IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Изненада: Идва краят на трицилиндровите мотори

"Дизелгейт" в крайна сметка ще сложи точка на модната тенденция към даунсайзинг

Изненада: Идва краят на трицилиндровите мотори

Най-неочакваният резултат от "Дизелгейт": европейските производители ще се откажат от малките турбомотори и ще се върнат към по-големите работни обеми. Няколко компании потвърдиха с половин уста, че са на път да зачеркнат годините работа и инвестиции в така наречения downsizing.

 
Изненада: Идва краят на трицилиндровите мотори


Досегашната методика за измерване на вредните емисии, която търсеше възможния минимум при идеални условия на полигон, подтикна компаниите с интереси в Европа да инвестират милиарди в намаляване на работния обем и цилиндрите на двигателите, компенсирано с добавянето на турбокомпресори.
 

След скандала с VW обаче европейските власти въвеждат нови тестове, по-близки до разхода в реалния живот. А в такива условия по-големите атмосферни двигатели се оказват всъщност по-икономични от трицилиндровите турбомотори.

Според източници на авторитетното издание Automotive News подобни планове вече са в ход в Renault, Volkswagen и Opel. В рамките на следващите три години компаниите или ще се откажат от новите си малки  двигатели, или ще увеличат леко работния им обем. "Достигнали сме лимита на даунсайзинга", призна Ален Рапосо, шефът на отдела за двигатели на Renault-Nissan.
 

Още първите изпитания по новата методика, която ще влезе в сила в ЕС догодина, показаха, че в реални условия автомобилите с малки турбомотори значително надхвърлят лимитите за вредни емисии. Топлината от турбото води до драстично увеличение на азотните съединения при компактните дизелови мотори. Колкото до бензиновите трицилиндрови агрегати, за да избегнат прегряване, те впръскват повече гориво, което води до отделянето на повече неизгорели въглеводороди, фини частици и въглероден оксид.

Изненада: Идва краят на трицилиндровите мотори

   0.9-литровият TCe на Renault вероятно ще е сред първите преработени малки мотори



Още не е сигурно кои двигатели ще бъдат засегнати от чистката. Най-вероятно от нея ще пострада 1.2-литровият дизел на General Motors, който през 2019 ще бъде заменен от нещо с обем 1.5-1.6 литра.

Volkswagen ще замени трицилиндровия 1.4 дизел с четирицилиндров 1.6. Renault ще увеличи малко работния обем на своя 1.6 dCi.
 

"Става очевидно, че малкият двигател не е предимство", коментира пред Reuters Томас Вебер, шефът по развойната дейност на Mercedes. "Затова и ние не се втурнахме по тази тенденция към трицилиндрови мотори".

 

 

Тагове: gm Mercedes Renault Opel VW
0 от 500
  • #22
    19 rate up comment 2 rate down comment
    до: ТнД ( преди 9 години )
    Големи глупости дрънкаш. Личи си, че нямаш никакъв опит, иначе никога нямаше да напишеш:2.Един малък мотор със сходни технологии, винаги ще е по-икономичен от по-големияИма графики и диаграми по въпроса. Инженери по ДВГ са ги правили изследванията, а не сулю и пулю. Поне, като нямаш опит чети и тогава пиши, че става смешно! Само ще ти кажа, че малката кола на жената Фиеста 1.0 100 к.с. при скорост 140 км/ч на магистрала гори повече. Единствено мъника е малко по-икономичен в града.Това е!
  • #21
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Няманищо по-добро от една атмосферка. Здрав двигател, добра икономичност и прилично поведени на пътя и динамика. Турбинираните подскачат, като им дадеш газ и се развъртат по-бързои на по-ниски обороти достигат максималните динамични показатели, което създава впечатлението, че много вървят. Да, ама не! Там където свършва да върви турбината, започва атмосферката. Плавното ускорение доставя по-голямо удоволствие от нервното на ниски обороти. За цивилни коли говоря, а не за състезателни.
  • #20
    6 rate up comment 12 rate down comment
    ТнД ( преди 9 години )
    1.Новите тестове за замисляни от доста отдавна, нямат нищо общо с тея циркове напоследък.2.Един малък мотор със сходни технологии, винаги ще е по-икономичен от по-големия. 3.Правете разлика между дизел и бензин. Ддизела достига лимитите си и то по абсолютно различни причини (твърде голямо налягане на горивото, бензините вече ги застигат по ефективност и т.н)
  • #19
    18 rate up comment 1 rate down comment
    патил от EcoBoost ( преди 9 години )
    Това нещо го говоря от години. Всеки с малко повече опит в автомобилите го знае и му е пределно ясно. Изпитах го на гърба си, като взех на жената малка кола с трицилиндров турбо мотор EcoBoost със 100 к.с. да съм с ниския данък. Можех и по-мощния да взема, но този ми хареса, като динамика. Изненадата ми беше, когато взехме да зареждаме с гориво малката кола. Ами, че тя гори почти колкото голямата ми кола с 2,5 атмосферен двигател и двойна мощност. За какво говорим изобщо!Всичко е лъжа и реклама
  • #18
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Швабензи-ненормален ( преди 9 години )
    абре момко ти кога прочете за фен на ВАГ дето да харесва 3 цилиндъра, Изсмкана теза от небето.. За всеки здравомислещ човек карал повече от една кола е ясно че това е безумие 3 цилиндъра..Ква тойота като всички японси се юрнаха да слагат малки двигатели па и с турбо..пии си хапчетата..
  • #17
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Buralafte ( преди 9 години )
    До преди няколко месеца карах 2.0Т и ми е чудно, кое точно му е по калпаво от на атмосферните ? Кованите бутала? Подсиления блок ? Да, турбото има живот, но то е като алтернатора, бензиновата помпа и други лесно сменяеми части...
  • #16
    20 rate up comment 1 rate down comment
    zoom in ( преди 9 години )
    И все пак, това дето го написах за 2.0 атмосферния, важи за кола, която едва тежи 1000кг :)За нещо над 1300 или 2.5 литра или по-скоро турбина, че иначе наистина ще е мъка.Просто шофирането на атмосферен двигател винаги ми се е струвало, че е много по-истинското удоволствие (стига съотношението тегло/мощност да е ОК).
  • #15
    25 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 9 години )
    до УчуденС турбо си е готино, но и някак мързеливо. Принципно съм съгласен с теб, но само ако говорим за атмосферен от порядъка на 1.6. От 2 литра нагоре си е доста приятно изживяване - всичко е много по-плавно и дори естествено. Още повече, че новите двигатели с увеличена компресия вече компенсират по-ниския въртящ момент. Плюс това - атмосферните са доста по-здрави от турбинираните.
  • #14
    29 rate up comment 1 rate down comment
    Rick79 ( преди 9 години )
    Badi, аз доколкото разбирам статията, не става дума да се откажат от турбото, а само от даунсайзнатите 3- и 2-цилиндрови моторчета, при които турбото прекалено повишава температурата, за да изкара някаква прилична мощност все пак
  • #13
    5 rate up comment 16 rate down comment
    RRE435i ( преди 9 години )
    от: Zoom-zoom( преди 43 минути )Неслучайно легендата на беемве е 3литров атмосферен шестак. Toest moia motor.Nai-posle da kaje6 ne6to pravilno