IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Назрява скандал и с датчиците за гумите

Много компании, включително Fiat и VW, монтирали евтини и неработещи системи, твърди британска организация

Назрява скандал и с датчиците за гумите

Още един скандал с технологии, подвеждащи купувачите, назрява във Великобритания. Местна неправителствена организация твърди, че автомобилните компании масово монтирали неефективни датчици за налягането в гумите, за да икономисат средства.


Назрява скандал и с датчиците за гумите


Системите сработват само в лабораторни условия, но не функционират в реалния живот и могат да изложат пътниците на допълнителен риск, твърди докладът на организацията Transport & Environment. Според нейните експерти някои автомобилни производители влагали индиректни датчици, струващи не повече от 9 лири (10.40 евро).

Вместо реално да измерват налягането в гумите, те отчитали косвени признаци като вибрации и отклонения във въртенето на колелото. Подобни системи, монтирани в автомобили на Fiat и Volkswagen, се провалили в почти всички от проведените от организацията тестове в реални условия.

По изчисления на британското транспортно министерство правилно напомпаните гуми намаляват вероятността от инциденти на пътя с близо 20 на сто, защото подобряват управлението и спирането.
.
Според действащото европейско законодателство датчиците трябва да могат в рамките на 10 минути да отчетат, ако налягането в гумата падне до 1.5 бара. Правилниците обаче не посочват дали датчиците трябва да са директни, или косвени.


Назрява скандал и с датчиците за гумите
Правилно напомпаните гуми намаляват злополуките с почти 20%


От Volkswagen обаче отбелязаха, че не знаят при какви условия неправителствената организация е провела тестовете си, и дали след всяко изпитание е калибрирала отново системата, както изисква упътването. "Системите в автомобилите на VW Group" са изпробвани и оценявани в разнообразни условия при милиони километри тестове. VW ще прегледа процедурите и резултатите от цитираните изпитания и при необходимост ще настоява те да бъдат повторени пред свидетели".
 

Тагове: Fiat VW
0 от 500
  • #4
    27 rate up comment 13 rate down comment
    Леберкез ( преди 9 години )
    Ми те на вагонетките всичките им системи са на тоя принцип - работят само на хартия/лаборатория, в реални условия - не. Справка - скандала за вредните емисии, реалния разход 30% по-висок от лабораторния, куп датчици, сензори, горивни помпи, инжектори, турбини и дори скоростни кутии. Всичко е консуматив при тях.
  • #3
    16 rate up comment 26 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    бе по-добре датчикът за гумите да не ти работи точно, отколкото еърбегът да те надупчи с метални сачми като при престижната японска марка Кондьо
  • #2
    30 rate up comment 13 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Да се чете:"Някои компании,предимно рено и VW, монтирали евтини и неработещи системи"Нормално за полудържавни перачници.
  • #1
    34 rate up comment 13 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    Отново долните измeкяри от АлченМеркелВаген.....