли правени някога. Кажи ми кои са били по-добри модели от това време? За сведение първият Лексус излиза 1989г., а В124 се произвежда от 1985г. Намери го в гууглето виж му картинки на Лекса, и после честно кажи на кой модел прилича? :)) Стига хейт, добри коли имат всички производители, трябва по обективно да се гледа на нещата.
  • #22
    5 rate up comment 2 rate down comment
    JDM+Mercedes ( преди 2 години )
    Изключително качествени автомобили, добре проектирани с добра сглобка и качествени материали. Жалко на истина само, че купето не се е предлагало с 8-цилиндрови двигатели. С изключение на Е60 разбира се, който е пропуснат в статията. Моят седан е вече на 22 години и 195 000 км. без точица ръжда и само със сменяни крушки на светлините и консумативи.
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    "Къде ги видя тия макферсони в 124 не схванах!" Хех, на третата картинка отгоре надолу. На теб да не ти се привидя горен носач някъде??
  • #20
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Xexe ( преди 2 години )
    А ти имаш ли представа в средата на 17 век кат са се поЯвили първите каруци кво е било малииии!
  • #19
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Хейтърчетата имат ли представа в средата на осемдесетте години ,когато се появи W124 - среден клас автомобил - всички останали автомобилопроизводители какви талиги се продаваха?
  • #18
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Къде ги видя тия макферсони в 124 не схванах!? Това може да го каже само ,човек който не се сблъсквал с модела и не знае нищо за него. Машината е направена един път и то доста солидно.
  • #17
    4 rate up comment 18 rate down comment
    Xexe ( преди 2 години )
    Немски дарак мечтата на селският бек!Амин!
  • #16
    5 rate up comment 19 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Типичния надценен немски премиум - с МакФерсонките отпред. За сравнение, Тойота Кресида и Чейсър от тия години са с двойни носачи. При немските "премиуми" всичката пара е в свирката - кожени салони, чалга хитове, а от отдолу няма никой. Не казвам че е лош автомобил - за времето си е бил ред най-добрите. Но винаги е имало и по-добри.
  • #15
    12 rate up comment 0 rate down comment
    KLASIKA ( преди 2 години )
    Дали е Хюндай?...Не,има май емблема на Мерцедес ?!?...А стоповете не са ли от индийската "нана",ли тата ,там как беше....-,не бе май има емблема на Мерцедес.... Е това се питат за днешните Мерцедеси,но хората не помнят и са се превърнали на добитъци които вампирясали от рекламата купуват все по-грозни коли?!? ..докъде ще се стигне ,не знам... А с 124-та се затвори страницата за Мерцедес и като дизай и качество....