Volvo планира да прехвърли изцяло производството на новия си модел S90 в Китай, откъдето компанията да доставя новия флагман на всички световни пазари. Новината за предстоящото преместване на производството на флагмана от Швеция в Китай беше съобщена днес в Шанхай, обяви Automotive News.

Volvo е собственост на китайския гигант Geely и концентрирането на производството на моделите на шведската марка в Китай е част от програмата за възраждане на компанията на стойност 11 милиарда долара. През миналата година Volvo стана първият западен производител, започнал внос на премиум автомобили в Щатите, които са произведени в Китай, като дебютът се падна на версията на S60 Inscription с дълга база.
Главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самюелсон заяви днес в Шанхай, че производството на S90 в Торсланда, Швеция ще бъде сериозно намалено. Сглобяването на S90 ще се концентрира в завода на Volvo в Дакинг, Китай, откъдето ще излизат версиите с дълга база за Китай и САЩ, както и топ вариантът S90 Excellence, който ще се изнася в цял свят. Сглобените в Китай версии на S90 ще дебютират на 18 ноември на автомобилното изложение в Гуанджоу.
Volvo планира още по-сериозна концентрация на производство в Китай, като комунистическият гигант трябва да се превърне във важен производствен и логистичен хъб на компанията. Настоящото и следващото поколение на моделното семейство 60 ще се произвеждат в завод в Ченду, в западен Китай, а новата генерация на моделите 40 ще се сглобява в строящия се в момента завод на Volvo в Лукиао, на 350 километра южно от Шанхай. От Volvo не обявиха дали планират износ за сглобените в Китай версии на моделите 40 и 60.
Volvo има нужда от допълнителното производство в Китай, за да изпълни две свои ключови цели: да увеличи продажбите си на местния пазар на 200 000 бройки до 2020 година, както и да постигне глобални продажби в размер на 800 000 коли до 2020 година. Това не изглежда неизпълнимо като се има предвид, че сега в Китай марката продава малко над 81 000 коли годишно, а в световен мащаб годишните продажби са малко над 500 000.
Самюелсон не коментира какъв ще е производственият капацитет на китайските заводи на Volvo, но допълни, че му се иска една трета от планираните 800 000 коли годишно през 2020 година, да бъдат произведени в Китай.


1