IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

За и против загряването на двигателя през зимата

Производителите смятат, че е излишно, но някои експерти са на друго мнение

За и против загряването на двигателя през зимата

Нужно ли е да се подгрява двигателят до достигане на нормална работна температура при зимни условия? Може ли автомобилът да потегля веднага след стартирането на мотора? Как се отразява работата на агрегата при минусови температури? Отговор на тези въпроси дават представители на различните производители, както и автомобилни експерти от Финландия, Норвегия и Русия.

За и против загряването на двигателя през зимата

Именно в тези държави превозните средства понасят сериозни натоварвания, тъй като температурите през зимата падат значително. Въпреки това част от местните представители на големите производители са категорични,че няма нужда от предварително загряване. Други пък са на мнение, че то е препоръчително поне за времето, нужно за изчистване на автомобила от леда и снега.

"Движението на автомобила при отрицателни температури се препоръчва не по-рано от 30 секунди след стартирането на мотора. Това време е нужно за макар и частично загряване на маслото в скоростната кутия. Същото може да се постигне и при движение на по-ниска предавка и по-ниски обороти на мотора”, се казва в инструкция за използване на Volkswagen Polo.

От германския производител са категорични, че автомобилът може да потегли, щом прозорците се размразят и има достатъчна видимост пред водача. Загряването на мотора става много по-бързо при движение, като в случая нивата на вреднии емиси, отделяни от машината, са много по-ниски от тези при празен ход.

За и против загряването на двигателя през зимата

С подобни твърдения са съгласни и от Kia Motors, откъдето съветват своите клиенти да не чакат двигателят на автомобила да достигне нормална работна температура. Все пак се препоръчва в началото на движение да се избягват резките ускорения или спиране.

„Автомобилът не се нужде от специално подгряване, достатъчна е само минута. Ако студеният двигател работи по-продължително на празен ход, това се отразява на неговия ресурс”, категорични са от Nissan. Същото смятат и представители на BMW и MINI, според които работата на празни обороти се отразява лошо както на самия мотор, така и на околната среда.

Подобно е мнението и на служители на Mercedes-Benz, откъдето казват, че при обичайно използване на автомобила, загряването на мотора му е излишно. Все пак от компанията уточняват, че ако машината ще се използва в екстремни условия, е добре двигателят да работи при нормалните си стойности.

За и против загряването на двигателя през зимата

Някои независими експерти също са на подобно мнение. Според главният инженер на компанията CarFix – Оле Сторк, е напълно достатъчно да се стартира двигателя и той да работи, докато шофьорът почисти колата си. След което автомобилът може да потегли, но поне в началото трябва да се кара по-внимателно.

Други специалисти обаче смятат, че двигателят трябва да достигне до работна температура преди тръгване. Причината е, че по време на загряването на останалите системи на автомобила се нанасят минимални вреди, докато при движение те са по-големи.

„При ниски температури маслото на двигателя става по-неефективно и това се отразява на триенето на различните елементи в агрегата. Дори турбината, ако има такава, не работи както трябва”, смята на свой ред експертът Денис Рем, който също препоръчва моторът да бъде загрят преди тръгване.

За и против загряването на двигателя през зимата

Рем разкрива, че в Германия е забранено двигателят да бъде загряван на празен ход. Ако автомобилът ви седи на едно място със запален мотор в жилищен район повече от 5 минути, може дори да бъдете глобен от полицаите.

„Изследванията показват, че 5 минути работа на двигателя след стартирането му в зависимост от качеството и състава на маслото му се равнява на пробег от между 20 и 300 км. Затова загряването на мотора трябва да бъде балансирано – около 3 минути са напълно достатъчни. По-малко време могат да си позволят само тези, които смятат да карат автомобила си, само докато той е в гаранция”, смята на свой ред експерът Александър Добин.

Снимки: Интернет
 

0 от 500
  • #12
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Някой ( преди 7 години )
    Абе,на -15 и надолу трудно се отварят вратите а на -20 металът почва да се криви ..как де не подгряваш,та после да не важи гаранцията..студено в студено триeне е равно на убийство..екстремните температури са вредни за всичко...що тия есперти не ядат леко претоплени манджи,щото топлите супи са вредни зимата
  • #11
    30 rate up comment 3 rate down comment
    Nev ( преди 7 години )
    Разбира се, че като се движи автомобилът ще загрее по-бързо, все пак компонентите се трият, при което се отделя топлина! Инъче за зимата масла 0 или 5W-30/40 за по-малко износване на детайлите на двигателя. Също така, да не се форсира двигателя след стартиране при движение, докато се достигне работна темепература на охлаждащата течност и маслото. Забележете, че маслото достига нормална работна температура 5-10 минути след охлаждащата течност, ако е доста студено навън!
  • #10
    6 rate up comment 20 rate down comment
    Дизел ( преди 7 години )
    Карам стар предкамерен дизел. Без значение от сезона подгрявам 5 мин. задължително. При много ниски температури загрявам 5 мин. и след това на място поддържам ниски обороти до 1600 rpm. още 5 мин.
  • #9
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 7 години )
    Да ти е топло на *** като влезеш в колата. Не е да топлят ДВГ и скоростна кутия, за там са други екстри, ама ги предлагат само в студените страни.
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Печките ( преди 7 години )
    А те за какво са тогава?!?!?!?
  • #7
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 7 години )
    И дам един пример:youtube.com/watch?v=dIsG_8TVokw4 часа е била включена да се подгрява маслото на двигателя и се вижда колко трудно пали. Маслото на скоростната кутия не се подгрява и се вижда какво става като отпусне съединителя на свободна скорост - толкова е гъсто, че пак развърта предавките и колата потегля. Та на голям студ си трябва подгряване и специални грижи ...
  • #6
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 7 години )
    Нямало нужда от подгряване. Че тогава за какво предлагат екстри като подгряване на маслото на ДВГ и скоростната кутия чрез вграден нагревател, който се включва в ел. мрежата? Да, за -5, -10 може 5 мин да са достатъчни, ама в Аляска или Сибир на -50 маслото е по-гъсто и от боза.
  • #5
    9 rate up comment 34 rate down comment
    RRE435i ( преди 7 години )
    Men takiva gluposti ne me interesuvat.Siadam i potegliam s mrasna gaz.Vsi4kite mi koli sa v garancia.Da mu misliat tezi s nov vnos
  • #4
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    30 сек празен ход 800 об/мин,след това минута 1500 оборота,след това друга минута 2000 оборота,нещо такова и потеглям. Ниски и високи обороти са вредни за студения двигател. Всеки сам да си направи изводите, няма кой да ви каже
  • #3
    48 rate up comment 8 rate down comment
    asc ( преди 7 години )
    Това с двигателя е все едно в 3 часа сутринта докато си спиш ,да ти бият шут в *** и да те карат да тичаш навън по боксерки. Така и се чувстват колите ни на минусовите температури.