IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години

Първият Е-Class Coupe става ретро и ще бъде освободен от данъци в Германия

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години
В последно време Mercedes-Benz е в празнично настроение, като поредното доказателство е, че от щутгартската компания обявиха, че култовият им модел Mercedes C124 (Coupe версията на първия Е-Class W124) става на 30 години. Новината идва само дни, след като германците представиха новия модел E-Class Coupe.

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години
 
Mercedes C124, както е известен в посветените среди моделът, е представен през март 1987 г. на автомобилното изложение в Женева. Тогава посетителите са имали за пръв път възможността да се докоснат и до официалната рекламна брошура, в която се казва следното:
 
„Новият средноразмерен Coupe модел на Mercedes e хармонична смесица от ексклузивна форма, мощно представяне, революционна технология, висока степен на сигурност и икономичност. Усетът за изключителност и релаксиращия комфорт на автомобила му дават способността да е еднакво удачен за използване както в ежедневието, така и за дълги пътувания. Външните линии се характеризират със спортен дух, елегантност, характерна стилистика и отношение към дизайна, което се забелязва във всеки детайл.“

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години
 
Рожденият ден на модела означава, че собствениците ще могат да регистрират автомобилите си като ретро, което ще ги освободи от данъци.
 
Първите версии на C124, които излизат на пазара през 80-те, са 230 CE и 300 CE, след което германците представят 200 CE, 220 CE и 320 CE, заедно с фейслифта и новия „Sportline” пакет, представен през 1989 г. Комплектът се е предлагал срещу доплащане и включвал по-твърдо и ниско окачване, 15-инчови олекотени алуминиеви джанти с по-широки гуми, индивидуални задни седалки, както и нов, по-малък волан с кожена тапицерия. През есента на същата година, флагманският вариант 300 CE-24 бил причислен към гамата. Той бил оборудван с 6-цилиндров двигател с 220 к.с.

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години
 
От юни 1993 г. Mercedes въвежда серия от козметични промени по моделното си семейство 124 и променя името на модела, наричайки го E-Class. Така, версията 320 CE например, става Е 320. С минаването на годините, германците започват да предлагат гама от 4- и 6-цилиндрови мотори, а върховата версия (E 36 AGM) дебютира през септември 1993 г. с 3.6-литров двигател, разполагащ с 265 к.с. Това е един от първите автомобили, родени от сътрудничеството с AMG, датиращо от 1990 г.

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години
 
Освен с дизайна си, който не се подчинява на времето, Mercedes C124 е оборудван с най-напредничави технологии, които се предлагат в края на 80-те и първата половина на 90-те. Екстрите включват независимо задно окачване, ABS, странични огледала с отопление и дори отопление на казанчето за течността на чистачките. Пръскалките също са отопляеми, разбира се.
 
Mercedes C124 е базиран на седана W124, но е с 85 мм по-къс от него и има усилени предни колонки, врати задни панели, за да се компенсира липсата на средни колонки. Заради значителните структурни промени, купетата са малко по-тежки от седаните.

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години

През март 1996 г. Mercedes пенсионира C124, от който са произведени общо 141 498 бройки във фабриката във Зинделфинген, Германия. Най-популярната верися от модела е 300 CE, от която са продадени 43 486 бройки в периода 1987 – 1992 г. 

Снимки: Mercedes

0 от 500
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    И последно е ти кажа, че за да сработи процеса с копирането и подобренито на нещо в индустрията (за което копиране вече се съгласихме) - трябва първо някой да го създаде това нещо. И по тази логика, Мерцедес имат пръст за много от нещата, които караме в съвременните коли. Както Тойота имат заслуга за хибридите, цикъла на Аткинсън и други технологии, които те са разработили и другите се копират и се опитват да подобрят.
  • #33
    2 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Виждам, че се съгласяваш с мен за копирането, та тази тема може да я затворим :))) А Мерцедес специално, са дали много на индустрията, давам ти няколко примера и те оставя другото сам да си го намериш: - първата кола с деирктно впръскване на горивото - ЕСПто - може да прочетеш за него, кой е разработил и внедрил първо в серийни коли. Както и АБСа който е стандарт днес във всички нови коли. - първата кола със спирачки и на 4те колела и доста други
  • #32
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    И разбира е че всеки копира в тая индустрия, както и във всяка друга. Който не копира е самоубиец. Проблемът е в промиването на мозъци че немците все били измисляли, пък японците все били копирали. А всъщност от 30-тина години е по-скоро обратното, а допреди това водещи бяха американците.
  • #31
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Разбира се че японците са били назад през 30-те и 40-те по отношение не само на автомобилите, ами цялата индустрия и технологии. Това кога съм го отричал? Важното обаче е какво се случва от 70-те насам, когато започат да навлизат съвременните технологии - които имат отношение към колите които караме е момента, а не това какво Мерцедес били "изобретили" през 30-те.
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    И пак казвам, постижението на Тойота е много голямо, от никаква авто индустрия след ВСВ, да сигнат върха и да го държат вече толкова години. Но съм обективен и признавам, че и немците са дали много на тази индустирия и дават. Въпреки, че последните години проспаха малко ерата на хибридите и ел.колите. И в заключение ще ти кажа, че всеки копира от всеки в тази индустрия и подобрява, променя видяното, и точно в такава среда се разждат иновациите и прогреса.
  • #29
    4 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Знам те тебе, че си фен на Японското и ги величаеш ама дай по-сериозно. Когато Мерцедес са правили коли, Тойота още са правили станове и собственикът им е обикалял САщ и Европа, да гледа как се произвеждат коли. Не отричам, че Тойота са голяма компания и философията им заляга в много съвременни производствени практики. Ама не мога да кажа на, черното бяло. Всичките им първи модели приличат на по стари такива от САЩ и на някой от Европа, защо ли?
  • #28
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    преди 30г е била една от най-добрите коли. тогава и баба ви е била яко парче. сега и тя и това са стари баби. тва е. който иска - нека да се хвали. ама не ходи на дискотека с баба си а гледа с някое младо парче, нали.
  • #27
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    v-1, чувал съм ги тия мантри че Lexus LS приличал на Мерцедес, само че като гугълнеш 1967 Toyota Century ще видиш откъде идва дизайна на LS, и от от времето когато Мерцедес още правеха коли с тейлфинове копирани от Кадилак. Омръзнало ми е от немска пропаганда как всички ги били копирали тях, при положение че те са най-големите копирачи. Чети, интересувай се и гледай фактите, а не пропагандните партенки.
  • #26
    4 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    +1 за Алфата. Ама на мен Мерца по ми харесва :)
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 2 години )
    Е, че 140-ките ги правят до 98-ма година и те не са толкова зле. Нали карам една такава. Вярно, доста по-солена за поддръжка е от 124-ка, но пък и удоволствието е друго. Лошото е, че наистина новите автомобили не се правят като старите по безброй причини. Но рано или късно свикваме и караме по-нови. Не може цял живот да караме 124-ки и Е36-ци.