Toyota отчете 43% спад в оперативната печалба за третото тримесечие. Положителният резултат на компанията за юли-септември е 474 млрд. йени (4.7 милиарда долара), съобщи изпълнителният вицепрезидент Такахико Ийичи. Оборотът също спада с 8.8 на сто. Това означава, че след три поредни години на рекордни резултати 2016 ще е по-слаба от 2015 за японците. 
Негативната тенденция е резултат най-вече на неблагоприятните валутни ефекти от поскъпването на йената спрямо долара. Това вреди на печалбите в САЩ, по традиция най-доходният пазар на Toyota. Иначе продажбите на японския гигант са се увеличили с 2.5 на сто за периода.
Toyota страда и от промяната на потребителските нагласи в Северна Америка. След като преди няколко години поскъпналите горива тласнаха много клиенти към компактните японски седани, сега пазарът отново се измества към големите пикапи. "В това отношение нашето предлагане не успява да догони търсенето", призна Ийичи. 
Поевтинелият петрол и добивът от шисти върнаха американците към любимите им пълноразмерни пикапи. Toyota закъсня в отразяването на тази тенденция
Toyota коригира и прогнозата за годишните си продажби в Северна Америка от 2-88 млн. автомобила до 2.82 милиона.
Това може да се окаже решаващо в битката на японците с Volkswagen Group за позицията на най-голям световен производител. Макар Toyota да си остава най-продаваната отделна марка в света, като концерн VW за момента изпреварва с малко японците.
В Европа продажбите на Toyota са се увеличили с 11 000 бройки за тримесечието, до общо 212 000.


14