Глобалните продажби на групата Volkswagen са се увеличили със 7.1 на сто през октомври - първият сериозен ръст за компанията след разгарянето на прословутия "Дизелгейт" миналата есен. Съживяването за концерна идва най-вече благодарение на истинския скок в Китай и на стабилно растящото търсене в Европа.
Някои анализатори побързаха да изтълкуват тези резултати като знак, че негативните ефекти от скандала вече отминават. Директорът по продажбите на VW Фред Каплер се задоволи да коментира, че "увеличените доставки ни правят оптимисти, че ще можем да се справим със задаващите се предизвикателства".
През септември групата Volkswagen, която обхваща 12 различни марки, е пласирала 947 600 автомобила. Най-голям е ръстът в Китай, водещия пазар на VW, където продажбите са се увеличили с 20%. В Европа нарастването е 6.3 на сто, в САЩ е отчетен лек спад, а в Южна Америка сделките са се свили с внушителните 41 на сто (най-вече заради спада от 59% в Бразилия).
В рамките на групата истинският отличник е Skoda, с 14 на сто ръст в продажбите за месеца. Seat отчита малко над 8% увеличение, благодарение най-вече на пазарния дебют на първия си SUV - Ateca. Самата марка Volkswagen расте с 6.7 на сто, а Audi - с 1.2 на сто.
Общо за първите девет месеца концернът е продал 7.6 милиона автомобила.