Ясно е от години, че времето на механичните трансмисии отминава. В последно време обаче, става ясно, че ситуацията е по-сериозна, отколкото всички си мислеха. Според проучване, проведено от Edmunds, едва 27% от колите на пазара в Щатите имат ръчни скорости, което контрастира рязко на данните за 2011 г. (37%) и 2006 г. (47%).
Данните от продажбите на автомобили пък записват още по-тъжна страница в историята на механичната трансмисия. Едва 3% от продадените в Щатите автомобили са оборудвани с ръчни скорости, регистрирайки спад със 7% спрямо 2012 г. и с 25% спрямо 1992 г.
Айвън Дръри, който е старши анализатор в Edmunds, коментира: „Това число никога няма да нарасне отново. Ръчните скоростни кутии са поели траектория надолу, с тенденция да ударят дъното.“
За сравнение, цели 80% от колите, продавани в Европа и Азия, имат механична скоростна кутия.
Само допреди няколко години, механичните скоростни кутии бяха приемани за стандартно решение във всички автомобили, с изключение на върховите изпълнения на моделите. Автоматиците обаче започнаха да поевтиняват и да стават все по-издръжливи на натоварвания, а шофьорите се влюбиха в практичността и удобството, което те осигуряват. В момента, технологията е достигнала момента, в който някои автоматични кутии гарантират по-нисък разход на гориво от техните механични събратя, с което забиват поредния пирон в ковчега на ръчните скоростни кутии.
Интересното е, че ръчните скорости изчезват дори от спортните автомобили. Ferrari отдавна премина на трансмисии с управление от волана, след като търсенето на модели с механични скорости удари дъното. Много суперавтомобили и хиперавтомобили в момента са толкова мощни, че механичните кутии просто не могат да се справят с натоварването.
Porsche е една от малкото компании, която продължава да държи на механичната скоростна кутия, която все още се предлага в моделите 718 и всички версии на 911, с изключение на GT3 и 911 Turbo. Повечето клиенти на Mazda MX-5, Fiat 124 Spyder и Nissan 370Z, също избират ръчните скорости.
Съществуват и някои съображения за безопасността, свързана с пазарната доминация на автоматичните скоростни кутии, които отнемат значително количество от усилието на шофьора по време на каране. Според някои анализатори, фактът, че ти се налага да сменяш сам скоростите, те прави по-концентриран и безопасен шофьор.
Изглежда обаче, че това няма никакво значение за младите шофьори. По-голямата част от тях се учат да карат на автоматици, смятайки, че да се учиш да управляваш автомобил с механични скорости е също толкова безполезно и остаряло, колкото да учиш латински език в 21 век.
Разбира се, по света винаги ще има търсене на механични скорости сред ентусиастите. Това се доказва и от пазарния интерес към лимитираното Porsche 911R, което бе разпродадено за дни. Изглежда обаче, все повече шофьори не искат да се затормозяват с излишно превключване на скоростите.
Разбира се, по света винаги ще има търсене на механични скорости сред ентусиастите. Това се доказва и от пазарния интерес към лимитираното Porsche 911R, което бе разпродадено за дни. Изглежда обаче, все повече шофьори не искат да се затормозяват с излишно превключване на скоростите.