В първата част на този текст ви разказахме защо логото на BMW няма нищо общо със самолетните перки, и от кого Енцо Ферари е взел прословутото си подскачащо конче. Нека сега да разкрием и останалите загадки на автомобилната хералдика.
Откъде идват автомобилните емблеми - II част (ГАЛЕРИЯ):
Chrysler
Повечето от нас свързват американската компания с прословутия й пентаграм, създаден от агенцията Lippincott & Margulies през 1962. Но истината е, че този символ е разработен само за корпоративните документи на компанията и чак в края на 90-те се появява по автомобилите.
Оригиналните лога на Chrysler са две и са разработени през 20-те от Оливър Кларк, един от съоснователите на компанията и инженер по професия. Първото е шлем с криле, поставян над радиаторната решетка, а второто - имитация на восъчен печат за качество. С промяната на автомобилите през 40-те и отпадането на високите решетки двете лога неусетно се сливат в едно - печат с криле. Днешното лого, създадено след покупката на компанията от Fiat, запазва крилете, но иначе напомня повече на емблемата на Aston Martin.
Повечето от нас свързват американската компания с прословутия й пентаграм, създаден от агенцията Lippincott & Margulies през 1962. Но истината е, че този символ е разработен само за корпоративните документи на компанията и чак в края на 90-те се появява по автомобилите.
Оригиналните лога на Chrysler са две и са разработени през 20-те от Оливър Кларк, един от съоснователите на компанията и инженер по професия. Първото е шлем с криле, поставян над радиаторната решетка, а второто - имитация на восъчен печат за качество. С промяната на автомобилите през 40-те и отпадането на високите решетки двете лога неусетно се сливат в едно - печат с криле. Днешното лого, създадено след покупката на компанията от Fiat, запазва крилете, но иначе напомня повече на емблемата на Aston Martin.