IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Измамният софтуер на VW бил легален в Европа, твърди компанията

Адвокатите тръгват в контраатака, Мюлер иска разследването да приключи преди рокадата в Белия дом

Измамният софтуер на VW бил легален в Европа, твърди компанията

Скандалният софтуер, използван от Volkswagen за заблуждаване на тестовете за вредни емиисии, не е бил в нарушение на европейските закони, обяви компанията в петък. Това е първата по-агресивна защитна стъпка на VW срещу потенциални съдебни искове на Стария континент.

 
Измамният софтуер на VW бил легален в Европа, твърди компанията


До момента германският концерн е предложил обезщетения само на американските клиенти на проблемните си дизели - малко над половин милион души. Европейските купувачи - надхвърлящи 11 милиона - получават само безплатна корекция. Еврокомисията притиска компанията да помисли и за тях, но до момента Volkswagen отказва.

 

В средата на октомври испански съд постанови първото обезщетение в полза на клиент на VW и наложи глоба на местното поделение на компанията. В резултат сега потребителските организации в Испания открито призозават клиентите да се присъединят към колективен иск срещу компанията.


"Софтуерът, съдържащ се в автомобили с двигателя EA-189, от гледна точка на Volkswagen не е незаконен по смисъла на европейското законодателство", се казва в писмено обръщение на компанията. VW уточнява, че въпреки това ще продължи да извършва безплатна корекция на засегнатите автомобили, но само от "добра воля". Освен това няма надеждно средство да се определи колко вредни са азотните съединения, изпускани от моторите със заблуждаващия софтуер, подчертават юристите на компанията.

 

Междувременно главният изпълнителен директор на VW Матиас Мюлер призна пред германски журналисти, че се надява споразумението с американските власти за размера на обезщетенията да бъде сключено максимално бързо, преди смяната на властта във Вашингтон. Мюлер призна, че е "разочарован" колко дълго се е проточило разследването, но увери, че преговорите с американските държавни регулатори вървели "много добре".

 
Измамният софтуер на VW бил легален в Европа, твърди компанията

Матиас Мюлер иска да приключи с обезщетенията в САЩ,  преди Обама да напусне Белия дом

 

Миналия месец концернът и щатската Агенция за защита на околната среда се споразумяха за 15 милиарда евро обезщетения по всички граждански искове във връзка с измамния софтуер. Volkswagen обаче все още подлежи на криминални обвинения заради Дизелгейт.

 

0 от 500
  • #17
    7 rate up comment 1 rate down comment
    doc ( преди 9 години )
    Ко?Не!
  • #16
    16 rate up comment 0 rate down comment
    д-р Менгеле ( преди 9 години )
    На снимката горе: модернизирана газова камера за масово изтребление.
  • #15
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И най-страното е, че все още има безмозъчни същества, които да ги хвалят и боготворят тези ВАГенски иди0ти. Те го лъжат, тровят, продават му трошка, която не издържа дори и смешната си гаранция, цакат го с поддръжка и ремонти, но БГ-селянина с кеф се пъчи, че кара немски б0клук на 4 колела. Не зная що за мазохист трябва да си. ВАГ разчитат на безмозъчните и затова продават и си правят каквото искат. Мен, ако ме измами някоя компания, никога няма да си купя нещо от тях.Глупавите обаче се кефят.
  • #14
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    За милиони няма закони - за кокошка няма прошка!Това реално се случва.Значи концерна ВАГ си прави каквото си иска - трови, лъже, подкупва, манипулира и никой, нищо не може да им каже в прогнилия стар континент. Само си представете, вие да манипулирате колата си, за да излъжете ТЮФ в Германия какво ще ви се случи! Гарантирано влизате в панделата, а глобите ще ви разорят. Едно от нещата ще е укриване на данъци. С ниските емисии влизате в по-ниска данъчна група. Това за вас, а за ВАГ не...
  • #13
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Дошко ( преди 9 години )
    Кокошку, пряко пострадалите са към 160 за цял свят. Отровените са 40 000 само във Великобритания. Хмм, кое ли е по-голямото?
  • #12
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Кодошо ( преди 9 години )
    Дошко нахлупил каската и забравил числата: 300000 ПРЯКО пострадавши само от възглавниците на *** или 40000 заболели от азотните окиси на ВСИЧКИ марки автомобили е по-голямото?А?Ха ха ха!
  • #11
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е това е първокласна наглост.А мазохистичните им фенове изобщо няма да се хабя да ги коментирам
  • #10
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Абе ***, това са официални данни. Корелиращи с официалните от европейската комисия. Силикоза има в празната ти черепна кутия, а финните частици от дизелите са си чисто въглеродни сажди благодарение на директното впръскване. Азотните окиси са продукт на виокотемпературното горене в азотна среда, каквато е земната атмофера. Силно токсични са и съответно смъртоносни по съвсем официално и научно потвърдени данни.
  • #9
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Швабен зи Умен ( преди 9 години )
    ..Да бе ти ги брои тия заболели,ако ни разтълкуваш определението "преждевременна"? Да,и то с диагноза ," умрели от азотни окиси"..Бе ти чуваш ли се изобщо. А от тия 40 к народ 35 к. са пушачи..те ти диагнозата.Набии си го в чайника..мре се от твърди прахови частици,прах ..пясък= силикоза умнико.Загрижил се за великобританците той..ама да пишем нещо тука..
  • #8
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Кокошку, не е напрягай толкова, ами помисли върху следния факт:"Само във Великобритания емисиите на азотни оксиди от автомобилите причиняват 40 000 случая на преждевременна смърт всяка година"