IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Изненада: Идва краят на трицилиндровите мотори

"Дизелгейт" в крайна сметка ще сложи точка на модната тенденция към даунсайзинг

Изненада: Идва краят на трицилиндровите мотори

Най-неочакваният резултат от "Дизелгейт": европейските производители ще се откажат от малките турбомотори и ще се върнат към по-големите работни обеми. Няколко компании потвърдиха с половин уста, че са на път да зачеркнат годините работа и инвестиции в така наречения downsizing.

 
Изненада: Идва краят на трицилиндровите мотори


Досегашната методика за измерване на вредните емисии, която търсеше възможния минимум при идеални условия на полигон, подтикна компаниите с интереси в Европа да инвестират милиарди в намаляване на работния обем и цилиндрите на двигателите, компенсирано с добавянето на турбокомпресори.
 

След скандала с VW обаче европейските власти въвеждат нови тестове, по-близки до разхода в реалния живот. А в такива условия по-големите атмосферни двигатели се оказват всъщност по-икономични от трицилиндровите турбомотори.

Според източници на авторитетното издание Automotive News подобни планове вече са в ход в Renault, Volkswagen и Opel. В рамките на следващите три години компаниите или ще се откажат от новите си малки  двигатели, или ще увеличат леко работния им обем. "Достигнали сме лимита на даунсайзинга", призна Ален Рапосо, шефът на отдела за двигатели на Renault-Nissan.
 

Още първите изпитания по новата методика, която ще влезе в сила в ЕС догодина, показаха, че в реални условия автомобилите с малки турбомотори значително надхвърлят лимитите за вредни емисии. Топлината от турбото води до драстично увеличение на азотните съединения при компактните дизелови мотори. Колкото до бензиновите трицилиндрови агрегати, за да избегнат прегряване, те впръскват повече гориво, което води до отделянето на повече неизгорели въглеводороди, фини частици и въглероден оксид.

Изненада: Идва краят на трицилиндровите мотори

   0.9-литровият TCe на Renault вероятно ще е сред първите преработени малки мотори



Още не е сигурно кои двигатели ще бъдат засегнати от чистката. Най-вероятно от нея ще пострада 1.2-литровият дизел на General Motors, който през 2019 ще бъде заменен от нещо с обем 1.5-1.6 литра.

Volkswagen ще замени трицилиндровия 1.4 дизел с четирицилиндров 1.6. Renault ще увеличи малко работния обем на своя 1.6 dCi.
 

"Става очевидно, че малкият двигател не е предимство", коментира пред Reuters Томас Вебер, шефът по развойната дейност на Mercedes. "Затова и ние не се втурнахме по тази тенденция към трицилиндрови мотори".

 

 

Тагове: gm Mercedes Renault Opel VW
0 от 500
  • #12
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Badi ( преди 9 години )
    Двигателите с турбо нямат алтернатива, в момента карам 2.0 атомосферен двигател на купе 1360кг и не съм особено доволен от тръгването от старт , новите коли от същия клас отиват на 1500кг. Атмосферния мотор няма необходимата тяга да задвижва съвремените купета, на стари коли със телго до 1100кг бяха идеални но вече турбото е задължително!
  • #11
    20 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ама то практиката е доказала вече 30тина години. Най-ефективния двигател спрямо големина, мощност и разход е около 2.0. Затова масово двигателите са от 1.4 до 3 литра гравитирайки около 2.0 с превес на един от 3те по-горе параметъра за частния случаи/модел.Аз като се смеех на шкода с 1.2 двигателя на супърба ми викаха, че не разбирам, ама после се оказа, че няма душа да набира и харчи колкото 2.0 двигателя, а понякога и повече.Форумните Вагонетки са смачкани на дъното пак.
  • #10
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Rick79 ( преди 9 години )
    Японците не направиха такива мотори, понеже им е малък пазарният дял в европа и не си струваше. За останалите - вината е на простите чиновници и на автомобилните лобита в брюксел
  • #9
    30 rate up comment 6 rate down comment
    Zoom-zoom ( преди 9 години )
    Неслучайно легендата на беемве е 3литров атмосферен шестак...
  • #8
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Същото важи и за другите японци - Хонда, Мазда и т.н.На тях им се налага да правят коли за държави с реални стандарти за вредни емисии, не пародийни като Европейките.
  • #7
    26 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    А форумните вагонетки повтаряха до поиняване че Тойота били назад, защото нямали "модерни" турбо даунайзнати двигатели. Не, глупчовци, Тойота прото са прекалено умни да инвестират в безумни технологии. Не случайно имат пазарна капитализация 2-3 пъти по-голяма от на ВАГ с всичките им 12 марки.
  • #6
    18 rate up comment 23 rate down comment
    Учуден ( преди 9 години )
    Стига глупости - атмосферният двигател е гаден за каране. Zoom-zoom - сигурно не си карал Мазда или не си карал съвременен двигател с турбо, за да говориш такива глупости. И аз не харесвам 3-цилиндровите, но 4-цилиндъра бензин с турбо си е съвсем прилична технология и аз лично се надавам да не ми се налага повече никога да карам атмосферен двигател.
  • #5
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Сега светна ли ви защо МБ взима малки двигатели от Рено-Нисан!
  • #4
    29 rate up comment 16 rate down comment
    Zoom-zoom ( преди 9 години )
    Един вид, мазда пак е едни гърди пред всички...когато всички намаляха волумето и се кичиха с турбо, те уреличиха обема и компресията...учете се, шваби, за вас е безплатно храненето!колко зле е вечер пред огледалото като си миете зъбките, а?!
  • #3
    34 rate up comment 1 rate down comment
    Rick79 ( преди 9 години )
    Десет години и няколко милиарда изсипани, само за да излъжат няколко смотани еврочиновника :D ми форд какво ще правят с прочутия екобуст, световния двигател на всяка година