Американските регулаторни органи намериха при автомобили на Audi нова версия на софтуера, с който се намаляват нивата на вредните емисии, изхвърляни от автомобилите. Именно подобна програма предизвика преди година скандала, получил името „Дизелгейт”.
Според информация на Bild, софтуерът е открит при проверка на Калифорнийския съвет по въздушни ресурси (California Air Resources Board, CARB) в модели на Audi (Q5, A6 и A8) с автоматична скоростна кутия. Този път „изкуственият интелект” е разпознавал кога автомобилът е поставен на стенд за проверка на вредните емисии. Ако воланът на колата се намира в стандартно положение, устройството намалява нивата CO2, както и разхода на гориво. При завъртане на 15 градуса, без значение от посоката, програмата се деактивира.
В документа на CARB, с който редакцията на Bild разполага, се съобщава, че софтуерът е бил поставен на няколстотин хиляди автомобила на Audi, която е част от концерна Volkswagen. Използването на устройството е било прекратено едва през май тази година – 8 месеца след избухването на скандала „Дизелгейт”.
Засега от CARB няма официален коментар за случилото се. Ръководствата на Volkswagen и Audi също запазват мълчание по случая. До момента „Дизелгейт” струва близо 15 млрд. долара на германския концерн, което е най-голямата глоба в историята на автомобилната промишленост.
В същото време прокуратурата в германската провинция Долна Саксония включи в разследването за пазарни манипулации и самия председател на надзорния съвет на Volkswagen Group - Ханс Дитер Пьотш. Той е заподозрян за периода, през който бе финансов директор на концерна. Подробности за разследването не се съобщава, а Пьотш коментира кратко, че ще съдейства напълно на властите.
Снимка: Auto.Mail


2