IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електромобилите поставят под заплаха германската индустрия

До 100 000 служители в по-малки фирми може да останат без работа

Електромобилите поставят под заплаха германската индустрия

Автомобилната промишленост е не само предприятията, в които се произвеждат автомобили, но също така много малки заводи и фирми, доставящи различни компоненти. Именно те ще бъдат поставени под сериозна заплаха за бъдещето си, след като големите производители в Германия - BMW, Daimler и Volkswagen, обявиха, че ще пренасочат усилията си към електромобилите, съобщава "Дойче Веле".

Електромобилите поставиха под заплаха германската индустрия

Според информацията, тежки времена очакват заводите, произвеждащи мотори, както и компании, специализирали се в направата на бутала, гарнитури, изпускателни системи и скоростни кутии. Според  професор Фердинанд Дуденхьофер от Университета Дуисбург-Есен, работните си места могат да загубят повече от 75 000 души от този сектор.

На свой ред Институтът за автомобилна промишленост (IFA) твърди в свое проучване, че около 30% от малките и средни фирми в бранша ще бъдат разорени, а над 100 000 души ще останат без работа до 2025 г. Главната причина е, че за направата на един електромотор са нужни 5 пъти по-малко детайли, отколко при двигател с вътрешно горене, което на свой ред води до намаляване на работната ръка.

Експертите са на мнение, че проблемите могат да бъдат решени в някаква степен, ако големите концерни се ориентират към направата на заводи за производство на батерии в Германия. Те обаче признават, че това ще бъде много трудно, тъй като като цяло "Германия е проспала разработката и производството на батерии за електромобили".

"Volkswagen предпочита да купува литиево-йонни батерии от този, който ги прави най-добре. За съжаление, германските автомобилни компании, пропуснаха този процес", признава и шефът на Volkswagen AG - Матиас Мюлер.

Снимка: BMWblog

0 от 500
  • #7
    29 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Едно време ползвах инструменти Бош, като си мислех, че са върхът, ама като поработих с Макита, Дивалт, Милуоки и се оказа, че съм грешал. Бош са далеч назад... Та същата работа е и с немските автомобили - древногръцки митове и легенди.
  • #6
    21 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Колко ми е кеф да чета такива статии!!! Нали до преди дни пищяха истерично,че в автозаводите имат толкова много празни работни места,че само незаконните емигранти ще спасят Германия от провал.Сега изведнъж се оказа,че освен че нямат свободни работни места ще имат и безработица.Ми така и роботиката ще напредва и все по-малко ще има нужда от афро-арабски бачкатори с по 20 деца.Свквайте.
  • #5
    27 rate up comment 7 rate down comment
    пена ( преди 9 години )
    С кеф ще си събирам парички за Тесла Модел 3. А швабите са си заслужили да фалират. Натровиха целия континент с техните нафтови трактори.
  • #4
    41 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз нещо не мога да разбера, след като електромобила изисква 5 пъти по-малко части, защо са пет пъти по-скъпи? Само двигателя на един автомобил е една супер сложна машина с хиляди компоненти. От друга страна електродвигателя е едно от най-простите неща. Ротор, статор и намотки. Сваляш 200 кила двигател,колектори,ауспуси и резервоар и разполагаш 200 кила батерии по целия под на колата. Дори можеш да си балансираш перфектно тежеста по целия автомобил като разпределиш батериите отпред,средата,отзад.
  • #3
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "уплатнения" ??????Казва се гарнитури.........Ама сте се събрали, от кол и въже !!!!!
  • #2
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Фолк без ваген ( преди 9 години )
    Ами сирийските инжинери и учени ще ви помогнат. Даже и деца ще ви направят, както се казваше в един виц.
  • #1
    30 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Нека сега феновете на немското се позамислят, или поне тази част от тях, която може да мисли...Хубав ден на всички!