Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

За и против загряването на двигателя през зимата

Производителите смятат, че е излишно, но някои експерти са на друго мнение

За и против загряването на двигателя през зимата

Нужно ли е да се подгрява двигателят до достигане на нормална работна температура при зимни условия? Може ли автомобилът да потегля веднага след стартирането на мотора? Как се отразява работата на агрегата при минусови температури? Отговор на тези въпроси дават представители на различните производители, както и автомобилни експерти от Финландия, Норвегия и Русия.

За и против загряването на двигателя през зимата

Именно в тези държави превозните средства понасят сериозни натоварвания, тъй като температурите през зимата падат значително. Въпреки това част от местните представители на големите производители са категорични,че няма нужда от предварително загряване. Други пък са на мнение, че то е препоръчително поне за времето, нужно за изчистване на автомобила от леда и снега.

"Движението на автомобила при отрицателни температури се препоръчва не по-рано от 30 секунди след стартирането на мотора. Това време е нужно за макар и частично загряване на маслото в скоростната кутия. Същото може да се постигне и при движение на по-ниска предавка и по-ниски обороти на мотора”, се казва в инструкция за използване на Volkswagen Polo.

От германския производител са категорични, че автомобилът може да потегли, щом прозорците се размразят и има достатъчна видимост пред водача. Загряването на мотора става много по-бързо при движение, като в случая нивата на вреднии емиси, отделяни от машината, са много по-ниски от тези при празен ход.

За и против загряването на двигателя през зимата

С подобни твърдения са съгласни и от Kia Motors, откъдето съветват своите клиенти да не чакат двигателят на автомобила да достигне нормална работна температура. Все пак се препоръчва в началото на движение да се избягват резките ускорения или спиране.

„Автомобилът не се нужде от специално подгряване, достатъчна е само минута. Ако студеният двигател работи по-продължително на празен ход, това се отразява на неговия ресурс”, категорични са от Nissan. Същото смятат и представители на BMW и MINI, според които работата на празни обороти се отразява лошо както на самия мотор, така и на околната среда.

Подобно е мнението и на служители на Mercedes-Benz, откъдето казват, че при обичайно използване на автомобила, загряването на мотора му е излишно. Все пак от компанията уточняват, че ако машината ще се използва в екстремни условия, е добре двигателят да работи при нормалните си стойности.

За и против загряването на двигателя през зимата

Някои независими експерти също са на подобно мнение. Според главният инженер на компанията CarFix – Оле Сторк, е напълно достатъчно да се стартира двигателя и той да работи, докато шофьорът почисти колата си. След което автомобилът може да потегли, но поне в началото трябва да се кара по-внимателно.

Други специалисти обаче смятат, че двигателят трябва да достигне до работна температура преди тръгване. Причината е, че по време на загряването на останалите системи на автомобила се нанасят минимални вреди, докато при движение те са по-големи.

„При ниски температури маслото на двигателя става по-неефективно и това се отразява на триенето на различните елементи в агрегата. Дори турбината, ако има такава, не работи както трябва”, смята на свой ред експертът Денис Рем, който също препоръчва моторът да бъде загрят преди тръгване.

За и против загряването на двигателя през зимата

Рем разкрива, че в Германия е забранено двигателят да бъде загряван на празен ход. Ако автомобилът ви седи на едно място със запален мотор в жилищен район повече от 5 минути, може дори да бъдете глобен от полицаите.

„Изследванията показват, че 5 минути работа на двигателя след стартирането му в зависимост от качеството и състава на маслото му се равнява на пробег от между 20 и 300 км. Затова загряването на мотора трябва да бъде балансирано – около 3 минути са напълно достатъчни. По-малко време могат да си позволят само тези, които смятат да карат автомобила си, само докато той е в гаранция”, смята на свой ред експерът Александър Добин.

Снимки: Интернет
 

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ТТ ( преди 2 години )
    Ами, по принцип ако клапаните работят с хидравлични повдигачи не е голям проблем да потеглиш и на студен двигател - да добре е да се избягват все пак големи натоварвания... Но при SOHC моторите добре е да се изчака на п.х. поне клапаните да загреят да си оберат малко от хлабината с регулировъчния болт на кобилицата.. иначе -> питинги, недоход на клапаните и т.н. ремонти демек.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Те иска вашите пари ( преди 2 години )
    Липсата на подгряване води до бързо износване - ако може веднага след края на гаранцията - мечта за всеки производител. Планирано остаряване на стоките е новата пазарна стратегия. Безплатните "съвети" за ускореното им износване също са част от нея.
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 2 години )
    Аз лично карам стар автомобил с обикновена газова уредба. Паля на газ и тръгвам най-много минута след това. Никакви проблеми макар и постоянно да слушам от разбирачи как трябва да се пали на бензин и да се чака поне 5 мин.
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    николай ( преди 2 години )
    Съгласен съм с тебе колега да си палят и да тръгват нали и автомобилните заводи и майсторите трябва хляб да ядат
  • #18
    7 rate up comment 2 rate down comment
    sfgsdg ( преди 2 години )
    Това е платено от автомобилните компании, за да си трошите колите и да купувате нови! :D
  • #17
    25 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Извод от статията - палите, слагате колана и потегляте без да чакате никакво загряване. В движение загрява по-бързо, следователно по-малко време ще работи на студен двигател. Докато загрее карате бавно, на ниски обороти.
  • #16
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Шеф ( преди 2 години )
    До Анонимния с коли на по 1г. Тоя твоя съсед бере плодовете на такива като тебе които не поддържат колите си когато са нови. Той човека ако не я глези тая 10 годишна кола, тя много по рано да издаде багажа. Я вземи нова кола, грижи се за нея, карай я внимателно пък да видиме колко ще издържи сравнение с твоето безхаберно отношение към. Автомобилът освен че е да върши работа, също показва какъв е собственикът му, точно като часовника и обувките за мъжа. Автомобилът е и аксесоар...не и Дачиите де
  • #15
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    1-2 мин. са достатъчни при най-студеното време докато почистя стъклата. Ако не са замръзнали паля и тръгвам без много гаэ първите минути.
  • #14
    7 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Купувам коли на по 1г. Разцепвам ги 100-тина хиляди, като сменям само ако се налага нещо, най много 1-2пъти масла и филтри. Зимата си паля и си тръгвам. Боли ме шпека досега нито една кола не се е скапала при мене. После кои квот иска да прави. Това е вещ която трябва да ти върши работа а не да и слугуваш. Съседа скъпи масла на по 10к.км тинтири минтири, тя бараката на 10г и 200к км той една камара пари изсипва да я глезел кошницата, зимата загрява, лятото изчаквал да охлади..абе луда работа
  • #13
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Паля, чистя стъклата и тръгвам. Дизел да загрее на място, може но след зимата. Толкова време ще е необходимо. Разбира се до достигането на 70-80 градуса на охладителната течност не минавам 2000 оборота.