IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И Toyota завива към електромобилите

Първите серийни модели ще се появят към 2020 година

И Toyota завива към електромобилите

Toyota планира да започне производство на достъпни електромобили с голям пробег, с което ще промени стратегията си за развитие, съобщи японският вестник Nikkei. 

И Toyota завива към електромобилите

Според изданието, което не цитира източници в компанията, в началото на 2017 в Toyota ще бъде сформирано специално звено, което ще развива електромобили с пробег поне 300 километра с едно зареждане. Първите серийни електромобили трябва да излязат на пазара през 2020 година. Това ще стане първо в Япония, след това и на пазари, където за електромобилите има сериозни облекчения – като Калифорния и Китай. 

 

Досега Toyota беше най-скептично настроеният спрямо електромобилите автомобилен производител. Японците години наред твърдяха, че плъг-ин хибридите и автомобилите с горивна клетка са най-успешният заместител на двигателите с вътрешно горене. Основните аргументи на Toyota бяха, че батериите за електромобилите са твърде скъпи, което оскъпява много самите возила, както и че зареждането на батериите отнема много време. Бурното развитие на електрическите технологии за автомобили в последните години обаче опровергаха философията на Toyota. 

 

От японската компания не пожелаха да коментират твърденията на Nikkei с аргумента, че марката не обявява предварително плановете си за развитие. Все пак, официалната реакция на Toyota, която се появи по-късно под формата на изявление на компания, залага на най-широка гама „икономични технологии”, сред които попада и развитието на електромобилите. 

 

Toyota вече пое ангажимент, че до 2050 година ще предлага на пазара само возила, които не отделят вредни емисии. Досега обаче анализаторите смятаха, че това ще се случи с развитието на технологиите, свързани с горивните клетки, които отделят като отпадъчен продукт чиста вода. Toyota вече разполага и със сериен такъв модел – Mirai. А налагането на хибрида Prius и последвалото обогатяване на гамата хибриди на марката, превърна Toyota в символа на тези технологии за потребителите в световен мащаб. 

 

Очаква се, че в рамките на следващите няколко месеца Toyota ще представи новото поколение на Prius, а инженери от компанията заявиха пред агенция Reuters, че марката има „собствени и много напреднали проекти за производство на батерии за електромобили”.

Тагове: Toyota
0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    re : Швабен зи каске ( преди 9 години )
    'Това че Тойота признавали че имали изоставане от ФВ не знам откъде ти се присъни.'OTTuk : 'Toyota can't afford to stand back anymore.'
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Бурното развитие на електрическите технологии за автомобили в последните години обаче опровергаха философията на Toyota. "И какво стана в последните години? Ел. колите почнаха да се зареждат по-бързо? Поевтиняха? Пробега ли им нарастна? Май само цената им нарастна понеже глупаците много се увеличиха.
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    абе дошо за теб глокшум няма ли ?
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Също така Мирай са продали 782 броя само в щатите, не 172 както лъжеш ти. И да, не са големи продажбите, но проблема основно е инфраструктурен - зарядните станции са малко. Мирай има бъдеще, защото на големи растояния е недостижим - електромобилите с големи батерии зареждат бавно, докато Мирай пълни резервоара за 3 мин. Колкото до зависимостите - винаги ги има, независимо дали са Шел, ЧЕЗ или доставчиците на фотоволтаици.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Това че Тойота признавали че имали изоставане от ФВ не знам откъде ти се присъни. В статията пише само че ФВ са надули пропагандния балон че щели да правят електромобили с големи батерии, но засега такива няма, а само един концептуален модел. Очаквали ги пак там някъде около 2020, така че за какво изоставане на Тойота говорим??? Освен това Нисан, Тесла и Шевролет са лидерите по продажби на електромобили с големи батерии, и Тойота щяха да е сравняват с тях, не с шутовете ФВ.
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Хехе, вагонетко, не те знам какъв транслатор ползваш, но смисъла напълно ти убягва. В заглавието Аутоеволюшън твърди че Тойота щели да започнат производство на електромобили към 2020 и предполага че щели да прекратят производтвото на горивни клетки, т.е. на Мирай. Само че Мирай също е електромобил - задвижва се изцяло от електричество.
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Шел и лукойл са готови да сложат хората върху водородна бутилка/бомба само и само да не спрат да цуцат пари на бензиностанциите. Няма такива гадове. Чакам си ел. автомобила искам да ги гледам как фалират тези гадове.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ***.би шел и лукойл, карай ел. автомобил.
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Mirai е измислен от нефтеното лоби като алтернатива на нефта. Пак трябва да ходиш в бензиностанция на Шел да наливаш нещо по 2.50 литъра. За шел няма значение дали е бензин или водород важното е да си запазят бизнес модела и да си зависим от тях. Точно заради това Тесла няма водородна кола защото не е част от схемата. Докато електричестовото имаш свободата да го произвеждаш у вас със слънчеви панели или вятър или да го купуваш от друг. Шел тука няма как се намеси и плаче с крокодилски сълзи.
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Mirai е продадена едва в 172бр.,повечето от които на държавни институции.И че анализът на маркетинговите експерти на самата Тойота са силно скептични към възможността да се увеличат продажбите на подобен род овтомобили. Четеш избираемо каквото ти харесва,а това няма нищо общо с реалния живот, и ти ще го разбереш, но като сблъсък с действителността.Живееш в някакъв свой измислен свят на великите германски автомобили,а всъщност си закърмен със заучени фрази,клишета от времето на комунизма.