IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ръчните скорости умират

Нови данни показват, че по-малко от 3% от новите коли в Щатите са с механична скоростна кутия

Ръчните скорости умират
Ясно е от години, че времето на механичните трансмисии отминава. В последно време обаче, става ясно, че ситуацията е по-сериозна, отколкото всички си мислеха. Според проучване, проведено от Edmunds, едва 27% от колите на пазара в Щатите имат ръчни скорости, което контрастира рязко на данните за 2011 г. (37%) и 2006 г. (47%).

Механичната трансмисия умира
 
Данните от продажбите на автомобили пък записват още по-тъжна страница в историята на механичната трансмисия. Едва 3% от продадените в Щатите автомобили са оборудвани с ръчни скорости, регистрирайки спад със 7% спрямо 2012 г. и с 25% спрямо 1992 г.
 
Айвън Дръри, който е старши анализатор в Edmunds, коментира: „Това число никога няма да нарасне отново. Ръчните скоростни кутии са поели траектория надолу, с тенденция да ударят дъното.“
 
За сравнение, цели 80% от колите, продавани в Европа и Азия, имат механична скоростна кутия.
 
Само допреди няколко години, механичните скоростни кутии бяха приемани за стандартно решение във всички автомобили, с изключение на върховите изпълнения на моделите. Автоматиците обаче започнаха да поевтиняват и да стават все по-издръжливи на натоварвания, а шофьорите се влюбиха в практичността и удобството, което те осигуряват. В момента, технологията е достигнала момента, в който някои автоматични кутии гарантират по-нисък разход на гориво от техните механични събратя, с което забиват поредния пирон в ковчега на ръчните скоростни кутии.
 
Интересното е, че ръчните скорости изчезват дори от спортните автомобили. Ferrari отдавна премина на трансмисии с управление от волана, след като търсенето на модели с механични скорости удари дъното. Много суперавтомобили и хиперавтомобили в момента са толкова мощни, че механичните кутии просто не могат да се справят с натоварването.
 
Porsche е една от малкото компании, която продължава да държи на механичната скоростна кутия, която все още се предлага в моделите 718 и всички версии на 911, с изключение на GT3 и 911 Turbo. Повечето клиенти на Mazda MX-5, Fiat 124 Spyder и Nissan 370Z, също избират ръчните скорости.
 
Съществуват и някои съображения за безопасността, свързана с пазарната доминация на автоматичните скоростни кутии, които отнемат значително количество от усилието на шофьора по време на каране. Според някои анализатори, фактът, че ти се налага да сменяш сам скоростите, те прави по-концентриран и безопасен шофьор.
 
Изглежда обаче, че това няма никакво значение за младите шофьори. По-голямата част от тях се учат да карат на автоматици, смятайки, че да се учиш да управляваш автомобил с механични скорости е също толкова безполезно и остаряло, колкото да учиш латински език в 21 век.

Разбира се, по света винаги ще има търсене на механични скорости сред ентусиастите. Това се доказва и от пазарния интерес към лимитираното Porsche 911R, което бе разпродадено за дни. Изглежда обаче, все повече шофьори не искат да се затормозяват с излишно превключване на скоростите.

 
0 от 500
  • #21
    15 rate up comment 8 rate down comment
    GG ( преди 7 години )
    AT-***,пишат всякъкви даже и такива които могат да те купят барбар с жалкия ти автоматик.Ти като си некадърен да оцениш разликата карай си турлея и се кефи..псевдо автомобиладжия.
  • #20
    18 rate up comment 19 rate down comment
    АТ-форевър ( преди 7 години )
    Истината е, че тук пишат бедни мишки и панелни плъхове, които автоматик са виждали само на картинка и дават"компетентно"мнение, каквото са чули от този или онзи. Това, че нямате пари за кола с автоматик не значи, че автоматите са лоши, а ръчките добри. Мантрата за кефа от ръчкането издиша, защото АТ имат типтроници и също можеш да сменяш предавки, каквито си искаш. Да не забравяме, че АТ сменя по-бързо, дава икономия и пази двигтеля, който е винаги в опимални обороти. АТ е нещо много добро.
  • #19
    6 rate up comment 12 rate down comment
    @ ( преди 7 години )
    Respect za Manual Forever i ostanalite fenove na MT ! I ne e samo rachkane , no i ambrirane sashto dostavjashto udovolstvie . A na Germany bih napisal , cheot 20 January idnata godina teparva shte zapochne dauseshta koj opredelja kriteriite ...US CARS FOREVERMT FOREVER
  • #18
    10 rate up comment 16 rate down comment
    v-1 ( преди 7 години )
    До заблудените:Вие ако не виждате технологиите отиват точно на там т.е. колите да са автономни, пък дали ви харесва е друг въпрос :) и това да ръчкаш и да сменяш скоростите не парви усещането за шофирането, а добрата, поддържана кола с мощен бенизов двигател(по възможност V образен най-добре) и добро окачване, щото повечето карате дизели сигурно и си мислите че карате коли :D... Има едни неша тип-троник им викат и с тях също може да сменяш скоростите когато посикаш..
  • #17
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    До всички фенове на автоматиците:Така както искате автоматици, защото са по-добри и вас ви мързи, така с усъвършенстването на технологиите ще изчезне нуждата от шофьори. Просто няма да има такива коли, които да карате. Качваш се, пишеш на GPS-a къде да те води и компютъра те завежда. Дори волан няма да има. От шофери ще стнете послушни пътници.
  • #16
    14 rate up comment 21 rate down comment
    E36 2.8 ( преди 7 години )
    Истината е ръчката, шпера и задното предаване... : )
  • #15
    3 rate up comment 6 rate down comment
    до аути билда ( преди 7 години )
    Не си прав возил съм се и малко карал извънградско на бензинка 136 коня 2i.Колата е към 1400 кила с двама човека и малко багаж и пълен резервоар 98 още 250-300 кила вървеше много добре.Добре набира има усещане че тегли добре.99-2001 година производство.Тия по съвременните дето са с турбо и са по 150-200 коня от 1,8 сигурно са си направо фърчилки.Всичко е навик.
  • #14
    29 rate up comment 17 rate down comment
    Manual Forever ( преди 7 години )
    Mного бързо погребахте ръчните скорости. И аз, и всичките ми приятели караме нови коли, с ръчни скорости. Не щем да чуваме и за тъпия автоматик, без значение, колко са бързи и модерни. Винаги ще има ръчни скорости, заради усещането, заради кефа, заради манията да ръчкаш. И щом има фенове като нас, ще има и винаги производители, коитото няма да искат да ни губят като клиенти и ще правят коли за нас. Млади момчета сме, на по 25-30 години!
  • #13
    14 rate up comment 3 rate down comment
    v-1 ( преди 7 години )
    Автоматичните скоростни кутии преди 10-15 години може да са увеличавали разхода с 1-2 литра, ама съвременните с двоен съединител са по-икономичн, превключват по-бързо скоростите и имат повече предавки 8-9. Кларксън може да го е казал това преди години :) ама сега вече не важи.
  • #12
    21 rate up comment 10 rate down comment
    Ауто билд за 2 лева ( преди 7 години )
    Джерами Клаксън казваше, че управлението на "автоматик" е като каране на кола с ботуши, пълни с попови лъжички.Автоматика покачва разхода с 1-2 литра.Автоматика понижава динамиката с 20 %.Автоматика е чудесен при мощност над 200-250 "коня".Иначе казано:"Секо се качило на кола и свиркa..."Апропо, задължителен атрибут за жени-с автоматични скорости отпадат доста мисли, свързани с шофирането и се освобождават за действия:гримиране,телефониране, мастур...иране,текущи ремонти,замезване...