IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електромобилите поставят под заплаха германската индустрия

До 100 000 служители в по-малки фирми може да останат без работа

Електромобилите поставят под заплаха германската индустрия

Автомобилната промишленост е не само предприятията, в които се произвеждат автомобили, но също така много малки заводи и фирми, доставящи различни компоненти. Именно те ще бъдат поставени под сериозна заплаха за бъдещето си, след като големите производители в Германия - BMW, Daimler и Volkswagen, обявиха, че ще пренасочат усилията си към електромобилите, съобщава "Дойче Веле".

Електромобилите поставиха под заплаха германската индустрия

Според информацията, тежки времена очакват заводите, произвеждащи мотори, както и компании, специализирали се в направата на бутала, гарнитури, изпускателни системи и скоростни кутии. Според  професор Фердинанд Дуденхьофер от Университета Дуисбург-Есен, работните си места могат да загубят повече от 75 000 души от този сектор.

На свой ред Институтът за автомобилна промишленост (IFA) твърди в свое проучване, че около 30% от малките и средни фирми в бранша ще бъдат разорени, а над 100 000 души ще останат без работа до 2025 г. Главната причина е, че за направата на един електромотор са нужни 5 пъти по-малко детайли, отколко при двигател с вътрешно горене, което на свой ред води до намаляване на работната ръка.

Експертите са на мнение, че проблемите могат да бъдат решени в някаква степен, ако големите концерни се ориентират към направата на заводи за производство на батерии в Германия. Те обаче признават, че това ще бъде много трудно, тъй като като цяло "Германия е проспала разработката и производството на батерии за електромобили".

"Volkswagen предпочита да купува литиево-йонни батерии от този, който ги прави най-добре. За съжаление, германските автомобилни компании, пропуснаха този процес", признава и шефът на Volkswagen AG - Матиас Мюлер.

Снимка: BMWblog

0 от 500
  • #17
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Бате ви Дошо от кога ви говори?ГОДИНИ, ГОДИНИ!А вие само обиждате.Хахахаха
  • #16
    16 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 9 години )
    разкошна статия, медията! къде са сега възгласите...Империя, велики, царе...май царят бил гол, а!?
  • #15
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Край ( преди 9 години )
    Като затвориха завод НАМО във Варна за дизеловите перкинс двигатели не реваха че българчетата там останаха без работа - много пушели двигателите. Сега ревът. Нали ТДИ са много хубави дерзайте.
  • #14
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    @помнещ, ЩО бе, това е нормално за АМ, ти да видиш какви други бисери пишат !!!!!!Смях и сълзи.Това компютри/компоти.......Свиквай, и не обръщай внимание, тук е така, и НЯМА Управия.......
  • #13
    9 rate up comment 0 rate down comment
    помнещ ( преди 9 години )
    до АВТОМЕДИАМоля оправете си текстовия редактор. Срамота е.В коментара си пиша КОНКУРЕНТНИ а излиза КОНГЛУКЕНТНИ.
  • #12
    19 rate up comment 1 rate down comment
    помнещ ( преди 9 години )
    По време на тъй наречения "Преход" в България, бяха унищожени 2,5 милиона работни места. Тогава Западните икономисти ни съветваха, че това е добре за нашта икономика - така сме щели да станем по-конглокентни. Сега що ревът за някакви си 100 хиляди работни места. Ми време е и те да стават конглокентни.
  • #11
    3 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 9 години )
    И след като немците са пълни *** и ,,бита карта,, я ни светни каква народност автомобили да си купим?Аз лично съм доволен от немския си автомобил.Бих си купил Български за да стимулирам родната икономика ама...
  • #10
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Къде са германофилите? Къде се изпокрихте бе панелни плъхове? Защо не коментирате поредната статия, която ви казва, че немците са пълни *** и 0лиг0френи, а най-големите са техните фенове. Сега разбрахте ли къде е истината или още не ви е светнало в *** хралупи! Къде е онзи напушен дизелджия дето обяснява на дълго и широко как дизелите са чисти, хубави, безшумни, безпроблемни и подобни глупотевини? Къде си бе мишок?Давай сега да видим каква простотия ще измислиш!Немците са бита карта!
  • #9
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ако някой иска да види как ще изглежда големите индустриални центрове в Германия след 30 години да разгледа някое видео или снимки от Детройт май на там отиват нещата.
  • #8
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    От всеки продаден електромобил, немските производители са на загуба. Печалба правят единствено японските/корейските/китайските доставчици на клетки за батериите. Немците да емигрират в Азия - там ще се учат как се произвеждат батерии. Кофти само че Япония не допуска масово емигранти, а в Китай се работи все още за купичка ориз.