Audi подготвя въвеждането на принципно нова система за производство на автомобили. От маркетинг отдела на компанията съобщават, че в близко бъдеще ще въведат в експлоатация „умни” заводи, в които производството ще се осъществява в няколко отделни секции, като ще се използват специално подготвени роботи за транспортиране на елементите между склада и различните цехове и поточни линии.
В момента повечето предприятия използват „дълги” поточни линии, през които автомобилът преминава и работниците монтират различни компоненти. Конвейерите на практика работят без спиране, което изисква от работниците максимално бързи действия. И при грешка на някой от тях, се налага спирането на конвейра, което трупа загуби на компанията.
Новият подход на Audi се състои в следното – сглобяване на машината ще се осъществява в отделни секции, които не са свързани в една обща линия. Движещи се самостоятелно роботи ще осигуряват транспортирането на части на автомобилите, като всичко ще става по предварителелно зададен график. Така на работниците няма да им се налага да бързат прекалено.
В компанията са на мнение, че „умните” заводи ще решат няколко проблема наведнъж. Например, в едно предприятие ще могат да се сглобяват голямо количество автомобили, без да има значение каква е тяхната конструкция. Така едновременно ще могат да се произвеждат както електромобили, така и всъдеходи и кросоувъри, или просто един модел в различни модификации.
Използването на отделни секции ще позволи намаляване на броя на работниците, които сега се използват при производството на конвейер. В същото време скоростта на сглобяване на автомобилите ще се увеличи. Очакванията на Audi са новата схема да започне да се изпползва след около 10 години.
Снимки: Audi


20