IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota и Daihatsu правят японска Dacia

Новата съвместна компания ще се фокусира върху бюджетни модели

Toyota и Daihatsu правят японска Dacia

Японският гигант Toyota подготвя сериозна офанзива при нискобюджетните автомобили, насочени към развиващи се пазари - сегмент, в който най-големи успехи за момента има Dacia.

Toyota и Daihatsu правят японска Dacia

Корпорацията официално обяви, че заедно с дъщерната си Daihatsu ще създаде отделна нова компания, фокусирана само върху достъпни масови модели. За момента тя се нарича Emerging-market Compact Car Company - компания за компактни модели за развиващи се пазари. Тя обаче няма да има своя собствена търговска марка - бъдещите бюджетни машини ще се продават под емблемите на Toyota и Daihatsu. Обособяването на отделна компания има чисто вътрешни, административни функции. Неин председател на борда ще бъде президентът на Daihatsu Масанори Мицуи, а управляващият директор на Toyota Шиная Котера ще бъде президент.

Daihatsu от много години е тясно обвързана с Toyota, но през това лято окончателно бе погълната от гиганта в сделка на стойност 3 млрд. долара. По-малката компания е специализирана в производството на компактни градски модели. Тя обаче никога не се е радвала на сериозно присъствие на европейския пазар, а в годините след кризата се оттегли от повечето пазари в ЕС.

За момента японците не коментират в какви направления ще се развива новата им компания, но според анализатори фокусът на бъдещата бюджетна гама ще е към Източна Европа, Индия, Африка и Латинска Америка.
 

Тагове: toyota dacia daihatsu
0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    ВАГончик да ти имам самочувствието сомо до норичаш по този начин 90% населяващи БГ и да си мислиш, че си нещо повече от тях. Ти си не само от тях,но дори от най голямата утайка олицетворявайки се с трошките които карат.Те непремено са нещо от селската фирма.И сме на това положение заради неуспелите *** представящи се за първи демократи на които новите господари са на ул.Козяк.Зная че няма да разбереш защото си ***.Кажи нещо обективно за Тойота.Не са ли най добрите и качествени коли?
  • #12
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Преди 20 години, когато излезе Приус, ВАГ се смееха на Тойота че били на загуба, че хибридите били безсмислена технология и че техните дизели били по-перспективни.. Ха-ха! Сега Тойота е единствения производител който печели от модерни, не-допотопни технологии, а ВАГ едвам отърваха фалита и то изцяло благодарение на отказа на ЕС да им търси сметка за престъпленията.
  • #11
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Вярно е, Тойота прави най-големите печалби на автомобил от масовите брандове, но това е за сметка на интелигентния производствен дизайн, а не за сметка на качеството. Тойота от дълги години е и ще продължава бъде най-качествения автомобилен бранд, защото залага на дългосрочното развитие.
  • #10
    5 rate up comment 11 rate down comment
    КуроЛюба ЛапаДухова ( преди 2 години )
    Новото отроче на ТРОШЛЬОТА е откровена гавра със сетивата на потребителите, тия съвсем взеха да ни имат за балъци. Най големия *** който може да се купи с пари на пазара са турските пластмасови трошльоти не излизащи от сервиза поради краткия си саморазпад ! Никога няма да стигнат Дачия жалкари !
  • #9
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Извинявай, но не работеха ли мутрите именно за тия другари от соца, ченгетата, доносниците и партийните номенклатури, които неизменно са на власт от 1989 насам? Какво общо има демокрацията? Освен че заради тия 90 процента лесни за баламосване балъци никога не я постигнахме наистина. А как всеки е можел да има нова кола - през 1990 имаше 340 000 автомобила в цялата страна, при 9 милиона население, и "новите" коли се караха по 20-30 години или докато вървят, щото беше страшно изобилие, нали :D
  • #8
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Искаш да кажеш, че над 90% от населението са мързеливи ли? Доста нагло от твоя страна! Само ще ти кажа, че гледахме зеленчуци в нашето село. 15 декара оранжерии. яхме ипотекирали всичко, което имахме купено и построено през лошия „социализъм“. Та започнахме бизнес. Мутрите взеха да ни изнудват и да определят на каква цена ще продаваме. р0ми почнаха да влизат и да крадат по нощите от продукцията, зависливи хора взеха да ни режат найлоните на оранжериите. Явно мързеливи сме били „демократе“...
  • #7
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Разбира се, ако си мързелив ***, който смята, че за всичко трябва да му се грижи държавата, ще те друса носталгията. Ама с нея ще си останеш :D
  • #6
    11 rate up comment 6 rate down comment
    до: none ( преди 2 години )
    Това пък за маржа от къде го измисли? Дай източника, за да ни убедиш, че не лъжеш! Най-голяма печалба имат Порше, ако не ти е известно. Около 20 000 евро печелят от продадена кола. Следват немските „премиуми“ от светата троица.
  • #5
    9 rate up comment 12 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    За да направят от Дачия, евтин и здрав автомобил, Рено поддържат изключително нисък марж на печалбата и разходите по цялата верига (от доставчиците на компоненти, през заплатите в заводите до дилърите на колите). В момента Тойота има марж на печалбата 12%, най-високият в индустрията (т.е феновете им си купуват най-надценените коли ;)), с който по мое скромно мнение няма начин да направят новата Дачия (ако е здрава няма да е евтина, ако е евтина няма да е здрава ;)).
  • #4
    17 rate up comment 12 rate down comment
    до анонимен ( преди 2 години )
    Демокрацията ни докара дотам да можем да си купуваме нови коли, вместо да чакаме по 9 години за съветските трошляци. Но ако ти е мъчно, има страни без демокрация, лесно достъпни